Ένα βήμα πιο κοντά στη θεραπεία της φαλάκρας πραγματοποίησαν επιστήμονες στην Ιαπωνία

Array

Επιστήμονες στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Γιοκοχάμα στην Ιαπωνία καλλιέργησαν πλήρως ανεπτυγμένους θύλακες τριχών στο εργαστήριο, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες θεραπείες κατά της τριχόπτωσης. Στη συνέχεια, εμφύτευσαν σε αυτούς ένα φάρμακο που ενίσχυσε τη μελανίνη, μια φυσική χρωστική ουσία. Για να το πετύχουν αυτό, οι ερευνητές δημιούργησαν δερματικά οργανοειδή – μικροσκοπικές, απλές εκδοχές ενός οργάνου- σε ένα τρυβλίο Πέτρι.

«Τα οργανοειδή είναι ένα πολλά υποσχόμενο εργαλείο για να φωτιστούν οι μηχανισμοί δημιουργίας και μορφοποίησης των τριχοθυλακίων», δήλωσε ο Τατσούτο Καγκιεγάμα, επίκουρος καθηγητής της σχολής μηχανικής του Εθνικού Πανεπιστημίου της Γιοκοχάμα.

Η επιστημονική ομάδα δημιούργησε οργανοειδή τριχοθυλακίων χρησιμοποιώντας δύο τύπους εμβρυϊκών κυττάρων και ανέπτυξε τριχοειδή στελέχη με σχεδόν 100% αποτελεσματικότητα. Τα οργανοειδή παρήγαγαν πλήρως ανεπτυγμένους θύλακες τριχών μήκους περίπου τριών χιλιοστών μετά από 23 ημέρες καλλιέργειας.

(Yokohama National University)

Καθώς οι θύλακες αναπτύσσονταν, οι ερευνητές παρακολουθούσαν τη διαδικασία σχηματισμού και τη μελάγχρωση των μαλλιών και μπόρεσαν να εντοπίσουν τις χημικές ουσίες που εμπλέκονται στη διαδικασία. Μεταμοσχεύοντας τα οργανοειδή, οι επιστήμονες πέτυχαν την αναγέννηση των τριχών σε επαναλαμβανόμενες προσπάθειες. Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό «Science Advances», έχουν επίσης επιπτώσεις για τις δοκιμές σε ζώα και τον έλεγχο φαρμάκων.

Οι ερευνητές λένε ότι το μοντέλο θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύτιμο για την κατανόηση της επαγωγής των τριχοθυλακίων, για την αξιολόγηση φαρμάκων για τη χρώση και την ανάπτυξη των μαλλιών, καθώς και για την αναγέννηση των τριχοθυλακίων. Η θεραπεία κατά της τριχόπτωσης θα μπορούσε να είναι το επόμενο βήμα στην αναγεννητική ιατρική.

Στην επόμενη φάση, η ομάδα σχεδιάζει να βελτιστοποιήσει το σύστημα καλλιέργειας οργανοειδών χρησιμοποιώντας κύτταρα ανθρώπινης τρίχας.

Η μελλοντική έρευνα θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για την ανάπτυξη νέων αποτελεσματικών θεραπειών κατά της τριχόπτωσης. Οι ίδιες αρχές θα μπορούσαν μια μέρα να αξιοποιηθούν για την αναγέννηση δοντιών ή άλλων οργάνων, καθώς κάθε τρίχα είναι ένα μικροσκοπικό όργανο.

ΠΗΓΗ: Studyfinds