Ερευνητές θεράπευσαν πνευμονική λοίμωξη με τη βοήθεια βακτηριοφάγου

Για πρώτη φορά, ερευνητές χρησιμοποίησαν με επιτυχία βακτηριοφάγους για να αντιμετωπίσουν μια ανθεκτική στα αντιβιοτικά μυκοβακτηριακή λοίμωξη του πνεύμονα. Χάρη σε αυτή τη διαδικασία, ένας νεαρός ασθενής του National Jewish Health με κυστική ίνωση μπόρεσε να λάβει μόσχευμα πνεύμονα, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του ιδρύματος.

«Είχαμε προσπαθήσει ανεπιτυχώς επί χρόνια να θεραπεύσουμε τη μυκοβακτηριακή λοίμωξη με διάφορα αντιβιοτικά», δήλωσε ο Τζέρι Νικ, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και διευθυντής του προγράμματος κυστικής ίνωσης ενηλίκων στο National Jewish Health. «Όταν χρησιμοποιήσαμε τους ίδιους τους φυσικούς εχθρούς του βακτηρίου, μπορέσαμε να θεραπεύσουμε τη λοίμωξη, γεγονός που οδήγησε σε μια επιτυχή μεταμόσχευση πνεύμονα».

Ερευνητές θεράπευσαν πνευμονική λοίμωξη με τη βοήθεια βακτηριοφάγου
(National Jewish Health)

Ο 26χρονος ασθενής ταλαιπωρείται από επανειλημμένες πνευμονικές λοιμώξεις που ξεκίνησαν στην παιδική του ηλικία. Κατά την ενηλικίωσή του παρουσίασε ταχεία μείωση της πνευμονικής του λειτουργίας μετά από λοίμωξη από Mycobacterium abscessus. Μέχρι το 2020, η πνευμονική του λειτουργία είχε πέσει κάτω από το 30%. Χωρίς μόσχευμα πνεύμονα, οι γιατροί θεώρησαν ότι ήταν πιθανό να πεθάνει σε λίγα μόνο χρόνια.

Τα μυκοβακτηρίδια μπορούν να εξαπλωθούν από τους πνεύμονες στο δέρμα και σε άλλους ιστούς, γεγονός που μπορεί να ταλαιπωρήσει τους λήπτες μοσχευμάτων που λαμβάνουν ανοσοκατασταλτικά φάρμακα. Ο Δρ. Νικ και η ομάδα του στο National Jewish Health εξέτασαν τους βακτηριοφάγους ως πιθανή θεραπευτική επιλογή. Η θεραπεία διήρκεσε 200 ημέρες και αποδείχθηκε τόσο επιτυχής που ο ασθενής ήταν έτοιμος να υποβληθεί σε μεταμόσχευση πνεύμονα.

«Αυτή η έρευνα μπορεί να χρησιμεύσει ως οδικός χάρτης για τη μελλοντική χρήση των βακτηριοφάγων για τη θεραπεία ασθενών με σοβαρή πνευμονική λοίμωξη από Mycobacterium abscessus και για τη διάσωση ζωών», κατέληξε ο επιστήμονας.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Cell».

ΠΗΓΗ: Interesting Engineering, Eurekalert