Γιατί οι άνδρες είναι πιο ευάλωτοι στον κορονοϊό;

Το επίπεδο ενός βασικού ενζύμου που βοηθάει τον κορονοϊό SARS-CoV-2 να μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα, είναι υψηλότερο στο αίμα των ανδρών, σύμφωνα με μια μεγάλη ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή καρδιολογίας Άντριαν Βόορς του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Γκρόνιγκεν στην Ολλανδία, δημοσίευσαν τα αποτελέσματα της έρευνας, στο περιοδικό «European Heart Journal» της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας.

Συγκεκριμένα, η μελέτη αναφέρει ότι το ένζυμο ACE2, ένας βασικός υποδοχέας στην επιφάνεια των κυττάρων, που προσδένεται στον κορονοϊό και του επιτρέπει να εισέλθει και να μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα, είναι υψηλότερος στους άνδρες από ό,τι στις γυναίκες. Ίσως αυτό να εξηγεί εν μέρει γιατί σχεδόν σε όλο τον κόσμο, αρρωσταίνουν σοβαρά και πεθαίνουν πολλοί περισσότεροι άνδρες από ό,τι γυναίκες.

Αυτή η διαφορά παρατηρήθηκε για πρώτη φορά στην Κίνα, όπου το ποσοστό θνησιμότητας έδειξε ότι το 2,8% των ανδρών που προσβλήθηκε από τον ιό πέθανε, σε σύγκριση με το 1,7% των γυναικών. Στην Ιταλία, οι γυναίκες έχουν ποσοστό θνησιμότητας 4,1% σε σύγκριση με το 7,2% για τους άνδρες. Στη Νότια Κορέα, περίπου το 54% των θανάτων από τον κορονοϊό που καταγράφηκαν ήταν άνδρες.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν δείγματα αίματος δυο ομάδων ασθενών, ανδρών και γυναικών που πάσχουν από καρδιακή ανεπάρκεια, από 11 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Η πρώτη ομάδα περιλάμβανε 1.485 άνδρες και 537 γυναίκες, ενώ η δεύτερη 1.123 άνδρες και 575 γυναίκες. Η μέση ηλικία των συμμετεχόντων ήταν 69 για τους άνδρες και 75 για τις γυναίκες στην πρώτη ομάδα και 74 και 76, αντίστοιχα, στη δεύτερη. Στη μελέτη συμμετείχε ο καθηγητής Γεράσιμος Φιλιππάτος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και της αντίστοιχης σχολής του Πανεπιστημίου της Κύπρου.

Η έρευνα δείχνει ότι οι ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια που παίρνουν φάρμακα αναστολείς ή ανταγωνιστές του ACE2, δεν έχουν υψηλότερα επίπεδα του ενζύμου στο αίμα τους, άρα δεν κινδυνεύουν περισσότερο από τον κορονοϊό. «Τα ευρήματά μας δεν υποστηρίζουν τη διακοπή της χορήγησης αυτών των φαρμάκων στους ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια που εμφανίζουν και Covid-19, όπως είχε προταθεί από προηγούμενες αναφορές», δήλωσε ο δρ Βόορς.

ΠΗΓΗ: Fr24news