Πώς θα μπορούσαν τα φύκια να φέρουν επανάσταση στην τεχνολογία παρακολούθησης της υγείας

Επιστήμονες στη Βρετανία ανέπτυξαν βιοδιασπώμενους ιατρικούς αισθητήρες από φύκια, εμπνεόμενοι από το Masterchef.

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Sussex στη Βρετανία ανέπτυξαν βιοδιασπώμενους αισθητήρες, οι οποίοι θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στην τεχνολογία παρακολούθησης της υγείας.

Η επιστημονική ομάδα ανέπτυξε τους νέους αισθητήρες για παρακολούθηση της υγείας χρησιμοποιώντας φυσικά στοιχεία όπως το αλάτι, το νερό και τα φύκια, σε συνδυασμό με γραφένιο. Επειδή κατασκευάζονται αποκλειστικά με συστατικά που βρίσκονται στη φύση, οι αισθητήρες είναι πλήρως βιοδιασπώμενοι, γεγονός που τους καθιστά πιο φιλικούς προς το περιβάλλον από άλλες εναλλακτικές λύσεις με βάση το καουτσούκ και το πλαστικό.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι η ευαισθησία των φιλικών προς το περιβάλλον αισθητήρων τους με βάση τα φύκια, είναι υψηλότερη από εκείνη των σημερινών συνθετικών υδρογελών και νανοσωματιδίων που χρησιμοποιούνται σε φορητές συσκευές παρακολούθησης της υγείας.

Ο Κόνορ Μπόλαντ, φυσικός στο Πανεπιστήμιο του Sussex και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει τα φύκια σε μια συσκευή παρακολούθησης της υγείας κατά τη διάρκεια του λόκνταουν.

«Εμπνεύστηκα την ιδέα να χρησιμοποιήσω φύκια βλέποντας το MasterChef κατά τη διάρκεια του λόκνταουν. Τα φύκια χρησιμοποιούνται για να δώσουν μια μαλακή και ελαστική δομή στα επιδόρπια, ως εναλλακτική λύση στη ζελατίνη. Αυτό με έβαλε σε σκέψεις. Τι θα γινόταν αν μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό με την τεχνολογία ανίχνευσης;» είπε ο Μπόλαντ.

(University of Sussex)

Οι ερευνητές δημιούργησαν πρώτα ένα λεπτό στρώμα χρησιμοποιώντας ένα μείγμα φυκιών —ένα φυσικό μονωτικό— και ηλεκτρικά αγώγιμο γραφένιο. Όταν βούτηξαν το στρώμα σε αλατισμένο νερό, αυτό απορρόφησε το υγρό και σχημάτισε μια εύπλαστη, σπογγώδη υδρογέλη που είναι ηλεκτρικά αγώγιμη.

Η καινοτομία αυτή έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στην τεχνολογία παρακολούθησης της υγείας, καθώς οι μελλοντικές χρήσεις των φορητών αισθητήρων κλινικού επιπέδου μπορεί να μοιάζουν με ένα δεύτερο δέρμα ή ένα προσωρινό τατουάζ: ελαφρύ, εύκολο στην εφαρμογή και ασφαλές λόγω των φυσικών συστατικών τους. Αυτό θα βελτίωνε σημαντικά την εμπειρία του ασθενούς, καθώς θα εξάλειφε την ανάγκη για δυνητικά παρεμβατικά νοσοκομειακά εργαλεία και καλώδια.

«Στο Πανεπιστήμιο του Sussex, δεσμευόμαστε να προστατεύσουμε το μέλλον του πλανήτη μέσω της έρευνας, της τεχνογνωσίας και της καινοτομίας για τη βιωσιμότητα. Η καινοτομία του Κόνορ Μπόλαντ και της ομάδας του είναι πραγματικά βιώσιμη, οικονομικά προσιτή και εξαιρετικά αποτελεσματική και ξεπερνά τις συνθετικές εναλλακτικές λύσεις», δήλωσε η Σου Μπάξτερ, Διευθύντρια Καινοτομίας και Επιχειρηματικών Συνεργασιών στο Πανεπιστήμιο του Sussex.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο «ACS Sustainable Chemistry&Engineering».

ΠΗΓΗ: Interesting Engineering