Σ. Ζαχαράκη στο ΕΡTnews: Επιταχύνεται για τις 25 Σεπτεμβρίου η β’ φάση των αναπληρωτών – Στις 29 Μαΐου η έναρξη των Πανελλαδικών

«’Εχουμε κενά και προσπαθούμε να τα καλύψουμε νωρίτερα καλώντας τη δεύτερη φάση των αναπληρωτών στις 25 – 26 Σεπτεμβρίου, ενώ συνήθως γίνεται Οκτώβρη», είπε η Υπουργός Παιδείας και θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη στο ΕΡΤnews, μιλώντας μία ημέρα μετά το «πρώτο κουδούνι».

«Το καλό είναι ότι στην πρώτη φάση κλήθηκαν παραπάνω από 24.000 αναπληρωτές, ενώ 48.500 εκπαιδευτικοί έχουν διοριστεί από το 2019», ανέφερε τονίζοντας ότι «και μέσα στο Σαββατοκύριακό θα επανεξεταστούν κενά και ελλείψεις».

«Μια εβδομάδα αν καθόσασταν στο υπουργείο θα καταλαβαίνατε», είπε, απαντώντας σε ερώτηση «γιατί μισό αιώνα από την Μεταπολίτευση παραμένουν οι ελλείψεις».

«Είναι ένα δομικό ζήτημα που θέλοντας και μη θα το αντιμετωπίσουμε. Αν καθόσασταν μια εβδομάδα μαζί μας στο Υπουργείο Παιδείας θα σας λυνόταν η απορία. Μιλάμε για έναν απαιτητικό σχεδιασμό με πολλά στάδια. Να σας αναφέρω ότι σε έναν συγκεκριμένο νομό εμφανίστηκαν δώδεκα νηπιαγωγοί και πήραν άδεια οι 6 την πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς», τόνισε, συμπληρώνοντας: «Στην Ανάφη στείλαμε σύμβουλο για να καλύψει άδεια εκπαιδευτικού».

«Δεν υπάρχει υπουργός σε κάποια άλλη χώρα που να ξέρει πού μπορεί να υπάρχει κενό»

«Οποιοσδήποτε νεοδιόριστος μπορεί, όταν καλείται να αναλάβει, να ενεργοποιήσει μια θεσμοθετημένη άδεια, μια μακροχρόνια άδεια, μια άδεια μητρότητας. Σε ένα μικρό νησί διορίστηκε νηπιαγωγός και αμέσως έλαβε άδεια. Στείλαμε αμέσως σύμβουλο νηπιαγωγό ώστε να καλύψει την ανάγκη και να μην μείνουν ούτε ώρα τα παιδάκια χωρίς νηπιαγωγό. Σήμερα μετά την ανάληψη υπηρεσίας από τους 24.000 αναπληρωτές, στο Υπουργείο Παιδείας θα κάνουμε την ίδια άσκηση. Θα δούμε τα κενά μέχρι τη Δευτέρα και θα προσπαθήσουμε να τα καλύψουμε στη β´ φάση».

«Στις χώρες που αναφέρατε πχ Γερμανία, Βέλγιο δεν υπάρχει Υπουργός Παιδείας που να γνωρίζει, αυτή τη στιγμή, αν υπάρχει, και που υπάρχει, κενό. Εκεί υπάρχουν αποκεντρωμένα συστήματα όπου οι προσλήψεις γίνονται είτε σε επίπεδο περιφερειών, δήμων ακόμη και σχολείων. Εδώ όμως έχουμε κοινούς πίνακες με μοριοδότηση του ΑΣΕΠ. Είναι κοινή πρόσκληση για όλη την Ελλάδα. Για να κάνουμε τοπική πρόσκληση πρέπει να μην έχουν αποδεχθεί τη θέση, αρκετές φορές, αναπληρωτές. Όμως λόγω και της ειδικής γεωγραφίας της χώρας θα έχουμε τέτοια ζητήματα τα οποία εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να αντιμετωπίζουμε αμέσως, και το κάνουμε στις περισσότερες περιπτώσεις.»

Η Σοφία Ζαχαράκη επισήμανε ότι από το 2020 έχουν γίνει περισσότεροι από 48.000 μόνιμοι διορισμοί με κάλυψη πολλών σημαντικών ειδικοτήτων όπως είναι Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί. Υπενθυμίζεται ότι:

🔹Έγιναν 1.200 νέοι διορισμοί Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στα σχολεία για να παρέχουν συμβουλευτική στην οικογένεια, στο παιδί και στη σχολική κοινότητα.

🔹Καλύπτονται επιπλέον 3.000 σχολεία με το συνολικό αριθμό να φτάνει τα 5.750 σχολεία σε σχέση με 2.750 την περασμένη χρονιά.

🔹Δημιουργήθηκαν 700, επιπλέον, οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα ΚΕΔΑΣΥ. 🔹Δημιουργήθηκαν 8 νέα ειδικά σχολεία ((ΣΜΕΑΕ) στην Α’θμια και Β’θμια εκπαίδευση.

🔹Προστέθηκαν επιπλέον 2 τομείς και 6 ειδικότητες στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια (ΕΝΕΕΓΥΛ). 🔹Ιδρύθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός νέων Τμημάτων Ένταξης – 3.448 σε δημόσιες σχολικές μονάδες, στις 13 περιφέρειες της χώρας, με κάλυψη κάθε βαθμίδας, από το Νηπιαγωγείο μέχρι τα ΕΠΑΛ.

«Εμείς δεν θέλουμε να φτάνει το πρόβλημα στο υπουργό, ούτε να λέω ότι το πρόβλημα λύθηκε κατόπιν ενεργειών μου, αλλά να λύνονται τα προβλήματα σε επίπεδο αποκεντρωμένο», είπε η κυρία Ζαχαράκη και στο σημείο αυτό διευκρίνισε ότι λύθηκε μέσω της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στα Χανιά, το πρόβλημα για το οποίο ένα κοριτσάκι της απήυθυνε προσωπικό μήνυμα.

Τεχνητή νοημοσύνη: Να μην είναι «αυτοσκοπός» και να μην υποκαθιστά τη γνώση

Με τη συνεργασία που χρηματοδοτεί το ‘Ιδρυμα Ωνάση για 20 σχολεία από όλη την Ελλάδα, εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν για τα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης στην τάξη κι αμέσως μετά η επιμόρφωση θα ισχύσει για τα παιδιά, είπε η Σοφία Ζαχαράκη αναφέροντας ότι εξετάζεται και το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης και εμπλουτισμού του μαθήματος της Πληροφορικής.

Το Φθινόπωρο του 2026 προβλέπει ο κοινός σχεδιασμός με τον Παύλο Μαρινάκη και με βοήθεια από το ΑΠΘ ότι τα παιδιά σε 30 σχολεία θα εκδίδουν πιλοτικά εφημερίδα.

«Βλέπετε ότι υπάρχει αδυναμία στη συγκέντρωση, τα παιδιά λοιπόν θα μάθουν να ξαναδιαβάζουν και το σημαντικό είναι ότι θα μπορούν να διακρίνουν ποια είδηση είναι ψευδής, θα συνθέτουν γνώση με κριτικές πηγές. Θέτω, προσωπικό στόχο να μάθουν τα παιδιά τι σημαίνει χρήση τεχνητής νοημοσύνης, να καταλάβουν και τον κίνδυνο αλλά και τι σημαίνει σωστή ερώτηση», είπε.

«Θέλουμε να αποκτήσει αξία το εθνικό απολυτήριο»

Χθες βγάλαμε το πρόγραμμα των Πανελλαδικών του 2026 που ξεκινούν 29 και 30 Μαίου. Για αρχή δεν υπάρχει κατάργηση των Πανελλαδικών, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός. Πρέπει να βρούμε και να αντιπαράβάλλουμε ένα πολύ αξιόπιστο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια αλλά θα αρχίσουμε να ενισχύουμε την Τράπεζα Θεμάτων, ως αποτέλεσμα πολύ εκτενούς διαλόγου με κόμματα εκπαιδευτικούς και κοινότητα τους επόμενους μήνες, είπε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.

«Θέλουμε να αποκτήσει το απολυτήριο αξία», είπε η κυρία Ζαχαράκη και χαρακτήρισε πολύ σημαντική εξέλιξη την έναρξη της συζήτησης για το εθνικό απολυτήριο.

«Δεν αφορά τα παιδιά του Λυκείου αλλά οι μαθητές που πάνε τώρα Γ’ Γυμνασίου θα έχουν την Τράπεζα Θεμάτων», είπε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Πηγή: ΕΡΤnews – Εκπομπή «Συνδέσεις» με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο και την Κατερίνα Δούκα

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος