ΗΠΑ: Επιστήμονες εμπνεύστηκαν ένα νέο ρομπότ-κατσαρίδα

Ερευνητές του Πανεπιστημίου Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνια εμπνεύστηκαν ένα νέο ρομπότ κατσαρίδα, από τα πιο ευέλικτα και ευκίνητα δημιουργήματα της τεχνολογίας.

Το κατσαριδόμορφο ρομπότ έχει ύψος 7,6 εκατοστά και βάρος 46 γραμμάρια. Με μήκος 18 εκατοστών μπορεί να αυτοσυμπιεστεί, έτσι ώστε να χωθεί σε πολύ μικρές ρωγμές. Η δυνατότητα αυτή, πρωτοφανής για ρομπότ, αναμένεται να αξιοποιηθεί μελλοντικά σε αποστολές αναζήτησης και διάσωσης μετά από φυσικές καταστροφές, εκρήξεις κ.α..

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Καούσικ Τζαγιαράμ, ονόμασαν το ρομπότ CRAM (Compressible Robot with Articulated Mechanisms). Όπως δήλωσαν, στο μέλλον τέτοια ρομπότ-κατσαρίδες θα χρησιμοποιούνται πρώτα-πρώτα σε τόπους καταστροφής, προτού αρχίσουν οι διασώστες το έργο τους.

Η έρευνα του Τζαγιαράμ πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Poly-PEDAL του Μπέρκλεϊ, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή ολοκληρωμένης βιολογίας Ρόμπερτ Φουλ.

οι ερευνητές μελετούν, εδώ και τριάντα χρόνια, τον τρόπο που περπατούν τα έντομα και γενικότερα τα ζώα. Ακόμα μελετούν πώς τρέχουν, πώς πηδούν, πώς γλιστρούν και έρπουν, προκειμένου να καταλάβουν τις βασικές εμβιομηχανικές αρχές που διέπουν την κίνησή τους, επιδιώκοντας έτσι το σχεδιασμό καλύτερων ρομπότ.

Να σημειωθεί ότι, μέχρι στιγμής, η ανάπτυξη των ρομπότ-κατσαρίδων χρηματοδοτείται από τον αμερικανικό στρατό. Οι επιστήμονες που εμπνεύστηκαν το συγκεκριμένο ρομπότ δημοσίευσαν την έρευνά τους στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ