Κούκλες για τα αγόρια και εργαλεία για τα κορίτσια – Παιχνίδια κατά των έμφυλων στερεότυπων

Array

Τα έμφυλα στερεότυπα διαιωνίζονται μέσω της βιομηχανίας παιχνιδιών, που τα «διδάσκει» στα παιδιά από τη βρεφική τους ηλικία. Μια εταιρεία παιχνιδιών στην Ισπανία, προσπαθεί εδώ και χρόνια να τα καταρρίψει μέσα από τις διαφημίσεις της, και η κυβέρνηση κινητοποιείται προς την ίδια κατεύθυνση. «Αυτό που θέλουμε είναι να δούμε ένα μικρό αγόρι να σπρώχνει ένα καροτσάκι σε έναν κατάλογο με παιχνίδια για τα Χριστούγεννα».

Κούκλες για τα αγόρια και εργαλεία για τα κορίτσια – Παιχνίδια κατά των έμφυλων στερεότυπων

Εδώ και δέκα χρόνια η εταιρεία Toy Planet, με έδρα την Πατέρνα, προωθεί τη unisex διαφήμιση. Ξεφυλλίζοντας τον διαφημιστικό της κατάλογο μπορεί κανείς να δει ένα κοριτσάκι που φορά αλεξίσφαιρο γιλέκο και κρατά πιστόλι, ντυμένο με τη στολή αστυνομικού. Λίγες σελίδες πιο κάτω ένα άλλο κορίτσι χτυπά έναν σάκο του μποξ, ενώ ένα μικρό αγόρι σπρώχνει ένα καρότσι.

«Τα παιχνίδια διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των ενηλίκων (…) Θέλουμε στο μέλλον ένα αγόρι να μπορεί να γίνει μαία και ένα κορίτσι μηχανικός», εξηγεί ο Ιγνάσιο Γκασπάρ διευθυντής της Toy Planet.

Κούκλες για τα αγόρια και εργαλεία για τα κορίτσια – Παιχνίδια κατά των έμφυλων στερεότυπων

Η εταιρεία αποφάσισε πριν δέκα χρόνια να «αντιστρέψει την κατάσταση» δείχνοντας αγόρια να κρατούν κούκλες και κορίτσια να παίζουν με εργαλεία, αφού οι πελάτες της παραπονέθηκαν για την «ξεπερασμένη» διαφημιστική της εκστρατεία.

Ωστόσο αντιμετώπισε έντονες επικρίσεις από πολλούς που την κατηγόρησαν ότι «θα κάνετε τα αγόρια gay και τα κορίτσια αγοροκόριτσα», σημειώνει ο Γκάσπαρ.

Κούκλες για τα αγόρια και εργαλεία για τα κορίτσια – Παιχνίδια κατά των έμφυλων στερεότυπων

Τέλος το μπλε / ροζ, τέλος τα έμφυλα στερεότυπα

Καινοτόμα στη μάχη κατά της έμφυλης βίας, η Ισπανία έχει ένα πολύ ισχυρό φεμινιστικό κίνημα, το οποίο έχει βρει σύμμαχο στην κυβέρνηση του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσεθ.

Ο υπουργός Κατανάλωσης Αλμπέρτο Γκαρθόν υπέγραψε με τη βιομηχανία παιχνιδιών έναν κώδικα σωστής πρακτικής, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Δεκεμβρίου, με στόχο «να ενθαρρυνθεί η ισότητα των δύο φύλων στις διαφημίσεις παιχνιδιών».

Οι διαφημίσεις στην τηλεόραση και το διαδίκτυο πλέον δεν θα πρέπει να αναφέρουν αν ένα παιχνίδι προορίζεται για αγόρια ή για κορίτσια, να θεωρούν το ροζ κοριτσίστικο χρώμα και το μπλε αγορίστικο, αλλά ούτε και να αναπαράγουν «έμφυλους ρόλους».

Κούκλες για τα αγόρια και εργαλεία για τα κορίτσια – Παιχνίδια κατά των έμφυλων στερεότυπων

Ο κώδικας, τον οποίο υπέγραψε η Ισπανική Ένωση Κατασκευαστών Παιχνιδιών (AEFJ), στην οποία ανήκει το 90% των κατασκευαστών παιχνιδιών της χώρας, χρειάστηκε έναν χρόνο για να συνταχθεί.

Ωστόσο η ισχύς της είναι περιορισμένη καθώς δεν αφορά τις συσκευασίες και τις διαφημίσεις στον δρόμο, ή τους καταλόγους των καταστημάτων παιχνιδιών. Επίσης δεν αφορά τις μεγάλες, διεθνείς εταιρείες παιχνιδιών.

«Προφανώς δεν αρκεί, αλλά είναι απαραίτητο για να προχωρήσουμε» έναντι στα «σεξιστικά στερεότυπα που υπάρχουν σε όλους τους τομείς της κοινωνίας», υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Κατανάλωσης Ραφαέλ Εσκουντέρο.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ/ΜΠΕ

Διαβάστε ακόμα:

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος