Οι πληθωριστικές τάσεις έχουν επηρεάσει τις συνήθειες των καταναλωτών, οι οποίες αναζητούν τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων και αύξησης των εισοδημάτων τους.
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, μεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά. Είναι χαρακτηριστικό ότι:
- Το 75% των νοικοκυριών δηλώνει έχει ακυρώσει τις δαπάνες διασκέδασης , όπως η εστίαση και τα ταξίδια.
- Σχεδόν 1 στους 2 έχει αναβάλλει εργασίες συντήρησης και επισκευής στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο
- Το 54% έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και παντοπωλείου
Παρουσίαση: Γωγώ Κατσέλη
Δείτε ακόμα στο Οικονομικό Ένθετο του ΕΡΤNEWS
Παράλληλα, περίπου 3 στους 10 δηλώνουν ότι έχουν βάλει “χέρι” στις αποταμιεύσεις τους προκειμένου να καλύψουν τις αγορές τους, ενώ το 32% έχει αναβάλλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.
Μάλιστα, το 17% έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη δουλειά προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.
Ενδεικτικό της προσπάθειας εξοικονόμησης χρημάτων που κάνουν τα νοικοκυριά είναι το γεγονός ότι ένα στα δύο δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές το 2023, ενώ ένα στα τρία λέει ναι μεν θα κάνει , αλλά πιο περιορισμένες. Μάλιστα, 4 στους 10 καταναλωτές αναφέρουν ότι θα περικόψουν τις δαπάνες τους για διακοπές σε ποσοστό άνω του 50% σε σχέση με πέρυσι.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος