Αλλεργία στα φιστίκια: Ερευνητές αναπτύσσουν πειραματική θεραπεία με φάρμακο mRNA

Η πρωτοποριακή θεραπεία με τεχνολογία mRNA θα μπορούσε να εξαλείψει την αλλεργική αντίδραση στα φυστίκια, υποστηρίζουν οι ερευνητές.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες (UCLA) αναπτύσσουν το πρώτο φάρμακο mRNA για τη θεραπεία της αλλεργίας στα φιστίκια. Η επιστημονική ομάδα εμπνεύστηκε την ιδέα για τη θεραπεία από τα εμβόλια κατά του COVID-19 που χρησιμοποιούν την τεχνολογία mRNA.

«Από όσο ξέρουμε, η τεχνολογία mRNA δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ για τη θεραπεία αλλεργιών. Αποδείξαμε ότι το φάρμακό μας μπορεί να λειτουργήσει για να κατευνάσει τις αλλεργίες στα φιστίκια και πιστεύουμε ότι μπορεί να κάνει το ίδιο και για άλλα αλλεργιογόνα σε τρόφιμα ή φάρμακα, καθώς και για αυτοάνοσες παθήσεις», δήλωσε ο Δρ Αντρέ Νελ, συν-συγγραφέας της μελέτης.

Οι ερευνητές τοποθέτησαν το mRNA μέσα σε ένα νανοσωματίδιο και το χορήγησαν στο ήπαρ για να στοχεύσει συγκεκριμένα κύτταρα και να τα κάνει πιο ανθεκτικά στις πρωτεΐνες του φιστικιού. Οι περισσότερες δοκιμές σε ποντίκια έδειξαν ότι το φάρμακο όχι μόνο ανέστρεψε την αλλεργία στα φιστίκια αλλά απέτρεψε και την ανάπτυξη σοβαρών παθήσεων. Άλλες δοκιμές σε ποντίκια έδειξαν ότι η θεραπεία με νανοσωματίδια βελτίωσε την ανθεκτικότητα των ζώων στα φιστίκια.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η θεραπεία με νανοσωματίδια θα μπορούσε να είναι έτοιμη για κλινικές δοκιμές εντός τριών ετών. Η ομάδα σκοπεύει να διερευνήσει αν αυτά τα νανοσωματίδια θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη θεραπεία του διαβήτη τύπου 1.

Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό «ACS Nano».

ΠΗΓΗ: Interesting Engineering