Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη: Την Κυριακή η απολογία του σταθμάρχη – Υπήρξαν νέα στοιχεία, λέει ο συνήγορός του

Νέα προθεσμία για να απολογηθεί αύριο Κυριακή (5/3) στις 11:00 ζήτησε και έλαβε ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που οδηγήθηκε το μεσημέρι στο ανακριτικό γραφείο και είναι αντιμέτωπος με βαρύτατες κατηγορίες.

Σύμφωνα με τον συνήγορο του, «υπήρξαν νέα στοιχεία». Μάλιστα, ευχαρίστησε τα μέσα ενημέρωσης για την ερευνητική δουλειά που κάνουν οι δημοσιογράφοι, καθώς όπως είπε, βάσει αυτής προέκυψαν αυτά τα νέα στοιχεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η μοιραία αμαξοστοιχία κινούνταν για περισσότερο από 16 λεπτά σε λάθος γραμμή και ο σταθμάρχης Πόρων τον είχε ενημερώσει ότι ήδη από τις 23.05 η εμπορική αμαξοστοιχία είχε καθοδική πορεία προς Αθήνα.

Παραιτήθηκε από την ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων ο Αθ. Ζηλιασκόπουλος – Αναλαμβάνει ο Χρ. Πυργίδης

Την παραίτηση του από την ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων που θα διερευνήσει τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη ανακοίνωσε ο καθηγητής Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος και στη θέση τοποθετείται ο Χρήστος Πυργίδης καθηγητής σιδηροδρομικής του ΑΠΘ.

Ο κ Ζηλιασκόπουλος αναφέρει σε δήλωση του: «Μετά την τοποθέτησή μου ως μέλους της επιτροπής διερεύνησης των αιτιών του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, υπό την ιδιότητα μου ως καθηγητή μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ακολούθησε σειρά δηλώσεων και δημοσιευμάτων εκ μέρους πολιτικών προσώπων που με αφορούσαν, σχετικά με την παρελθούσα θητεία μου ως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ. Λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής. Για τον λόγο αυτό, δεν θα αναλάβω τα καθήκοντα μου στην Επιτροπή και παραμένω στη διάθεση της πολιτείας, στο μέτρο που μπορώ να φανώ χρήσιμος λόγω της ειδικότητάς μου».

Χρ. Γκλαβόπουλος: Τα δυο κρίσιμα ερωτήματα για την τραγωδία – Τι θα δείξουν τα «μαύρα» κουτιά

Δύο κρίσιμα δεδομένα σχετικά με τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη βάζει ο κ. Χρήστος Γκλαβόπουλος, Μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός, δικαστικός πραγματογνώμονας μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια. Δεύτερον βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα. Πώς μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα όταν δεν γνωρίζουμε δύο καίρια σημεία; Πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει».

Τι θα δείξουν τα «μαύρα κουτιά» των τρένων

Ο κ. Γκλαβόπουλος έδωσε έμφαση και στα «μαύρα κουτιά» των δύο τρένων που περιέχουν τον ταχογράφο και κατά πάσα πιθανότητα και τις διάφορες συνομιλίες που γινόταν και στο κόκπιτ μέσα στο χώρο του και τις επαφές. Όπως εξηγεί: «Το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, “βγάλε τον ταχογράφου και πες μας τι γράφει”. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου, αν μπορεί να γίνει, και επίσης την έρευνα και η μελέτη των καταγραφών ταχογράφου να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».

Διαβάστε ακόμα:

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος