Πώς θα είναι το metaverse σύμφωνα με ειδικούς της τεχνολογίας

Καθώς η πανδημία ανάγκασε τον κόσμο να μεταφέρει πολλές δραστηριότητες από το πραγματικό στον ψηφιακό κόσμο, μάλλον δεν είναι τυχαίο ότι το 2021 ήταν η χρονιά που οι άνθρωποι άρχισαν να μιλούν σοβαρά για το metaverse.

Στην πραγματικότητα βέβαια, είμαστε πάρα πολύ μακριά από την υλοποίησή του. Αυτό που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι μια σειρά εμβρυακών ψηφιακών χώρων, όπως το Horizon του Facebook, το Fortnite της Epic Games, ο ψηφιακός χώρος του Roblox για παιχνίδια και δημιουργία παιχνιδιών και ο ψηφιακός κόσμος Decentral που βασίζεται στην τεχνολογία blockchain. Ωστόσο όλοι τους έχουν σαφή όρια, διαφορετικούς κανόνες, στόχους και διαφορετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Η έννοια του metaverse σημαίνει σαφώς πολύ διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους. Ο ιστότοπος Fast Company ζήτησε από ηγέτες από διάφορους κλάδους και βιομηχανίες, την άποψή τους για το metaverse.

Rony Abovitz, ιδρυτής, MAGIC LEAP

Πιστεύω ότι το Xverse θα αποτελεί την άγρια, οργανική και καταπληκτική συνέχεια αυτού που σήμερα ονομάζουμε διαδίκτυο και παγκόσμιο ιστό. Όταν βλέπετε εικόνες και διαγράμματα του διαδικτύου σήμερα, μοιάζει με ένα βιολογικό κατασκεύασμα, γεμάτο από συνδέσεις που μοιάζουν με νευρώνες. Καμία οντότητα δεν θα ελέγχει το Xverse (ή δεν θα πρέπει να το ελέγχει), αν και πολλοί θα προσπαθήσουν. Θα έχει κληροδοτημένα τμήματα που θα μοιάζουν σαν το σημερινό διαδίκτυο, αλλά θα έχει νέους κόμβους και δυνατότητες που θα μοιάζουν με την Όαση στην ταινία «Ready Player One».

Νομίζω ότι το Xverse θα έχει διαβαθμίσεις αισθητικότητας και αυτονομίας, και θα έχουμε την εμφάνιση συνθετικής ζωής και ένα πλήθος καταπληκτικών κόσμων προς εξερεύνηση. Η κατασκευή ενός κόσμου θα γίνει κάτι που ο καθένας θα μπορεί να κάνει (όπως η κατασκευή μιας ιστοσελίδας) και οι άνθρωποι θα μπορούν να μοιράζονται περισσότερες πτυχές της ζωής τους με απίστευτα υψηλές ταχύτητες σε όλο τον πλανήτη.

Vat Siu, συνιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας τυχερών παιχνιδιών και blockchain ANIMOCA BRANDS

Η πραγματικότητα θα υπάρχει σε ένα φάσμα που θα κυμαίνεται από τη φυσική έως την εικονική (VR), αλλά ένα σημαντικό κομμάτι του χρόνου μας θα το περνάμε κάπου μεταξύ αυτών των δύο, σε κάποια μορφή επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Η επαυξημένη πραγματικότητα θα είναι ένα φυσιολογικό μέρος της καθημερινής μας ζωής. Οι εικονικοί σύντροφοι θα παρέχουν πληροφορίες, σχόλια, ενημερώσεις και συμβουλές σχετικά με θέματα που σας αφορούν, τόσο σε εικονικούς όσο και σε πραγματικούς χώρους. Αυτές οι πτυχές της πραγματικότητας δεν θα συγκρούονται, αλλά αντίθετα θα ενισχύουν η μία την άλλη.

Για παράδειγμα, η εικονική πραγματικότητα θα σας εμπλέκει σε δραστηριότητες του φυσικού κόσμου, ενώ τα προϊόντα και τα γεγονότα στον πραγματικό κόσμο θα σας κατευθύνουν σε εικονικά περιβάλλοντα. Αυτές οι νέες τεχνολογίες θα απαιτήσουν θεμελιώδεις αλλαγές στον τρόπο σκέψης. Για παράδειγμα, σήμερα βλέπουμε την AR ως σύνδεση με έναν εικονικό κόσμο, ίσως ως έναν τρόπο διαφυγής ή ενίσχυσης του φυσικού κόσμου. Αλλά στο μέλλον, η AR θα χρησιμεύσει ως ένα μονοπάτι επιστροφής στον πραγματικό κόσμο, επιτρέποντας στους χρήστες να κάνουν διαλείμματα από την πλήρη εικονική εμβύθιση χωρίς να αποσυνδεθούν εντελώς.

Timoni West, αντιπρόεδρος επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, UNITY

Άρχισα να ορίζω διαφορετικά το metaverse για να συλλάβω το πνεύμα της εποχής. Εισερχόμαστε σε μια εποχή όπου κάθε υπολογιστής με τον οποίο αλληλοεπιδρούμε, μικρός ή μεγάλος, έχει όλο και μεγαλύτερη επίγνωση του κόσμου. Μπορούν να αναγνωρίσουν πρόσωπα, φωνές, χέρια, σχετική και απόλυτη θέση, ταχύτητα, και μπορούν να αντιδράσουν σε αυτά τα δεδομένα με χρήσιμο τρόπο.

Αυτοί οι υπολογιστές με δυνατότητες επίγνωσης πλαισίου είναι ο δρόμος για την ανάπτυξη της περιβάλλουσας νοημοσύνης. Το metaverse είναι λιγότερο ένα «πράγμα» και περισσότερο μια νέα εποχή στην πληροφορική.

Ελένη Παπαγιάννη, συγγραφέας του μπεστ σέλερ «Augmented human»

Η όραση είναι μόνο μια πτυχή. Είναι σημαντικό να επεκτείνουμε τη σκέψη μας πέρα από το πώς θα μοιάζει ή πώς θα το βιώνουμε. Θα είναι δυνατόν να βιώσουμε το metaverse με όλες μας τις αισθήσεις και την ύπαρξή μας. Σήμερα, καθεμία από τις αισθήσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ενισχύσει την εμβύθιση σε εικονικές εμπειρίες. Στο μέλλον θα μπορούμε να ενεργοποιήσουμε τις αισθήσεις μας με εναλλακτικούς τρόπους που μπορεί να είναι αντίθετοι στη φυσική πραγματικότητα. Αυτό ανοίγει το δρόμο για νέες δυνατότητες, συμπεριλαμβανομένης ακόμη και της δημιουργίας νέων αισθήσεων.

Sam Hamilton, DECENTRALAND FOUNDATION (δημιουργός metaverse με βάση το blockchain)

Μπορούμε να φανταστούμε αυτόνομους εικονικούς κοινωνικούς κόσμους, αλλά και επίπεδα υπηρεσιών και εργαλεία που θα ξεκλειδώνουν ευκαιρίες για δημιουργούς και επιχειρηματίες. Θα είναι καθηλωτικός και περιεκτικός, αλλά ταυτόχρονα θα επηρεάζει τον φυσικό κόσμο σε ό,τι αφορά τα οικονομικά, τα αγαθά και τις υπηρεσίες, το παιχνίδι, την εκπαίδευση, τη διακυβέρνηση και πολλά άλλα. Δεν θα είναι όμως μια συγκεντρωτική εμπειρία. Ένα συγκεντρωτικό metaverse δεν είναι metaverse, είναι ένα βιντεοπαιχνίδι. Μια επιμελημένη ψυχαγωγία. Δεν μπορείτε να δώσετε τη δυνατότητα στους δημιουργούς και τους κατοίκους του metaverse να διαμορφώσουν το μέλλον του χωρίς να τους δώσετε το δικαίωμα ιδιοκτησίας και διακυβέρνησης. Έτσι, το αυθεντικό metaverse θα είναι ένας κοινόχρηστος, συνεργατικός χώρος, υποστηριζόμενος από μια αποκεντρωμένη δομή. Γινόμαστε μάρτυρες της οικοδόμησης ενός νέου κόσμου καθώς συμβαίνει. Οι παλιοί κανόνες δεν ισχύουν.

Τι θα μπορούσε να πάει στραβά;

Ibrahim Baggili, ιδρυτικός διευθυντής, Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Κονέκτικατ στο Πανεπιστήμιο του Νιου Χέιβεν  

Εάν τελικά δημιουργηθεί, θα πρέπει να διερευνήσουμε και να υποθέσουμε τους τρόπους με τους οποίους θα μπορεί κάποιος να κάνει κατάχρηση του metaverse. Έχουμε ήδη δείξει μέσω της έρευνάς μας, αδυναμίες ασφαλείας στην εικονική πραγματικότητα, καθώς προσφέρεται για νέους τύπους επίθεσης, όπως οι «Human Joystick Attack» και «Man-In-The-Room attack». Στην πρώτη περίπτωση, μπορούμε να ελέγξουμε τις κίνησεις ενός ατόμου στην εικονική πραγματικότητα, χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεσή του. Στη δεύτερη, μπορούμε να εισέλθουμε σε ιδιωτικά περιβάλλοντα ή δωμάτια, και να κατασκοπεύουμε τους ανθρώπους χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεσή τους.

Chitra Ragavan, επικεφαλής στρατηγικής της εταιρείας ανάλυσης δεδομένων blockchain ELEMENTUS

Φαντάζομαι το metaverse σχεδόν σαν την ταινία «Truman Show». Μόνο που αντί να μπαίνεις σε μια τηλεόραση, μπαίνεις στο διαδίκτυο και μπορείς να εξερευνήσεις οποιονδήποτε αριθμό διαφορετικών πραγματικοτήτων. Είναι το όνειρο των μεγιστάνων της τεχνολογίας να επανακωδικοποιήσουν το DNA της κοινωνίας. Θα νιώσουμε όμως πιο συνδεδεμένοι ή πιο μοναχικοί από ό,τι είμαστε σήμερα;

Urho Konttori, συνιδρυτής και CTO της εταιρείας κατασκευής ακουστικών AR/VR VARJO

Πιστεύουμε ότι το metaverse θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε την τεχνολογία για να αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας. Η καλύτερη εκδοχή του θα βασίζεται στην πραγματικότητα, πράγμα που σημαίνει ότι οι χρήστες θα μπορούν να ψηφιοποιούν το πραγματικό φυσικό τους περιβάλλον και να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους ως ζωντανές ανθρώπινες εικόνες, σε αντίθεση με καρτουνίστικα άβαταρ σε προκατασκευασμένους εικονικούς κόσμους. Τα εργαλεία που θα γεφυρώσουν τον πραγματικό με τον απεριόριστα ευέλικτο εικονικό κόσμο, θα μας δώσουν τη δυνατότητα να μεταφερόμαστε σε διάφορα περιβάλλοντα, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου.

Ένα μέρος για επιχειρήσεις

Sayon Deb, διευθυντής έρευνας αγοράς, CONSUMER TECHNOLOGY ASSOCIATION

Το metaverse θα είναι ένα άπειρο βασίλειο που θα καλύπτει τόσο τον φυσικό όσο και τον εικονικό κόσμο. Στον πυρήνα του θα υπάρχει μια αυτοτελής οικονομία που θα επιτρέπει σε άτομα και επιχειρήσεις να δημιουργούν, να αγοράζουν ή να επενδύουν σε μια σειρά από δραστηριότητες και εμπειρίες. Όπως και το διαδίκτυο, δεν θα είναι μόνο ένα πράγμα, αλλά πολλά επίπεδα διαφορετικών τεχνολογιών, προϊόντων και γλωσσών.

Nandi Nobell, συνεργάτης στην παγκόσμια εταιρεία αρχιτεκτονικής και σχεδιασμού CALLISONRTKL

Το όραμα της γεφύρωσης της φυσικής και της ψηφιακής πραγματικότητας έχει να κάνει με την «κατοίκηση» μιας διεπαφής, όπου το metaverse είναι η χωρική εκδοχή του διαδικτύου. Ιδανικά, το metaverse είναι ιδιαίτερα προσαρμόσιμο και τόσο ξεχωριστό ή ενσωματωμένο στη φυσική μας πραγματικότητα όσο είναι απαραίτητο και επιθυμητό. Ως εκ τούτου, η εμπειρία του metaverse μπορεί να τροποποιηθεί από την οπτική γωνία του ατόμου και να διαμορφωθεί ή να επιμεληθεί από οποιονδήποτε αριθμό παραγόντων – είτε πρόκειται για ανθρώπους είτε για τεχνητές νοημοσύνες.

Στην ουσία, το metaverse, μαζί με τις φυσικές μας τοποθεσίες, αποτελεί μια χωρική συνέχεια. Τα ίδια τα υλικά του metaverse είναι τα μαθηματικά και η φαντασία, οπότε μπορεί τα κτίρια ή τα ρούχα που θα κατασκευάζονται εκεί, θα λειτουργούν με νέους, πιο φιλόδοξους και εμπνευσμένους τρόπους από ό,τι τα αντίστοιχα στον φυσικό κόσμο.

Sam Tabar, επικεφαλής στρατηγικής, εταιρεία εξόρυξης bitcoin BIT DIGITAL

Μπορούμε να προβλέψουμε ότι η πραγματική αισθητική κάθε συγκεκριμένου metaverse θα καθορίζεται από τη ζήτηση των χρηστών. Αν οι χρήστες θέλουν να υπάρχουν σε έναν παιχνιδοποιημένο κόσμο που κατοικείται από εξωφρενικά avatars και φανταστικά τοπία, τότε το metaverse θα ανταποκριθεί σε αυτή τη ζήτηση. Όπως όλα τα πράγματα σε αυτόν τον κόσμο, το metaverse θα καθοδηγείται από την αγορά και θα χρησιμοποιείται για όλα όσα κάνουμε σήμερα στη ζωή μας. Πολλά πράγματα τα κάνουμε ήδη διαδικτυακά. Ορισμένοι χτίζουν σπίτια, ταξιδεύουν, γνωρίζουν ανθρώπους σε εικονικούς κόσμους. Είναι λογικό λοιπόν αυτό να συνεχιστεί καθώς οι δημιουργοί χτίζουν αυτή τη νέα εκδοχή της διαδικτυακής ζωής.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος