Επιστήμονες ανέπτυξαν ρομποτικό σύστημα που παρέχει ινσουλίνη χωρίς βελόνα

Ερευνητές από την Σχολή Προηγμένων Σπουδών Sant’Anna στην Πίζα της Ιταλίας, δημιούργησαν ένα ρομποτικό σύστημα το οποίο χορηγεί ινσουλίνη στους διαβητικούς, χωρίς βελόνα ή πένα.

Το PILLSID αποτελείται από δύο ξεχωριστά μέρη: έναν διανομέα ινσουλίνης ο οποίος εμφυτεύεται χειρουργικά στην κοιλιά του διαβητικού και μια μαγνητική κάψουλα η οποία περιέχει την ορμόνη.

Κάθε φορά που χρειάζεται να ξαναγεμίσει ο διανομέας, ο ασθενής καταπίνει μια κάψουλα η οποία στη συνέχεια ταξιδεύει κατά μήκος του πεπτικού του συστήματος, μέχρι να φτάσει στο σημείο όπου βρίσκεται ο διανομέας, κοντά στο λεπτό έντερο. Χρησιμοποιώντας τη δύναμη των μαγνητών, η συσκευή-διανομέας περιστρέφει την κάψουλα και στη συνέχεια την τρυπάει με μια αναδιπλούμενη βελόνα και αντλεί την ινσουλίνη. Μόλις η κάψουλα αδειάσει, συνεχίζει το ταξίδι της στο πεπτικό σύστημα μέχρι να αποβληθεί μέσω των κοπράνων.

Επιστήμονες ανέπτυξαν ρομποτικό σύστημα που παρέχει ινσουλίνη χωρίς βελόνα
(Science Robotics)

Εκ πρώτης όψεως, το σύστημα μπορεί να ακούγεται τρομακτικό, αλλά είναι προτιμότερο από πολλά από τα τρέχοντα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ασθενείς με διαβήτη τύπου 1 για να ρυθμίσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους, λένε οι επιστήμονες.

«Ίσως ακούγεται τρομακτικό να έχει κάποιος έναν διανομέα μέσα στο σώμα, αλλά λειτουργεί αποτελεσματικά», δήλωσε η Αριάννα Μενκιάσι, μία από τις συν-συγγραφείς της μελέτης. Πρόκειται για ένα πολύ λιγότερο παρεμβατικό σύστημα και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για τη χορήγηση άλλων φαρμάκων που σώζουν ζωές, λένε οι επιστήμονες.

Σε μια δοκιμή στην οποία συμμετείχαν τρεις διαβητικοί χοίροι, η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι το ρομποτικό σύστημα μπορούσε να διαχειριστεί με επιτυχία τα επίπεδα ινσουλίνης τους για αρκετές ώρες. Σε ορισμένες περιπτώσεις ωστόσο, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τα σωματικά υγρά των χοίρων διέρρεαν στο ρομποτικό σύστημα. Για αυτό και τώρα, η ομάδα εργάζεται για την καλύτερη στεγανοποίηση της συσκευής.

ΠΗΓΗ: Engadget