Ερευνητές ανέπτυξαν φορητό τρισδιάστατο βιοεκτυπωτή για την έρευνα του καρκίνου

Ο φορητός βιοεκτυπωτής BioArm μπορεί να συναρμολογηθεί και να αποσυναρμολογηθεί μέσα σε 15 λεπτά, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Ερευνητές ανέπτυξαν έναν τρισδιάστατο βιοεκτυπωτή για την έρευνα του καρκίνου, ο οποίος μπορεί να διπλωθεί και να επανασυναρμολογηθεί εύκολα για εκτύπωση μέσα σε θάλαμο βιοασφάλειας.

Ο BioArm, όπως ονομάζεται, είναι ένας βιοεκτυπωτής χαμηλού κόστους που βασίζεται στην εξώθηση και ανταγωνίζεται τους υπάρχοντες βιοεκτυπωτές ανοικτού κώδικα που κοστίζουν περίπου 1.000 ευρώ. Ο νέος βιοεκτυπωτής είναι μικρός, ελαφρύς – ζυγίζει περίπου 5 κιλά – και βασίζεται σε μια ειδικά κατασκευασμένη κεφαλή εκτύπωσης και έναν ρομποτικό βραχίονα. Ο μέσος χρόνος εκτύπωσης είναι περίπου 90 δευτερόλεπτα ανά όγκο. Κατά τη διάρκεια της κίνησης του ρομποτικού βραχίονα, μια υδρογέλη γεμάτη κύτταρα που περιέχει δείγματα που προσομοιάζουν καρκινικούς όγκους ποντικών, εξωθείται από την κεφαλή εκτύπωσης για να σχηματίσει τις επιθυμητές τρισδιάστατες κατασκευές από μαλακό υλικό σε ένα τρυβλίο Petri.

Μια διεπιστημονική ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και το King’s College του Λονδίνου μελέτησε την αλληλεπίδραση μεταξύ των ανοσοποιητικών κυττάρων και των ανακατασκευασμένων όγκων με ινοβλάστες που σχετίζονται με τον καρκίνο (CAF) και στη συνέχεια προσομοίωσε ανοσοθεραπευτικές θεραπείες.

«Ο BioArm έχει τη δυνατότητα να ελέγχει ένα ευρύ φάσμα θεραπειών για όγκους και θα μπορούσε να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη μελλοντική ανάπτυξη προσεγγίσεων δοκιμής φαρμάκων για τον καρκίνο», δήλωσε ο Κοράντο Μαζάλια, κύριος συγγραφέας της μελέτης.

Η ανοσοθεραπεία είναι μια μορφή θεραπείας του καρκίνου που χρησιμοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα του σώματος για τον εντοπισμό και την καταπολέμηση των καρκινικών κυττάρων. Στην περίπτωση της in vitro μοντελοποίησης του καρκίνου για δοκιμές θεραπειών, οι επιστήμονες προσπαθούν να μιμηθούν το μικροπεριβάλλον του όγκου, το οποίο περιλαμβάνει επίσης θεμελιώδη στρωματικά συστατικά – ένα σημαντικό μέρος της ανοσολογικής απόκρισης του οργανισμού.

Ενώ τα ζωικά μοντέλα χρησιμοποιούνται συχνά για την αξιολόγηση νέων μεθόδων θεραπείας στην έρευνα για τον καρκίνο, η μοντελοποίηση ενός όγκου in vitro μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χρήσης ζωικών μοντέλων στο μέλλον. Λόγω της ακρίβειας και της αναπαραγωγιμότητάς της, η τρισδιάστατη βιοεκτύπωση έχει ήδη αποδειχθεί ως πολύτιμο εργαλείο για την κατασκευή τέτοιου είδους in vitro μοντέλων καρκίνου, αλλά οι περισσότεροι υπάρχοντες βιοεκτυπωτές είναι δύσκολο να μετακινηθούν ή να επανασυναρμολογηθούν. Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο φορητός βιοεκτυπωτής BioArm μπορεί να συναρμολογηθεί και να αποσυναρμολογηθεί μέσα σε 15 λεπτά.

Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιευθηκαν στο περιοδικό «Biofabrication».

ΠΗΓΗ: Medicalxpress