Γονιδιακή θεραπεία ίσως θεραπεύει την κληρονομική κώφωση

Μια γονιδιακή θεραπεία ίσως είναι δυνατό να θεραπεύσει για πρώτη φορά την κληρονομική κώφωση. Χάρη στις έρευνες επιστημόνων από τις ΗΠΑ και την Ελβετία, άνθρωποι που πάσχουν από κώφωση λόγω γενετικών μεταλλάξεων, ίσως στο κοντινό μέλλον, περίπου σε μια δεκαετία, να μπορούν να ακούν ξανά.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Νοσοκομείου Παίδων της Βοστώνης, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή ωτορινολαρυγγολογίας Τζέφρι Χολτ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό “Science Translational Medicine”, δοκίμασαν με επιτυχία τη γονιδιακή θεραπεία σε δύο είδη μεταλλαγμένων πειραματόζωων.

Οι επιστήμονες εισήγαγαν υγιή γονίδια σε πειραματόζωα που έπασχαν από κληρονομική κώφωση, με τη βοήθεια ενός αβλαβούς ιού (του AAV1) ως «οχήματος». O ίδιος ιός έχει χρησιμοποιηθεί και σε άλλες γονιδιακές θεραπείες.

Μετά την εφαρμογή της θεραπείας, κάθε φορά που τα ποντίκια εκτίθεντο σε δυνατούς ήχους τρόμαζαν και αυτό ήταν η απόδειξη πως είχαν (προσωρινά τουλάχιστον) ανακτήσει την ακοή τους.

Αν και η θεραπεία δεν είναι ακόμη έτοιμη για κλινική δοκιμή σε ανθρώπους, οι ερευνητές εξέφρασαν την αισιοδοξία τους ότι στο όχι μακρινό μέλλον (το πολύ σε μια δεκαετία) θα είναι δυνατό να αξιοποιηθεί επίσημα από τους γιατρούς.

Οι επιστήμονες ευελπιστούν ότι η νέα γενετική θεραπεία μπορεί να αξιοποιηθεί και για άλλες γενετικές μορφές κώφωσης, ενώ θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ίσως και στην περίπτωση της τύφλωσης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ