Ο Κ. Ζούλας στο “Στούντιο 4” για ΕRTFLIX: Ο καλύτερος τρόπος για να δει κανείς το πρόγραμμα της ΕΡΤ στην εποχή μας

Για την τεράστια επιτυχία που γνωρίζει το ΕRTFLIX μίλησε στην εκπομπή “Στούντιο 4” ο πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας, μετά τη δημοσιοποίηση των επίσημων στοιχείων για την επισκεψιμότητα της ψηφιακής πλατφόρμας. Ο κ. Ζούλας ξετύλιξε την ιστορία της όλης προσπάθειας που έτυχε θερμής υποδοχής από το κοινό και αποκάλυψε πώς προέκυψε η ιδέα αλλά και το όνομα της πλατφόρμας.

Το θεωρώ λίγο παιδί μου. Ξεκίνησε το 2009. Στις πρώτες συναντήσεις που κάναμε με όλες τις Γενικές Διευθύνσεις, ήρθε μια φορά και η ομάδα της υβριδικής, όπως ονομαζόταν τότε. Ήτανε μια εξαιρετικά πρωτοποριακή προσπάθεια για την εποχή. Απλώς δεν υπήρχε μια στρατηγική στόχευση του τί θα το κάνουμε αυτό. Ήταν λίγο χαοτικός ο τρόπος οργάνωσής του και ήταν και άγνωστο. Οπότε μετά από διάφορες συζητήσεις είχα ενθουσιαστεί πραγματικά με αυτό που θα μπορούσε να γίνει” τόνισε ο κ. Ζούλας.

Είμαι τρομερά υπερήφανος που όλο αυτό έγινε μόνον από τους ανθρώπους της ΕΡΤ, μόνον μέσα στην ΕΡΤ, χωρίς καμία εξωτερική βοήθεια. Γιατί αισθάνομαι ότι είναι πάρα πολύ πρωτοποριακό αυτό που έγινε. Τώρα το θεωρούν όλοι αυτονόητο και λίγοι το συζητούν πια, διότι απλούστατα ξέρουν ότι όλο το πρόγραμμα της ΕΡΤ είναι στο ΕRTFLIX, επομένως το βλέπουν όποτε θέλουν και από όποια πλατφόρμα θέλουν. Δηλαδή το βλέπουν στον υπολογιστή τους, το βλέπουν στο κινητό τους κτλ” πρόσθεσε και εξήγησε ότι υπάρχουν 11 διαφορετικοί τρόποι να μπει κανείς στην πλατφόρμα.

Όλα ξεκίνησαν από μια ιδέα, η οποία κατέληξε στο ότι αυτό θα μπορούσε να λάβει τον χαρακτήρα μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας που να προσφέρει δωρεάν περιεχόμενο, εξήγησε ο κ. Ζούλας. “Βοήθησε και ο κορονοϊός. Τότε ήταν που οι πλατφόρμες απογειώθηκαν και υπήρξε και εξοικείωση ενός πολύ μεγαλύτερου τμήματος του πληθυσμού με τις πλατφόρμες. Διότι μη νομίζετε ότι το Netflix πριν από δύο τρία χρόνια ήταν τόσο εύκολα προσβάσιμο σε όλους. Δεν σας κρύβω ότι το Netflix ήταν ένας οδηγός, γιατί εφόσον είναι εξοικειωμένος ο κόσμος, πήγαμε πολύ κοντά σε αυτό. Δεν θα ανακαλύπταμε την πυρίτιδα και αυτός ήταν και ο λόγος βέβαια που όταν είπα εγώ το ΕRTFLIX ως όνομα, η ομάδα αντέδρασε. Δηλαδή νόμιζαν ότι θα μας ειρωνευτούν. Και ήταν  πολύ αστείο γιατί έγινε ένα ποστ εκείνη την εποχή στο Facebook που έγραψα ότι “θα μπορούσε να το λένε και ΕRTFLIX, αλλά δεν έχουμε καταλήξει ακόμα για το όνομα” και αυτό έγινε μια τρομερή αναπαραγωγή. Μετά, ξαφνικά, εκεί που είχε δυο, τρεις χιλιάδες θεάσεις, έφτασε τις 90.000 εκείνη την ημέρα. Και μετά αποταθήκαμε σε μια διαφημιστική εταιρεία για να μας βοηθήσει στο λογότυπο και στην ονοματοδοσία και μας είπε ότι “θα είστε ανόητοι αν αλλάξετε το όνομα, διότι με μια λέξη καταφέρατε να πείτε τι είναι αυτό που κάνετε“”.

Αποκάλυψε δε ότι υπήρχε μια πρόταση να ονομαστεί Liberty επειδή ως λέξη εμπεριέχει το “ΕΡΤ” και παράλληλα είναι κάτι ελεύθερο, ελεύθερα προσβάσιμο. “Όμως η κοπέλα που μας το πρότεινε μας είπε ότι “δεν θα πληρωθώ για το όνομα γιατί το έχετε βρει”. Υπήρχαν και κάποιοι που φοβήθηκαν ότι μπορούν να μας κάνουν μήνυση από το Netflix“.

Όσον αφορά στην τηλεθέαση της ΕΡΤ και κατά πόσο επηρεάζεται από το ΕRTFLIX, ο κ. Ζούλας απάντησε: “Όχι απλώς δεν την υπονομεύει, την ενισχύει, διότι η ΕΡΤ δεν ζει από τη διαφήμιση. Ζει από το ανταποδοτικό τέλος των πολιτών, από τα 3 ευρώ που δίνει κάθε σπίτι το μήνα στην ΕΡΤ και η αποστολή της ΕΡΤ είναι να το μετατρέψει σε πρόγραμμα, ενημερωτικό, ψυχαγωγικό, πολιτιστικό, αθλητικό, παιδικό και να το επιστρέψει. Επομένως δεν σε ενδιαφέρει αν θα το δει κάποιος στην ΕΡΤ την ώρα που παίζεται κάτι στην επανάληψη. Είναι μια αντιπαροχή. Γι αυτό λέγεται ανταποδοτικό το τέλος. Καλείται να ανταποδώσει η ΕΡΤ αυτά τα 3 ευρώ. Και νομίζω δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος σήμερα στη νέα εποχή που ζούμε, από το να δώσεις το πρόγραμμα της ΕΡΤ αλά καρτ, να το δει ο καθένας όποτε θέλει και όπου θέλει“.

Ο κ. Ζούλας, τονίζοντας ότι κάποια από τα λεγόμενά του, την περασμένη Τρίτη, για τη Nielsen, διαστρεβλώθηκαν, σημείωσε ότι είναι μια πολυεθνική εταιρεία με τεράστια αξία και ουδείς την αμφισβητεί. “Η ΕΡΤ και εγώ προσωπικά καθοιονδήποτε τρόπο δεν αμφισβητούμε τις μετρήσεις της Nielsen. Απλώς αυτό που είπα και που μπορούμε να το πούμε και σήμερα είναι το εξής πολύ απλό: Παίρνει στοιχεία μόνο από τις τηλεοπτικές συσκευές. Μόνο από τις τηλεοράσεις. Τα λεγόμενα μηχανάκια γράφουν εκείνη την ώρα τί αλλάζει ο κόσμος, το κανάλι που αλλάζει και παρακολουθεί το πρόγραμμα που βλέπει. Όμως από τον Σεπτέμβρη και μετά δίνει και την λεγόμενη ετεροχρονισμένη θέαση. Τι σημαίνει αυτό; Ας υποθέσουμε ότι αλλάζεις κανάλια και το μηχανάκι αυτό ηχογραφεί τα προγράμματα όλων των καναλιών. Τα γράφει με ήχο μάλιστα όχι με εικόνα. Όταν ξανακούσει αυτόν τον ήχο σε δεύτερο χρόνο, μετά από δυο τρεις μέρες, το πιστώνει στο κανάλι, ότι κάποιος είδε ένα πρόγραμμά σου, ένα επεισόδιο, λίγο αργότερα από ότι προβλήθηκε, κάποιες μέρες αργότερα. Αυτό το κάνει για 7 ημέρες. Γιατί το κάνει για 7 ημέρες; Από πού παρακολουθεί κανείς σε δεύτερο χρόνο ένα πρόγραμμα; Μέσα από την Cosmote, μέσα από τη Nova ή μέσα από τις υβριδικές πλατφόρμες των καναλιών. Αυτός είναι ένας πεπερασμένος χρόνος. Εμείς στο ΕRTFLIX είδαμε ότι η τηλεθέαση των σειρών μας, η θέαση των σειρών μας διπλασιάζεται μετά τις επτά πρώτες μέρες. Αυτό λοιπόν η Nielsen δεν το βλέπει, δεν μπορεί να το βλέπει, γιατί τεχνολογικά δεν μπορεί. Και το πιο βασικό στοιχείο είναι ότι από τους 100 που μπαίνουν μέσα στην πλατφόρμα μας οι 66 δεν μπαίνουν από την τηλεόραση. Το 28% μπαίνει από το κινητό, το 25% από υπολογιστές και από τάμπλετ το 13%. Αυτό σημαίνει ότι αυτό το 66% των 2 εκατομμυρίων επισκέψεων που έχουμε δεν μπορεί να το δει η Nielsen.

Όσον αφορά στην ΕΡΤ, σημείωσε ότι δεν διεκδικεί να έχει πρωτοκαθεδρία στην τηλεθέαση με τους συμβατικούς όρους, διότι θα έκανε κι άλλες επιλογές. “Η ΕΡΤ δεν καλείται να ανταγωνίζεται επί ίσοις όροις τα κανάλια τα ιδιωτικά και ούτε είναι αυτός ο ρόλος της. Για την ΕΡΤ δεν είναι αυτοσκοπός. Η τηλεθέαση δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός με τους όρους τους εμπορικούς. Αυτοσκοπός της είναι να προβάλει και ένα διαφορετικό πρόγραμμα από όλα τα ιδιωτικά κανάλια. Να υπάρχει μια εναλλακτική πρόταση και ψυχαγωγίας και ενημέρωσης στο μέτρο του δυνατού. Και σε αυτό, κατά την άποψή μου, δεν πρέπει να κάνει και εκπτώσεις η ΕΡΤ“.

Εξήγησε λοιπόν ότι μια πλατφόρμα σε ένα ιδιωτικό κανάλι όντως υπονομεύει το ζωντανό πρόγραμμα, όπως και τα εμπορικά και διαφημιστικά του έσοδα. “Τι κάνει κάποιος που βλέπει σε δεύτερο χρόνο ένα πρόγραμμα την ώρα των διαφημίσεων; Πατάει το κουμπί και τις τρέχει, μη γελιόμαστε και πολλοί μάλιστα το κάνουν και επίτηδες. Βλέπουν ετεροχρονισμένα για να τις γλιτώσουν” δήλωσε.

Αναλύοντας την επιτυχία των εκπομπών της ΕΡΤ στην πλατφόρμα ο κ. Ζούλας τόνισε ότι και τα τέσσερα κανάλια, ΕΡΤ1, ΕΡΤ2, ΕΡΤ4 και ERTNews έχουν πλέον πολύ μεγάλα νούμερα μέσω του ERTFLIX γιατί παίζουν streaming. “Το ERTNews είναι το πρώτο streaming κανάλι με 300.000 θεάσεις σε ένα διάστημα 8 εβδομάδων“.

Όσον αφορά στο επόμενο μεγάλο βήμα, ο πρόεδρος της ΕΡΤ σημείωσε: “Η προσπάθεια τώρα είναι να ενισχύσουμε αυτό που ονομάζουμε ατύπως ERTFLIX International. Ήδη έχουμε μπει σε μια πάρα πολύ μεγάλη πλατφόρμα, η οποία προβάλλεται και στην Αμερική και στην Ευρώπη. Είναι μια τεράστια πλατφόρμα όπου και εκεί πλέον μπορεί κάποιος να κατεβάσει δωρεάν το λινκ, να δει το πρόγραμμα της ΕΡΤ πάλι στο χρόνο που επιθυμεί και αυτό διευκολύνει πολύ τον τρόπο θέασης. Γιατί μπορεί κάποιος να δει ό,τι θέλει όποτε θέλει. Θα μπορούσε να έχει τεράστια δυναμική στο εξής και αυτό που έχουμε κάνει ήδη και δεν το ξέρει ο κόσμος είναι ότι τις ελληνικές μας σειρές εκτός από ελληνικά τις έχουμε υποτιτλήσει και στα αγγλικά. Υπάρχουν αγγλικοί υπότιτλοι για όσους δεν ξέρουν πολύ καλά Ελληνικά”.

Τέλος, αποκάλυψε πως είναι η πρώτη φορά που υπάρχουν σκέψεις η επόμενη σειρά, “Το βραχιόλι της φωτιάς” να ανέβει πρώτα στο ERTFLIX πριν προβληθεί στην ΕΡΤ1.

Τι αλλάζει στη Eurovision – Πώς θα συμμετάσχει το κοινό

Ο κ. Ζούλας προχώρησε σε αποκαλύψεις και για τη Eurovision. “Είμαστε προ της λήψεως μιας αποφάσεως που νομίζω είναι στη σωστή κατεύθυνση. Η ΕΡΤ έχει μια επταμελή επιτροπή η οποία κάνει το πρώτο ξεκαθάρισμα των τραγουδιών. Όπως και πέρσι. Φέτος είχαμε 106 συνολικά τραγούδια που κατατέθηκαν, εκ των οποίων τα 30 ήταν αυτά που πληρούσαν τις προδιαγραφές, υπήρχε μια οργανωμένη ομάδα πίσω από κάθε τραγούδι. Είμαστε προ της ανακοίνωσης μιας απόφασης να μετέχει και το κοινό για πρώτη φορά στη διαδικασία της επιλογής. Πως θα γίνει αυτό; Αυτό που σκεφτόμαστε είναι να κάνουμε μια ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος συμμετοχής των τηλεθεατών“.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος