Επιστήμονες εκτύπωσαν τρισδιάστατα τεχνητό γόνατο

Η τεχνική αναπτύχθηκε από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Μπαθ και έχει σχεδιαστεί για να κάνει τις επεμβάσεις ταχύτερες και ασφαλέστερες.

Επιστήμονες στη Βρετανία ανέπτυξαν ένα τρισδιάστατα εκτυπωμένο εμφύτευμα για να βοηθήσουν ασθενείς που πάσχουν από οστεοαρθρίτιδα στα γόνατα. Η προσαρμοσμένη οστεοτομία για τη θεραπεία ευθυγράμμισης του γόνατος έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί την υπάρχουσα άρθρωση του γόνατος του ατόμου.

Η τεχνική αναπτύχθηκε από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Μπαθ και έχει σχεδιαστεί για να κάνει τις επεμβάσεις ταχύτερες και ασφαλέστερες.

Ένας από τους πρώτους ασθενείς που υποβλήθηκε στη θεραπεία ήταν ο 55χρονος Ντέιβιντ Τάρμπετ.

«Αν και ήταν αρκετά επώδυνο για μερικούς μήνες, μπόρεσα να ανέβω σε ποδήλατο εσωτερικού χώρου αρκετά γρήγορα», δήλωσε στο BBC ο Τάρμπετ, συμπληρώνοντας ότι μέσα σε έξι μήνες κατάφερε να ολοκληρώσει έναν αγώνα.

Οι τρισδιάστατες πλάκες οστεοτομής υψηλής κνήμης (HTO) που χρησιμοποιήθηκαν για να ευθυγραμμίσουν το γόνατο του ασθενούς, το έκαναν πιο σταθερό, άνετο και ικανό να αντέξει περισσότερο βάρος από τις υπάρχουσες συμβατικές πλάκες.

Οι πλάκες HTO είχαν ήδη δοκιμαστεί εικονικά για την ασφάλειά τους, σε μια δοκιμή που βασίστηκε σε δεδομένα αξονικής τομογραφίας 28 ασθενών. Οι πλάκες αυτές έχουν ήδη λάβει έγκριση από τον Οργανισμό Ρύθμισης Φαρμάκων και Προϊόντων Υγείας της Βρετανίας.

Η δοκιμή, η πρώτη στον κόσμο που αποδεικνύει την ασφάλεια μιας ορθοπεδικής συσκευής, προσομοίωσε τις πιέσεις που θα ασκηθούν στις πλάκες και έδειξε ότι ήταν εξίσου ασφαλείς με τις συμβατικές.

Ο Άντριου Τομς, διευθυντής ορθοπεδικής στο Νοσοκομείο Royal Devon and Exeter, δήλωσε ότι η νέα τεχνική προσφέρει μια άλλη επιλογή στους ασθενείς ηλικίας 40 έως 60 ετών που πρέπει να υποβληθούν σε αντικατάσταση γόνατος.

«Το γόνατο έχει τρία “ελαστικά αυτοκινήτου” – ένα εσωτερικό, ένα εξωτερικό και μια επιγονατίδα. Μια τυπική ολική αντικατάσταση γόνατος αντικαθιστά όλα αυτά με τη μία, όπως κάνετε συνήθως με το αυτοκίνητό σας. Όταν αυτά φθαρούν, αυτό που κάνουμε για να εξισορροπήσουμε το γόνατο αυτών των νεότερων ασθενών, είναι να ευθυγραμμίσουμε ξανά το γόνατο αφαιρώντας την πίεση από τα φθαρμένα ελαστικά του αυτοκινήτου και ισιώνοντας το άκρο», εξήγησε ο Τομς.

«Η μεγάλη διαφορά είναι ότι δεν χρειάζεται να μαντέψεις τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια της χειρουργικής επέμβασης. Νομίζω ότι οι περισσότεροι χειρουργοί θα ενδιαφερθούν για αυτού του είδους τις επεμβάσεις όπου διατηρούμε τις αρθρώσεις. Μπορεί να γίνει  πιο νωρίς στην εξέλιξη της νόσου, οπότε ελπίζουμε να την κάνουμε ευρέως διαθέσιμη», δήλωσε ο καθηγητής Ρίτσι Γκιλ, ο οποίος ανέπτυξε το εμφύτευμα στο Κέντρο Θεραπευτικής Καινοτομίας του Πανεπιστημίου του Μπαθ.

Μετά από μια αρχική δοκιμή ασφάλειας που πραγματοποίησαν σε πέντε ασθενείς, οι επιστήμονες έχουν ξεκινήσει μια δεύτερη δοκιμή σύγκρισης στην οποία συμμετέχουν 15 άτομα.

ΠΗΓΗ: BBC

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος