Eλληνικά τρόφιμα και ποτά στις διεθνείς αγορές-H άνοδος των εξαγωγών, η ανάγκη “rebranding”, τα ισχυρά και τα αδύναμα σημεία


Podcast με τους εισαγωγείς στη Β. Αμερική Αλέξανδρο Γεωργιάδη και Γιώργο Σολέα


Συνεχίζεται η νέα σειρά podcasts «Διεθνής Ματιά» -Από την Ελλάδα στην Ευρώπη και τον Κόσμο, που επιμελείται ο Πολυδεύκης Παπαδόπουλος για το ERTnews Radio και το ERTEcho.gr. Σε κάθε podcast εξετάζονται σημαντικά γεγονότα και φαινόμενα παγκόσμιας σημασίας, από το χώρο της πολιτικής, των διεθνών σχέσεων, της οικονομίας, της οικολογίας, της επιστήμης και τεχνολογίας ή και του πολιτισμού, που επηρεάζουν καθοριστικά και καθολικά τη ζωή, αλλά και την κατάσταση ειδικά στη χώρα μας. Κι αυτό γίνεται με τη συμμετοχή ιδιαίτερα επιλεγμένων καλεσμένων, που είναι ειδικοί σε καθέναν από αυτούς τους τομείς.


Η αγροτική παραγωγή της χώρας μας, σε συνδυασμό με την αγροδιατροφική βιομηχανία, παραμένουν σημαντικοί παράγοντες της οικονομίας, παρά την ανάπτυξη των άλλων τομέων, όπως κατά κύριο λόγο ο τουρισμός και οι υπηρεσίες. Σ’ αυτή τη δραστηριότητα οι εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων, τροφίμων και ποτών είναι σημαντικό κομμάτι του ΑΕΠ, μια και αποτελούν περίπου το ¼ των συνολικών εξαγωγών της χώρας μας, με ένα τζίρο 11-12 δις. ευρώ.


Σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι εξαγωγές τροφίμων νωπών και επεξεργασμένων την πενταετία 2019-2024 (+73%), η αξία των οποίων την προηγούμενη χρονιά ανήλθε σε 8.25 δις. €. Επίσης, με βάση τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2025 σημειώθηκε επίσης αύξηση +13.8% στις εξαγωγές των ανάλογων τροφίμων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, φτάνοντας τα €2.252 δισ. Αξιόλογη, αν και μικρότερη, ήταν η αύξηση των εξαγωγών των ελληνικών ποτών, αλκοολούχων και μη, οι οποίες μαζί με τις εξαγωγές καπνού, ανήλθαν σε περίπου 1,4 δις. Εξ αυτών οι εξαγωγές κρασιού (εμφιαλωμένου και χύμα) έφτασε τα 90-100 εκατ. € και του ούζου/τσίπουρου τα 130-160 εκατ. €. Τέλος οι εξαγωγές ελαίων και λιπών είχαν επίσης μια ανοδική τάση, κατά τι πιο περιορισμένη, φθάνοντας περίπου το 1.1 δις €.


Το πως εξελίσσονται συνολικά και διαχρονικά οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων και ποτών διεθνώς, αλλά και τι μπορεί να γίνει καλύτερα, ειδικά στις μεγάλες κι απαιτητικές αγορές της Βόρειας Αμερικής, είναι το θέμα του 16ου podcast της σειράς. Αναλύονται τα δυνατά σημεία αλλά και οι αδυναμίες, καθώς και το κατά πόσο η Ελλάδα πρέπει να εξάγει όχι απλώς αγροτικά αγαθά, τρόφιμα και ποτά, αλλά «ελληνική γαστρονομία», «μεσογειακή ποιότητα» και τελικά ένα «αφήγημα» που έχει σχέση με τον πολιτισμό και τον τρόπο ζωής της και μια εικόνα που χρειάζεται “rebranding” (ανανέωση ταυτότητας). Εξετάζονται, επίσης, το ποιες ήδη είναι και το που μπορεί να φτάσουν οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη γεωργία και κτηνοτροφία και η επίδραση που θα έχει στον αγροδιατροφικό τομέα η νέα ΚΑΠ της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τέλος εξηγείται πως θα ισχυροποιηθεί η επωνυμία των ελληνικών προϊόντων στα τρόφιμα και το κρασί και τι συνέργειες μπορούν να υπάρξουν με τον τουρισμό.


Καλεσμένοι για τη σχετική συζήτηση είναι δυό σημαντικοί Έλληνες που δραστηριοποιούνται με μεγάλες επιχειρήσεις στον χώρο των τροφίμων και αλκοολούχων ποτών στη Βόρεια Αμερική.

Eλληνικά τρόφιμα και ποτά στις διεθνείς αγορές-H άνοδος των εξαγωγών, η ανάγκη “rebranding”, τα ισχυρά και τα αδύναμα σημεία
Aλέξανδρος Γεωργιάδης


Ο πρώτος είναι ο Αλέξανδρος Γεωργιάδης, πρόεδρος των εταιριών Krinos Foods Canada Ltd. και Tiras Dairies Inc., Οι εταιρίες του είναι ο μεγαλύτεροι εισαγωγείς, διανομείς και παραγωγοί ελληνικών προϊόντων και ειδικών τροφίμων στον Καναδά, ενώ υπάρχει και ο αμερικανικός κλάδος των ίδιων επιχειρήσεων. Ο κ. Γεωργιάδης είναι επίσης, οικονομολόγος και πολιτικός επιστήμων, καθώς και ιδρυτικό μέλος και συμπρόεδρος για τον Καναδά της σημαντικής πρωτοβουλίας «Τhe Hellenic Initiative” που έχει δημιουργήσει η ελληνική ομογένεια στις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Eλληνικά τρόφιμα και ποτά στις διεθνείς αγορές-H άνοδος των εξαγωγών, η ανάγκη “rebranding”, τα ισχυρά και τα αδύναμα σημεία
Γιώργος Σολέας

Ο δεύτερος είναι ο Γιώργος Σολέας, πρόεδρος του LCBO ( πρόκειται για τα αρχικά του Liquor Control Board of Ontario). Είναι ο οργανισμός που διαχειρίζεται την εμπορία αλκοολούχων ποτών στην επαρχία του Καναδά Οντάριο -δηλαδή την πολυπληθέστερη της χώρας με 16.5 εκατ. κατοίκους και με την υψηλότερη καταναλωτική δύναμη- και η οποία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών εν συνόλω στη Βόρεια Αμερική, Ο ίδιος ο κ. Σολέας, κυπριακής καταγωγής, είναι Δρ. Βιοχημίας, οινολόγος και οικονομολόγος, αλλά κυρίως άνθρωπος που έχει πετύχει να εισάγοντα

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος