Βρετανία: Επιστήμονες ανέπτυξαν τρισδιάστατα εκτυπωμένο άκρο δακτύλου με αίσθηση αφής

Επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ στη Βρετανία δημιούργησαν ένα τρισδιάστατα εκτυπωμένο προσθετικό ακροδάχτυλο το οποίο χρησιμοποιεί τεχνητά νευρικά σήματα για να δώσει την αίσθηση της αφής. Η επιστημονική ομάδα πιστεύει πως αυτή η καινοτομία θα μπορούσε να φέρει την επανάσταση στους τομείς της μαλακής ρομποτικής και της προσθετικής.

Η αίσθηση της αφής παράγεται από πολύπλοκες δομές στο εσωτερικό του δέρματός μας, σύμφωνα με τον Νέιθαν Λεπόρα, καθηγητή ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, που ηγήθηκε της μελέτης.

Για να αναδημιουργήσει αυτή την αίσθηση, η επιστημονική ομάδα εκτύπωσε τρισδιάστατα ένα πλέγμα από εξογκώματα που μοιάζουν με καρφίτσες και ονομάζονται θηλές, τα οποία συνδυάζουν μαλακά και σκληρά υλικά για να δημιουργήσουν παρόμοιες περίπλοκες δομές με αυτές που συναντάμε στη βιολογία.

«Το έργο μας αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο η πολύπλοκη εσωτερική δομή του ανθρώπινου δέρματος δημιουργεί την αίσθηση της αφής», δήλωσε στο BBC ο Λεπόρα.

(Bristol University)

Σαν αληθινό δέρμα

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το ρομποτικό ακροδάχτυλο ήταν σε θέση να παράγει τεχνητά νευρικά σήματα που μιμούνταν τα ανθρώπινα.

«Η τεχνολογία είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της βιολογίας. Διαπιστώσαμε ότι η τρισδιάστατα εκτυπωμένη άκρη του δακτύλου, μπορεί να παράγει τεχνητά νευρικά σήματα που μοιάζουν με αυτά των ανθρώπινων απτικών νευρώνων», εξήγησε ο Λεπόρα.

«Στόχος μας είναι να φτιάξουμε τεχνητό δέρμα εξίσου καλό – ή και καλύτερο – από το πραγματικό δέρμα», πρόσθεσε.

Παρόλα αυτά, το τεχνητό ακροδάχτυλο δεν ήταν τόσο ευαίσθητο στις λεπτομέρειες. Ο καθηγητής υποψιάζεται ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το τρισδιάστατα εκτυπωμένο δέρμα είναι παχύτερο από το πραγματικό, για αυτό και τώρα η ομάδα του διερευνά τώρα πώς να εκτυπώσει τρισδιάστατα τις δομές, στη μικροσκοπική κλίμακα του ανθρώπινου δέρματος.

Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο «Journal of the Royal Society Interface».

ΠΗΓΗ: Skynews, BBC