ΣΕΛΠΕ: Χωρίς διακοπές ένας στους δύο καταναλωτές – Βλέπουν οικονομική κρίση ως το 2022

 

Οι οκτώ στους δέκα καταναλωτές, θεωρούν ότι η οικονομική κρίση, λόγω της πανδημίας, θα κρατήσει και το 2022 – ενώ ο ένας στους πέντε θα συνεχίσει να φοράει μάσκα για κάποιο διάστημα και μετά το τέλος της πανδημίας. Μάλιστα, ο φόβος και τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία, κάνει το 50% των Ελλήνων να μην κάνουν διακοπές φέτος το καλοκαίρι, ενώ ένας στους δύο δηλώνει ότι επηρεάζεται από τα επίπεδα εμβολιασμού στη χώρα.

Αυτά προκύπτουν από την 4η μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, για την καταγραφή των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο, μέσω της εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με την έρευνα:

  • Tο 83% του κοινού θεωρεί ότι η οικονομική κρίση, λόγω της πανδημίας, θα συνεχιστεί και το 2022,
  • Tο 14% θεωρεί ότι θα κρατήσει ως το τέλος του 2021
  • Tο 3% ότι έχει ήδη τελειώσει

Ωστόσο, παρά την ανησυχία για τις οικονομικές εξελίξεις, οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν σταδιακά μειώσει την απολύμανση, ενώ δεν έχουν σταματήσει τη χρήση μάσκας. Πάντως το 21% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να φορούν μάσκα σε κάποιες δραστηριότητες, ακόμα και μετά το τέλος της πανδημίας.

Η έξαρση των κρουσμάτων επηρεάζει την πρόθεση για διακοπές

  • Μόλις το 15% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα κάνουν διακοπές όπως έκαναν κάθε χρόνο
  • Το 25% λέει ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια
  • Το 46% δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος
  • Ποσοστό 14% δεν έχει αποφασίσει.

Αγοραστικές συνήθειες σε σχέση με τον εμβολιασμό

  • Καταγράφεται, ότι τα χαμηλά επιδημιολογικά δεδομένα (κρούσματα διασωληνωμένοι κλπ.) σε ποσοστό 61% και η πραγματοποίηση σελφ-τεστ από το προσωπικό των καταστημάτων σε ποσοστό 55%, είναι σημαντικότεροι παράγοντες στην απόφαση για αγορά τουριστικού πακέτου.
  • Το 42% δηλώνει ότι δεν επηρεάζεται από το επίπεδο εμβολιασμού
  • Το 6% δηλώνει ότι έχει επιστρέψει ήδη στις αγοραστικές συνήθειες
  • Το 53% επιζητεί  επίπεδο εμβολιασμού τουλάχιστον 50%
  •  1 στους 3 καταναλωτές ζητούν εμβολιαστική κάλυψη τουλάχιστον 80%
  • Το 47% (το 27% πολύ και το 20% αρκετά) επηρεάζεται από τον εμβολιασμό του προσωπικού των καταστημάτων

Να σημειωθεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο-Ιούλιο του 2021, σε δείγμα 857 καταναλωτών πανελλαδικά.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ