BacterAI: Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που εκτελεί καθημερινά 10.000 επιστημονικά πειράματα

Η ανάπτυξη του BacterAI αποτελεί ένα αξιοσημείωτο άλμα προς τα εμπρός στην επιτάχυνση της επιστημονικής ανακάλυψης.

Μια ομάδα επιστημόνων στις ΗΠΑ ανέπτυξε ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει στα ρομπότ να διεξάγουν αυτόνομα έως και 10.000 επιστημονικά πειράματα την ημέρα.

Το BacterAI, όπως ονομάζεται το σύστημα, θα μπορούσε να επιταχύνει σημαντικά τον ρυθμό των ανακαλύψεων σε διάφορους τομείς, όπως η ιατρική, η γεωργία και η περιβαλλοντική επιστήμη. Η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, με επικεφαλής τον καθηγητή Πολ Τζένσεν, χρησιμοποίησε με επιτυχία το BacterAI για να χαρτογραφήσει τις μεταβολικές διαδικασίες δύο μικροβίων που συνδέονται με τη στοματική υγεία.

Οι ερευνητές ήθελαν να προσδιορίσουν τις απαιτήσεις αμινοξέων για την ανάπτυξη των ωφέλιμων μικροβίων του στόματος. Ωστόσο, ο προσδιορισμός του ακριβούς συνδυασμού αμινοξέων για κάθε βακτηριακό είδος ήταν δύσκολος λόγω του μεγάλου αριθμού πιθανών συνδυασμών που προκύπτουν από τα 20 διαθέσιμα αμινοξέα.

Για να ξεπεράσουν αυτό το πρόβλημα, ανέπτυξαν το BacterAI για να δοκιμάζει καθημερινά εκατοντάδες συνδυασμούς αμινοξέων και να τροποποιεί τους συνδυασμούς με βάση τα αποτελέσματα της προηγούμενης ημέρας. Μέσα σε εννέα ημέρες, το BacterAI προέβλεπε με ακρίβεια τους απαραίτητους συνδυασμούς αμινοξέων για την ανάπτυξη στο 90% των περιπτώσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου το 90% των βακτηρίων παραμένει ανεξερεύνητο και οι συμβατικές μέθοδοι απόκτησης βασικών επιστημονικών γνώσεων για αυτά απαιτούν σημαντικό χρόνο και πόρους. Ο γρήγορος ρυθμός των αυτοματοποιημένων πειραμάτων μπορεί να επιταχύνει σημαντικά αυτές τις ανακαλύψεις σε διάφορους τομείς. Επιπλέον, το BacterAI δημιουργεί το σύνολο δεδομένων του μέσω μιας σειράς πειραμάτων. Η πλατφόρμα αξιοποιεί τα αποτελέσματα προηγούμενων δοκιμών για να κάνει προβλέψεις σχετικά με τα πειράματα που μπορούν να παράσχουν τον σημαντικότερο όγκο πληροφοριών. Όπως αποδεικνύεται από την έρευνα της ομάδας, το BacterAI μπορεί να παρέχει κρίσιμες πληροφορίες για τον κόσμο των μικροβίων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που επηρεάζουν την υγεία μας.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο «Nature Microbiology»,