Εκσυγχρονίζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Οι κλήσεις για παραβάσεις γίνονται ηλεκτρονικές και το κράνος υποχρεωτικό για μικρούς ποδηλάτες έως 12 ετών. Όσο για τα πρόστιμα, στην περίπτωση που ο παραβάτης είναι εκπρόθεσμος, η παράβαση θα βεβαιώνεται απευθείας στο taxis. Το Υπουργείο Μεταφορών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, προωθεί και τη δημιουργία εθνικού μητρώου οδηγών – παραβατών.
Οι συνθήκες κυκλοφορίας είναι αυτές που κατατάσσουν τον Έλληνα οδηγό στους πιο επικίνδυνους αλλά και αγενείς οδηγούς πανευρωπαϊκά; Ή μήπως οι Έλληνες οδηγοί δεν διαθέτουν παιδεία;
Το Υπουργείο Μεταφορών προωθεί μια σειρά παρεμβάσεων στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με σκοπό τον περιορισμό των τροχαίων δυστυχημάτων κι ατυχημάτων έως 50%.
Οι κυριότερες παρεμβάσεις
- Ηλεκτρονική καταχώρηση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. (ενεργοποίηση point system)
- Ηλεκτρονική πληρωμή της παράβασης. Σε περίπτωση που ο παραβάτης είναι εκπρόθεσμος τότε η παράβαση θα βεβαιώνεται απευθείας στο taxis
- Κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας
- Μείωση της μέσης ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές
- Δημιουργία εθνικού μητρώου οδηγών – παραβατών
- Υιοθέτηση χαμηλών προστίμων αλλά και προσαύξηση σε περίπτωση καθυστέρησης εξόφλησης
- Ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων, η λεγόμενη “μικροκινητικότητα”
- Υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών
Το νέο point system θα αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου μηχανισμού αντιμετώπισης των παραβατών οδηγών με εναλλακτικές – ανά περίπτωση – κυρώσεις όπως η υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων οδήγησης.
Πηγή: ΕΡΤ / Ρεπορτάζ: Ρεγγίνα Σαβούρδου
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος