Ατμοσφαιρική ρύπανση: Συνδέεται με έναν στους έξι θανάτους παγκοσμίως το 2019, βάσει νέας έρευνας – Η Ινδία στην κορυφή της λίστας

Στη ρύπανση οφείλεται ένας στους έξι θανάτους παγκοσμίως το 2019, περισσότερους από τους ετήσιους παγκόσμιους θανάτους λόγω πολέμου, ελονοσίας, HIV, φυματίωσης, ναρκωτικών ή αλκοόλ, σύμφωνα αποκαλύπτει μια νέα μελέτη.

Ειδικότερα, βάσει της μελέτης, που δημοσιεύτηκε την προ ημερών στο περιοδικό Lancet, γίνεται γνωστό πως η ρύπανση είναι η αιτία θανάτου 9 εκατομμυρίων ατόμων ετησίως, με τα τρία τέταρτα αυτών να οφείλονται σε ατμοσφαιρική ρύπανση.

Σημειώνεται ότι τα τελευταία 20 χρόνια κατεγράφη αύξηση 66% στους θανάτους από ατμοσφαιρική ρύπανση και τοξική χημική ρύπανση. Και τα δύο είναι αποτέλεσμα της ανεξέλεγκτης αστικοποίησης, της αύξησης του πληθυσμού και της εξάρτησης από ορυκτά καύσιμα, αποτιμάται.

«Οι επιπτώσεις στην υγεία παραμένουν μεγάλες, και χώρες μικρού ή μεσαίου εισοδήματος φέρουν το μεγαλύτερο μέρος του βάρους» δήλωσε ο Richard Fuller, βασικός συγγραφέας της μελέτης.

«Παρά τον πελώριο υγειονομικό, κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο, η πρόληψη ρύπανσης παραβλέπεται σε μεγάλο βαθμό από τη διεθνή αναπτυξιακή ατζέντα», πρόσθεσε ακόμη.

Ακολούθως, μετά την ατμοσφαιρική ρύπανση, η ρύπανση των υδάτων ήταν η επόμενη πιο θανατηφόρα απειλή, προκαλώντας 1,36 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους το 2019. Ακολουθούσε η δηλητηρίαση από μόλυβδο και ακολούθως οι «τοξικοί επαγγελματικοί κίνδυνοι».

Τα πορίσματα των ερευνητών ήρθαν σε συνέχεια μελέτης που είχε διενεργηθεί το 2015 και είχε στηριχθεί σε στοιχεία από την Παγκόσμια Μελέτη Επιβάρυνσης των Ασθενειών.

Ωστόσο, έως και το 2019 δεν υπήρξε ιδιαίτερη βελτίωση όσον αφορά στον μοιραίο αντίκτυπο της ρύπανσης. Μάλιστα, οι ερευνητές έκαναν λόγο για «απουσία επαρκούς εθνικής ή διεθνούς πολιτικής για τα χημικά» κάτι που επέτεινε τον κίνδυνο.

Πάντως, το 90% των θανάτων καταγράφηκαν σε χώρες που δεν έχουν τα μέσα να λάβουν μέτρα, όπως η Ινδία και η Νιγηρία. Χώρες με υψηλότερα εισοδήματα, ωστόσο, είχαν καλύτερο έλεγχο της κατάστασης.

Στην κορυφή της λίστας η Ινδία

Μια θλιβερή διαπίστωση αφορά στο ότι στην Ινδία κατεγράφησαν οι περισσότεροι θάνατοι που συνδέονται με την ατμοσφαιρική ρύπανση. Πιο συγκεκριμένα, έχασαν τη ζωή τους περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια άτομα.

Τα επίπεδα της ρύπανσης σε σχεδόν όλες τις περιοχές της χώρας είναι πάνω από τα επιτρεπτά, όπως αυτά ορίζονται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ).

Το 2021, οι έξι από τις δέκα πόλεις με τη μεγαλύτερη ρύπανση στον κόσμο ήταν στην Ινδία. Ο μολυσμένος αέρας μειώνει το προσδόκιμο ζωής για εκατοντάδες εκατομμύρια Ινδούς κατά 9 χρόνια, όπως φάνηκε από έρευνα του Ινστιτούτου Ενεργειακής Πολιτικής του Πανεπιστημίου του Σικάγο.

Το δε 2019, η κυβέρνηση της χώρας ανακοίνωσε μία καμπάνια για καθαρό αέρα, με στόχο να μειωθεί η ρύπανση κατά 30% έως το 2024.

Εκπονήθηκε μάλιστα ειδικό πλάνο για κάθε πόλη. Ενδεικτικά, στο Νέο Δελχί ελήφθησαν μέτρα για την ενθάρρυνση χρήσης καθαρότερων καυσίμων από τους οδηγούς.

Όμως, τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα αντί να βελτιώνεται, επιδεινώνεται. Μερικώς ευθύνεται η εξάρτηση της χώρας από τα ορυκτά καύσιμα – και ειδικότερα από τον άνθρακα.

Μάλιστα, στην περσινή σύνοδο κορυφής COP26 για το κλίμα στη Γλασκώβη, η Ινδία ήταν μεταξύ μιας ομάδας χωρών που πίεσαν για μια τροποποίηση του κειμένου της συμφωνίας ζητώντας σταδιακή «μείωση» του άνθρακα αντί για τη σταδιακή «εξάλειψή» του.

Την ίδια ώρα, στην Αφρική παρατηρήθηκε μείωση των θανάτων, σε μεγάλο βαθμό λόγω της βελτίωσης των συνθηκών υγιεινής, της ποιότητας του νερού και των αντιβιοτικών.

Ωστόσο, ο αριθμός των θανάτων από ατμοσφαιρική ρύπανση αρχίζει να αυξάνεται, δεδομένης της αστικοποίησης πολλών αφρικανικών χωρών ελέω οικονομικής ανάπτυξης.

Πηγή: CNN

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος