Και το κοράκι της Χαβάης χρησιμοποιεί «εργαλεία» για να βρει τροφή

Ένα ακόμα πουλί -που από πρόθεση χρησιμοποιεί «εργαλεία» (συνήθως μικρά κλαριά) για να βρει τροφή- το κοράκι της Χαβάης, έρχεται να προστεθεί, μαζί με το κοράκι της Νέας Καληδονίας, στα ιδιαίτερα είδη των πουλιών,  που «ξετρυπώνουν» την τροφή τους  (έντομα) από κορμούς δέντρων και ανάμεσα από βλάστηση.

Οι ερευνητές αναφέρουν, ότι από τα 40 είδη κορακιών που υπάρχουν στον κόσμο , μόνο τα δύο χρησιμοποιούν «εργαλεία» . Το εν λόγω κοράκι, γνωστό ως «Αλάλα» στη Χαβάη, είναι ένα από τα σπανιότερα και κινδυνεύει με εξαφάνιση, καθώς ζει πια μόνο σε ζωολογικούς κήπους. Οι επιστήμονες από τη Σκωτία, με την έρευνά τους κάλυψαν σχεδόν όλο τον εν ζωή πληθυσμό του είδους (109 πουλιά από τα 130 που υπάρχουν συνολικά) ψάχνοντας σε διάφορους ζωολογικούς κήπους.

Οι μελετητές επισημαίνουν ότι, το 93% των κορακιών του είδους κατέφυγαν σε μικρά ξύλα-“εργαλεία” για να φθάσουν την τροφή τους, η οποία, κατά τη διάρκεια των πειραμάτων, σκοπίμως βρισκόταν σε σημείο δυσπρόσιτο για να μην την πιάσουν μόνο με το ράμφος τους.

Όπως είναι γνωστό, τα κοράκια θεωρούνται πολύ έξυπνα από την αρχαιότητα, γι’ αυτό υπάρχουν και σχετικοί μύθοι με πρωταγωνιστές αυτά τα πτηνά.

Μετά και από την ανακάλυψη ότι και δεύτερο κοράκι χρησιμοποιεί τα κλαράκια για να βρει τροφή,  οι βιολόγοι αναρωτιούνται τώρα τι ακριβώς συνετέλεσε, ώστε και τα δύο είδη αυτών των έξυπνων πτηνών να έχουν αναπτυχθεί σε νησιά του Ειρηνικού Ωκεανού (Νέα Καληδονία-Χαβάη).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Κρίστιαν Ρουτζ του Πανεπιστημίου Σεντ ‘Αντριους της Σκωτίας, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature”.

«Ήσαν απίστευτα επιδέξια στο να χειρίζονται τα κλαράκια, να τα κονταίνουν αν ήσαν πολύ μακριά και να τα ξεφορτώνονται όταν δεν τους άρεσαν», δήλωσε ο Ρούτζ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ