Χάκερς «ξαναχτύπησαν» την Τράπεζα θεμάτων – Εισαγγελική παρέμβαση για τις κυβερνοεπιθέσεις

Ολοκληρώθηκαν οι απολυτήριες εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου, παρά το νέο κύμα κυβερνοεπίθεσης στην τράπεζα Θεμάτων. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα δέχθηκε 165 εκατομμύρια χτυπήματα από 114 χώρες. Πρόκειται για την πιο σημαντική επίθεση χάκερς που δέχθηκε ποτέ το ελληνικό Δημόσιο. Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, με παρέμβαση του, ζήτησε έρευνα σε βάθος με τη συνδρομή της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. ΟΠρωθυπουργός Ιωάννης Σαρμάς συγκάλεσε ευρεία σύσκεψη των συναρμόδιων υπουργείων και φορέων για την αποτίμηση της κατάστασης, ενώ για το θέμα ξέσπασε πολιτική αντιπαράθεση.

Μετά τα σοβαρά περιστατικά επιθέσεων στα συστήματα του υπουργείου Παιδείας για τη μετάδοση των θεμάτων των εξετάσεων των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων, οΠρωθυπουργός Ιωάννης Σαρμάς συγκάλεσε ευρεία σύσκεψη των συναρμόδιων υπουργείων και φορέων για την αποτίμηση της κατάστασης.

Μετ’ εμποδίων ολοκληρώθηκε η διαδικασία των ενδοσχολικών εξετάσεων για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Οι πολύωρες καθυστερήσεις στην πλατφόρμα της τράπεζας θεμάτων που προκάλεσε η νέα κυβερνοεπίθεση – παρα τις αυξημένες δικλειδες ασφαλείας- επέτεινε την αγωνία των υποψηφίων δυο ημέρες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Ψηφιακής διακυβέρνησης στις 06:00 σημειώθηκε η πρώτη επίθεση προς το ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής. Η σελίδα έπεσε μετά απο μια ώρα, στις 07:00 και χρειάστηκε μόλις μιση ώρα για να επανέλθει.

Ακολούθησε δεύτερη επίθεση στις 07:40 αυτή τη φορά προς το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, μέσω του οποίου συνδέονται οι εκπαιδευτικοί στη τράπεζα θεμάτων και αποκαταστάθηκε στις 8:10.

«Ήταν εσκεμμένη ενέργεια, μια κακόβουλη και αήθης επίθεση αλλά δεν θα περάσει. Το κράτος είναι εδώ, θα υποστηρίξει και τους μαθητές μας και την νομιμότητα» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης.

Ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η επίθεση ήταν υποκινούμενη και χρηματοδοτήθηκε από κάποιον ο οποίος εκτιμάται ότι δαπάνησε 200.000 ευρώ για την πραγματοποίηση της.

Για τον εντοπισμό των δραστών οι αρχές μπορούν να προχωρήσουν ακόμα και σε κατασχέσεις ευρημάτων και άλλων στοιχείων αναφέρει η εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου προς τον προϊστάμενο της εισαγγελίας πρωτοδικών Αθηνών.

Η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος θα επιχειρήσει να εντοπίσει τα ψηφιακά ίχνη και συγκεκριμένα τις διευθύνσεις ip στην Ελλάδα ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα προκειμένου να ταυτοποιηθούν οι δράστες.

‘Εντονη πολιτική αντιπαράθεση

Τα προβλήματα που εκδηλώθηκαν απο τις κυβερνοεπιθέσεις πυροδότησαν εκ νέου πολιτική αντιπαράθεση.

Καθημερινά δεχόμαστε κυβερνοεπιθέσεις, θα μπορούσαμε να το είχαμε αποτρέψει και προκύπτει η ανάγκη να υπάρχει πολιτική κυβέρνησηο Άκης Σκέρτσος. Μάθατε γι` αυτές τις κυβερνοεπιθέσεις γιατί υπάρχει υπηρεσιακή κυβέρνηση, που δεν μπόρεσε να το αντιμετωπίσει, στην υπηρεσιακή κυβέρνηση μας οδήγησε η νάρκη της απλής αναλογικής, πρόσθεσε.

Η Πόπη Τσαπανίδου δήλωσε: Πάντα φταίνε οι άλλοι. Στο μεταξύ η αγωνία των μαθητών συνεχίζεται, όσο το πρόβλημα στις εξετάσεις δε λύνεται. Το μόνο που μένει είναι η αλαζονική αποποίηση ευθυνών της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, που τέσσερα χρόνια τώρα δε φρόντισε να θωρακίσει ψηφιακά την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων και να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων.


Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης ανακοίνωσε: Για μία ακόμα μέρα αναδεικνύεται η αποτυχία της πολιτείας να εξασφαλίσει την εύρυθμη διενέργεια των εξετάσεων. Το επιτελικό κράτος αποδείχθηκε για άλλη μια φορά επιτελικό χάος. 

Το ΚΚΕ καλεί «να επιτραπεί στους εκπαιδευτικούς να βάλουν οι ίδιοι τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων, αγνοώντας την τράπεζα θεμάτων, για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία».

Ο πρόεδρος της «Ελληνικής Λύσης» Κυριάκος Βελόπουλος δήλωσε «το πρόβλημα δεν είναι ότι έπεσε το σύστημα, το πρόβλημα είναι ότι δεν πέφτει η αλαζονεία τους»

Το σύστημα που μεταδίδει τα θέματα στις εξετάσεις του Λυκείου είναι διαφορετικό από αυτό των Πανελλαδικών εξετάσεων, και δεν μπορεί να επηρεαστεί από τέτοιου τύπου κακόβουλες μαζικές επισκέψεις αναφέρει το υπουργείο Παιδείας σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει μαθητές και γονείς.

Κυβερνοεπιθέσεις από Η/Υ «Ζόμπι» – Χάκερς μέσω e-mail ή πλατφορμών στέλνουν ιό και δημιουργούν χάος

Πως έγινε όμως αυτή η μαζική κυβερνοεπίθεση στην τράπεζα θεμάτων, που προκάλεσε μεγάλο πρόβλημα στις προαγωγικές εξετάσεις.

Ουσιαστικά πρόκειται για μία επίθεση με πλήθος προσβάσεων, σε πάρα πολύ μεγάλο ρυθμό, με πολύ μεγάλο όγκο πληροφοριακό, έναντι μίας υπηρεσίας. Αυτό σημαίνει πως στιγμιαία, εισέρχονται σε μία διαδικτυακή σελίδα, πολλοί περισσότεροι χρήστες απ’ όσους μπορεί να αντέξει ο server, με αποτέλεσμα, να «πέφτει».

  • Οι DDoS επιθέσεις, μπορεί να γίνουν από μία ομάδα ή ακόμα και από ένα μονάχα άτομο.
  • Δίνουν εντολή από τον υπολογιστή τους σε χιλιάδες υπολογιστές που διαθέτουν σε όλο τον κόσμο, υπολογιστές «ζόμπι» ή ρομπότ όπως είναι γνωστοί, ώστε να μπουν σε συγκεκριμένη σελίδα. Με αποτέλεσμα να μην αντέξει ο server αυτόν τον τεράστιο όγκο δεδομένων.
  • Εν αγνοία του ο καθένας από εμάς, μπορεί να έχει σπίτι του έναν υπολογιστή «ζόμπι». Στην πραγματικότητα, οι χάκερς δεν έχουν αγοράσει υπολογιστές σε 114 χώρες – ούτε υπήρχαν 114 χάκερς που αποφάσισαν να χτυπήσουν από διαφορετικά κράτη.
  • έχουν στείλει ιό μέσω διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή πλατφορμών που χρησιμοποιεί ο καθένας μας και έχουν αποκτήσει πρόσβαση στους υπολογιστές μας, στους οποίους δίνουν εντολές για συγκεκριμένες ενέργειες.
  • Οι επιθέσεις έχουν σκοπό να δημιουργήσουν χάος. Μιλάμε για επίδειξη ισχύος. Ωστόσο δεν κατορθώνουν να υποκλέψουν δεδομένα.



Ρεπορτάζ: Ελίνα Κολύβα, Κώστας Νούσης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος