Ε. Βαρδουλάκης στο Πρώτο: Ο Μητσοτάκης έδωσε ρέστα με το Tik Tok (audio)

«Δεν είναι εύκολο να αλλάξουν τα αφηγήματα της προηγούμενης κάλπης» ανέφερε σε συνέντευξή του, στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο, ο Ευτύχης Βαρδουλάκης, σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας, ωστόσο σημείωσε ποιες είναι οι δυσκολίες, οι προκλήσεις και τα πλεονεκτήματα των κομμάτων που θα διεκδικήσουν την διατήρηση ή και την αύξηση των ποσοστών τους, στις κάλπες της 25ης Ιουνίου.

Η ΝΔ έχει δύο δυσκολίες, σύμφωνα με τον κ. Βαρδουλάκη, με την πρώτη να είναι η επανάπαυση και ο εφησυχασμός των ψηφοφόρων της και την δεύτερη, ότι ένα κομμάτι την ψήφισε στη λογική να μην επανέλθει ο ΣΥΡΙΖΑ, που σήμερα δεν φαίνεται να υπάρχει ως κίνητρο, οπότε μπορεί και αυτό να δημιουργήσει μία περαιτέρω χαλάρωση. Μια τρίτη δυσκολία είναι, ότι αυτή τη φορά δεν θα υπάρχει σταυρός προτίμησης, ως εκ τούτου, οι προσωπικοί μηχανισμοί υποψηφίων σε όλη τη χώρα μπορεί να χαλαρώσουν. Το πλεονέκτημά της, είναι το πανίσχυρο πολιτικό μομέντουμ που υπάρχει υπέρ της, ότι η κριτική που θα δέχεται είναι πολύ χαμηλότερη και ότι γενικά πάντα υπάρχει μία τάση ενίσχυσης του πρώτου σε εκλογές οι οποίες είναι πάρα πολύ κοντά.

«Για τον ΣΥΡΙΖΑ η δυσκολία είναι απλή. Την προηγούμενη φορά, σου δώσαμε 31,5% στην αντιπολίτευση, μια ισχυρή αντιπολίτευση. Τι το έκανες αυτό το ποσοστό; Το πήγες το 31 στο 20 και τη Νέα Δημοκρατία αντί να την μειώσεις, την ανέβασες. Άρα η δυσκολία θα είναι να πείσει, γιατί αυτή η τετραετία θα είναι διαφορετική από την προηγούμενη» προσέθεσε.

«Για το ΠΑΣΟΚ, το οποίο φαίνεται να έχει ένα μικρό μομέντουμ αυτή τη στιγμή που έχει μια άνοδο των ποσοστών του και μπορεί να τζαρτζάρει λίγο τον ΣΥΡΙΖΑ και την αντιπολίτευση, η πρόκληση είναι να μην μπει σε ένα καβγά με τον ΣΥΡΙΖΑ για το ποιος θα φωνάζει πιο δυνατά κατά της Δεξιάς, αλλά να δείξει ότι ένα κόμμα το οποίο αυτή τη στιγμή έχει την πιο ανανεωμένη κοινοβουλευτική ομάδα, την πιο μικρή σε ηλικία νομίζω κοινοβουλευτική ομάδα και γενικώς έχει βγάλει μπροστά μια φουρνιά στελεχών τα οποία δεν έχουν ούτε φθορά του παρελθόντος, ούτε εμπειρία, μπορούν να γεμίσουν τις καρέκλες τους και να εμπεδωθούν στο μυαλό του κόσμου ως μια πιθανή εναλλακτική» συμπλήρωσε.

Για την Πλεύση Ελευθερίας και την ΝΙΚΗ οι προοπτικές είναι αρκετά θετικές, είναι η εκτίμηση του κ. Βαρδουλάκη. Όπως είπε, είναι ένα κλικ πιο πιθανό να μπουν στη Βουλή από το ενδεχόμενο να μείνουν εκτός. Ενώ, το ΜέΡΑ25 φαίνεται ότι είναι στην ακριβώς αντίθετη περίπτωση, σύμφωνα με τον ίδιο, καθώς, εφόσον ήταν στη Βουλή και δεν κατάφερε να μπει, είναι δύσκολο να μπορέσει να κάνει ένα «ριμπάουντ».

«Το βασικό πρόβλημα στην αντιπολίτευση, γιατί εκεί ήταν το μεγάλο σοκ, είναι ότι στον ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάλαβαν ότι η Ελλάδα έχει αλλάξει σε σχέση με τα χρόνια της μνημονιακής περιόδου, στις αρχές τις προηγούμενης δεκαετίας που ήμασταν στον πυρήνα της οικονομικής κρίσης και θεωρούσαν ότι με την ίδια ρητορική, την ίδια οξύτητα, τις ίδιες πρακτικές, θα δημιουργήσουν ένα μομέντουμ εκλογικό το οποίο θα τους ξαναφέρει πάνω στα πράγματα. Αυτό απεδείχθη ότι ήταν μια απολύτως λανθασμένη πολιτική ανάλυση» σημείωσε ο κ. Βαρδουλάκης, προσθέτοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ εγκλωβίστηκε σε έναν διάλογο μεταξύ φανατισμένων οπαδών μέσα σε μια «ψηφιακή φούσκα».

«Το γεγονός ότι αντιμετώπιζε με δυσπιστία τα κανάλια, τις δημοσκοπήσεις, όλους όσους βαρούσαν καμπανάκια ότι, ξέρεις δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα όσο τα περιγράφεις, αλλά έμενε σε μια φούσκα του διαδικτύου όπου οι χρήστες του, οι οπαδοί του κουβέντιαζαν μεταξύ τους, φανατίζονταν μεταξύ τους, θεωρούσαν ότι γίνεται αντιπολίτευση με βρισιές, όλο αυτό το πράγμα απομόνωσε τον ΣΥΡΙΖΑ από ένα κομμάτι πιο χαλαρών μετριοπαθών ψηφοφόρων και αυτό νομίζω ήταν το βασικό κομβικό λάθος στρατηγικής» συμπλήρωσε ο κ. Βαρδουλάκης.

Ειδικά σε ό,τι αφορά στους νέους ψηφοφόρους και το γεγονός ότι παρότι δεν αναμενόταν, πήρε το προβάδισμα η ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Βαρδουλάκη, έπαιξαν δύο πράγματα ρόλο. Καταρχήν, ότι είχε ένα στέρεο αφήγημα η Νέα Δημοκρατία και υπάρχει μια μερίδα νέων ανθρώπων οι οποίοι είναι στη λογική ότι θέλουν να έχουν μια καλύτερη δουλειά με προοπτική, σε μια χώρα ισχυρή και δεύτερον, η επικοινωνιακή καμπάνια της ΝΔ, υπογράμμισε, ήταν εξαιρετική στο συγκεκριμένο κομμάτι. «Το Tik Tok του Μητσοτάκη σε αυτές τις εκλογές για μένα ήταν το πιο εντυπωσιακό επικοινωνιακά στοιχείο των εκλογών. Όχι μόνο γιατί του επέτρεψε να επικοινωνήσει με αυτό το κοινό το οποίο δεν παρακολουθεί τηλεόραση. Είναι ότι το έκανε εξαιρετικά ο ίδιος. Είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου τα βιντεάκια τα οποία έκανε, τεχνικά, σκηνοθετικά, το χιούμορ και αυτό βοηθούσε» ανέφερε ο κ. Βαρδουλάκης, εξηγώντας ότι το μέσα από αυτό το “κανάλι” κατάφερε να δημιουργήσει αίσθηση οικειότητας και ταυτίσεις.

«Ο Τσίπρας είναι ένας πολιτικός, του οποίου το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι ότι δημιουργεί ταυτίσεις. Διαχρονικά είναι ένας άνθρωπος με τον οποίο μπορούσε κανείς να ταυτιστεί και λόγω του βιογραφικού του, λόγω του στιλ του μπορούσες να νιώσεις μια οικειότητα. Με τον Μητσοτάκη αυτό δεν υπήρχε εύκολα. Ήταν ένας πολιτικός που κανείς δεν έλεγε ανίκανο, δηλαδή καταλάβαινες ότι έχει προσόντα, ότι είναι προπονημένος, ότι είναι καλοσπουδαγμένος, ότι έχει εμπειρία, ότι έχει άνεση, κοσμοπολιτισμό αλλά δεν δημιουργούσε ταυτίσεις εύκολα, δεν δημιουργούσε οικειότητα. Έδωσε ρέστα με το TikTok, βελτίωνε την εικόνα του, έκανε έξυπνο χιούμορ και του πήγε πάρα πολύ καλά» είπε καταλήγοντας ο κ., Βαρδουλάκης.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ