Το θρυλικό σοβιετικό αυτοκίνητο Moskvich επιστρέφει στη Ρωσία μετά την αποχώρηση της Renault

Μετά την ανακοίνωση της Renault, αυτή την εβδομάδα για την αποχώρησή της από τη ρωσική αγορά αυτοκινήτων εν μέσω του πολέμου της χώρας με την Ουκρανία, ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέϊ Σομπιάνιν ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιό της θα χρησιμοποιηθεί για την επανεκκίνηση της παραγωγής της μάρκας αυτοκινήτων από τη σοβιετική εποχή Moskvich. Eνα αυτοκίνητο όχι πολύ γνωστό εκτός της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και των χωρών-δορυφόρων της, αν και έκανε την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά τη δεκαετία του΄70.

Η Moskvich ιδρύθηκε γύρω στο 1930 και λειτούργησε μέχρι το 1991. Όπως συμβαίνει με πολλές μάρκες αυτοκινήτων από χώρες του κομμουνιστικού μπλοκ, η Moskvich αντιμετώπιζε προβλήματα ποιότητας. Το Mοskvich 408 της δεκαετίας του 1960, το οποίο είχε κινητήρα 50 ίππων, παρουσίαζε πολλά προβλήματα τα οποία παραδέχθηκαν ακόμη και Σοβιετικοί αξιωματούχοι όπως αναφέρει και το βιβλίο «Αυτοκίνητα για συντρόφους» του Λιούις Ζίγκελμπάουμ.

Ο συγγραφέας το περιγράφει, απλά, ως ένα «φρικτό αυτοκίνητο».

Παρά τα σοβαρά αυτά ζητήματα, η σοβιετική κυβέρνηση έκανε συμφωνία με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου και την αύξηση της παραγωγής σε 200.000 αυτοκίνητα μέχρι το 1975, σύμφωνα με το βιβλίο.

Με τη διάλυση της Σοβιετικής Ενωσης η παραγωγή σταμάτησε και στη Ρωσία μπήκαν δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault. Ένα τμήμα ενός πρώην εργοστασίου της Moskvich άνοιξε ξανά το 2005 ως κοινοπραξία μεταξύ της Renault και της πόλης της Μόσχας.

Η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είχε επίσης τον έλεγχο της Avtovaz, της μητρικής εταιρίας της δημοφιλούς ρωσικής μάρκας Lada. Σε δήλωσή της αυτή την εβδομάδα, η Renault είπε οτι η πλειοψηφία των μετοχών πουλήθηκε στην κυβέρνηση της Ρωσίας ενώ το πλειοψηφικό πακέτο του εργοστασίου της Μόσχας, όπου κατασκευάζονταν τα αυτοκίνητα της Renault, πουλήθηκε στην πόλη της Μόσχας. Η Renault πάντως άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στη ρωσική αγορά αργότερα.

«Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα. Αυτό είναι δικαίωμά τους, ωστόσο, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στις πολλές χιλιάδες ισχυρού εργατικού δυναμικού να βρεθούν άνεργοι. Ως εκ τούτου, πήρα την απόφαση να καταγράψω το εργοστάσιο ως περιουσιακό στοιχείο της πόλης και να ξαναρχίσω την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με την ιστορική μάρκα Moskvich», έγραψε ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέι Σομπιάνιν, σε ανάρτησή του προσθέτοντας: «Το 2022, γυρνάμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvich»

Οπως σημείωσε ο δήμαρχος η εταιρεία θα προσπαθήσει να κρατήσει όλους τους σημερινούς υπαλλήλους του εργοστασίου το οποίο θα προσπαθήσει να προμηθευτεί τα περισσότερα από τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων από ρωσικές εταιρείες. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει με την παραγωγή συμβατικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά κάποια στιγμή θα στραφεί στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ανάρτηση στο μπλογκ του Σομπιάνιν.

Δεν διευκρίνισε ωστόσο ποια μοντέλα οχημάτων θα κατασκευαστούν με το όνομα Moskvich στο πρώην εργοστάσιο της Renault στο άμεσο μέλλον.

Οι ρίζες του Moskvich αποτυπώνονται στη γραμμή του και στα πρώτα σοβιετικής σχεδίασης αυτοκίνητα των δεκαετιών του 1920 και του ’30. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η εταιρεία άρχισε να παράγει αυτοκίνητα με το όνομα Moskvich, που σημαίνει «Μοσχοβίτης», ή ιθαγενής της Μόσχας.

Σήμερα, περίπου 200.000 αυτοκίνητα Moskvich συνεχίζουν να είναι ταξινομημένα στη Ρωσία.

Σε γενικές γραμμές, τα αυτοκίνητα που παράγονταν στις κεντρικά ελεγχόμενες οικονομίες της Σοβιετικής Ένωσης και των δορυφορικών της χωρών δεν φημίζονταν για την ποιότητά τους.

Ορισμένα αυτοκίνητα κατασκευασμένα σε χώρες του κομμουνιστικού μπλοκ, όπως το ανατολικογερμανικό Trabant, βρήκαν φανατικούς οπαδούς στη Δύση. Το σασί του Trabant κατασκευαζόταν από ένα υλικό που ονομάζεται Duroplast και έμοιαζε με πλαστικό, αλλά ήταν κατασκευασμένο από μείγμα ξυλοπολτού, ινών βαμβακιού και ρητίνης.

Η Skoda, η οποία κατασκευάζε τα ομώνυμα αυτοκίνητα στην τότε κομουνιστική Τσεχοσλοβακία, εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Volkswagen μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης. Τώρα με έδρα την Τσεχική Δημοκρατία, έχει γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς και κερδοφόρες μάρκες του Γερμανικού Ομίλου.

Πηγή: CNN

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος