Υψηλή ραπτική ή fast fashion; Πώς άλλαξε η πανδημία τον κόσμο της μόδας

Η πανδημία άλλαξε πολλές συνήθειες, επηρέασε την κουλτούρα των αγορών και κατά συνέπεια τη βιομηχανία της μόδας. Αυτά τα δύο χρόνια της πανδημίας, η μόδα και ο κόσμος της μόδας έπρεπε να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση για να επιβιώσουν. Το τρέχον ερώτημα είναι – πώς μοιάζει να δουλεύεις σε έναν κόσμο όπου πριν από την πανδημία κυριαρχούσε ο νόμος της γρήγορης, χαμηλού κόστους μόδας και της υπερβολικής κατανάλωσης, και σήμερα, τουλάχιστον έτσι φαίνεται, ο κανόνας «Επιλέξτε προσεκτικά, αγοράστε λιγότερα, αλλά να διαρκεί».

«Το να πουλάς μόδα στον πολιτισμένο κόσμο είναι πολύ δύσκολο πράγμα γιατί πρώτα από όλα ο κόσμος είναι υπερκορεσμένος με τα πάντα και όταν έρχονται τέτοιοι πελάτες σε σένα δεν ξέρεις τι να τους προσφέρεις, γιατί λένε ότι έχουν ό,τι προσφέρεις. Σε δέκα χρόνια θα έχουμε ή υψηλή ραπτική ή Zara, δεν θα υπάρχει τίποτα στη μέση. Εταιρείες όπως η Hermes ή η Chanel είχαν ανάπτυξη 30-40%, γιατί αυτές είναι οι εταιρείες που δίνουν εγγύηση ποιότητας. Σήμερα, ο κόσμος, μετά την covid, όταν αγοράζει κάτι, θέλει να δει αξία σε αυτό και όχι να είναι πράγματα που είναι απλώς τρέχουσα μόδα. «Μετά την covid, πωλούνται τα πιο ακριβά πράγματα, πριν από τον Κοβιδ, δεν ήταν έτσι, και σας λέω από προσωπική εμπειρία, όσο πιο ακριβά και όσο καλύτερη είναι η ποιότητα, τόσο πιο γρήγορα πουλάει σήμερα», είπε ο Ντούσαν Πάουνοβιτς, ιδιοκτήτης του οίκου μόδας Dusan.

ΑP

Η μόδα έχει μετακινηθεί στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οπότε το ερώτημα είναι αν το “Let’s go shopping in Milan” θα συνεχίσει να ισχύει, λαμβάνοντας υπόψη ότι ένας μεγάλος αριθμός καταστημάτων κλείνει – και το μέλλον είναι αβέβαιο.

«Το μέλλον θα είναι διαδικτυακό, αυτό είναι σίγουρο, πρέπει να είμαστε έτοιμοι για αυτό. Πρέπει να μάθουμε τι θα ακολουθήσει στο μέλλον και πώς θα μοιάζει στο διαδίκτυο και οι άνθρωποι διχάζονται, κάποιοι ψωνίζουν για να πάνε στο κατάστημα αυτοπροσώπως, να αγγίξουν το υλικό, να αγγίξουν για να αξιολογήσουν, και κάποιοι θέλουν να κάνουν τα πάντα online, γιατί δεν έχουν πλέον χρόνο να πάνε για ψώνια. «Οι άνθρωποι εργάζονται πάρα πολύ από το σπίτι από τότε που άρχισε η πανδημία και σίγουρα θα χωριστούμε μεταξύ της ζωής online και offline», δήλωσε η Marina Đokić, μοντέλο και ιδιοκτήτρια του brand @badromance.

Έτσι, πολλά καταστήματα κλείνουν ήδη γιατί το κόστος είναι τρομερά υψηλό. Υπολογίζετε ότι ένα μαγαζί στο κέντρο του Μιλάνου έχει μηνιαίο ενοίκιο από 30.000 έως 50.000 ευρώ. Και όταν έχεις ένα κατάστημα υψηλού επιπέδου, πρέπει να έχεις και υπαλλήλους υψηλού επιπέδου και είναι αδύνατο να βγάλεις κέρδος εκεί, κανένα κατάστημα που βλέπεις στο Monte Napoleone δεν είναι κερδοφόρα επιχείρηση, απλώς διαφημίζουν», πρόσθεσε ο Dušan Paunović.

Ως εκ τούτου, η πανδημία έχει αλλάξει πολλά πράγματα, αν και όχι πάντα με αρνητική έννοια. Η μόδα μέσω του Διαδικτύου έχει φέρει ακόμη και αύξηση των κερδών στους οίκους μόδας, καθώς και πολύ μεγαλύτερη δέσμευση με μοντέλα που είναι ήδη στο Μιλάνο ή σε άλλα κέντρα μόδας, δεδομένης της δυσκολίας στα ταξίδια και της δέσμευσης ξένων μοντέλων. Από την άλλη, το ερώτημα είναι πόσο αρέσει πραγματικά στους πελάτες και αν είναι μια τάση που θα συνεχιστεί.

Επιμέλεια: Λιλιάνα Κούλιτς

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ