Σικελία: Σάλος με δημοσίευμα της The New York Times για φρένο στις βαπτίσεις με νονούς για να «σπάσουν» τα δεσμά με… τον υπόκοσμο

Ανταπόκριση από την Ιταλία για την ΕΡΤ: Κρίστιαν Μαυρής

Σάλος επικρατεί στην Επισκοπή της Κατάνια ύστερα από δημοσίευμα της The New York Times, το οποίο ισχυρίζεται πως “μέρος της Καθολικής Εκκλησίας στη Σικελία έχει επιβάλει τριετή απαγόρευση των βαπτίσεων με νονούς”. 

Ο λόγος της απόφασης, σύμφωνα με την Αμερικανική εφημερίδα, είναι πως “η παράδοση έχει γίνει απλώς ένας τρόπος για να ενισχυθούν οι οικογενειακοί δεσμοί – όπως επίσης και οι δεσμοί του υποκόσμου.”

Το άρθρο αναφέρει πως “οι αξιωματούχοι της Εκκλησίας υποστηρίζουν ότι το άλλοτε ουσιαστικό πρόσωπο στην Καθολική εκπαίδευση ενός παιδιού (ο νονός) έχει χάσει κάθε πνευματική έννοια”. “Αντ ‘αυτού” συνεχίζει το δημοσίευμα “έχει γίνει μια ευκαιρία δικτύωσης για οικογένειες που θέλουν να βελτιώσουν την περιουσία τους, για να εξασφαλίσουν προίκες από χρυσά περιδέραια και για να κάνουν συμφέρουσες διασυνδέσεις, μερικές φορές με τοπικούς μεσίτες που έχουν δεκάδες βαπτιστήρια.”

Σύμφωνα πάλι με τον αρθρογράφο “οι Ιταλοί εισαγγελείς παρακολούθησαν βαπτίσεις για να καταγράψουν πώς τα αφεντικά του υποκόσμου επιδρούν επιρροή” και με αναφορά στη σκηνή της βάπτισης της ταινίας “Ο Νονός” όταν ο Μάικλ Κορλεόνε “αποποιείται τον Σατανά στην Εκκλησία ενώ τα τσιράκια του χτυπούν όλους τους εχθρούς του.”

Το άρθρο αναφέρει επίσης δήλωση του Εφημέριου της Επισκοπής της Κατάνια, Monsignor Salvatore Grenchi, πως πρόκειται περί “πειράματος”, περί διαλείμματος που “θα άφηνε στην Εκκλησία λίγο χρόνο ώστε να στείλει την Κατάνια στο Καθολικό σχολείο”, αν και τόνισε, πως κάτι τέτοιο είναι “πολύ δύσκολο”. 

Μάλιστα στο ίδιο άρθρο αναφέρεται και δήλωση άλλου ιερέα της Κατάνια, ο οποίος χαιρέτισε την απαγόρευση ως “ανάπαυλα από πνευματικά αμφισβητήσιμους χαρακτήρες” που βάλουν “απειλές κατά του ιερέα της ενορίας”. Ο ίδιος ιερέας μάλιστα τόνισε πως η θέση του νονού “χρησιμοποιήθηκε για κοινωνικό εκβιασμό και τοκογλυφία, αλλά ως επί το πλείστον έγινε μια μέθοδος για να επιβληθεί η εδραιωμένη παράδοση των τελετουργικών συγγενειών της Σικελίας.”

Το άρθρο αναφέρεται σε υπάρχον Εκκλησιαστικό διάταγμα το οποίο αναστέλλει ουσιαστικά την προσωπικότητα του νονού και της νονάς. Το διάταγμα χρονολογείται στις 4 Μαρτίου και τέθηκε σε ισχύ στις 25 Μαρτίου (2021) σε όλη την Ιταλία. 

Στο επίσημο έγγραφο αναφέρεται πως “στο σημερινό κοινωνικό-εκκλησιαστικό πλαίσιο, η παρουσία του νονού και της νονάς είναι συχνά ένα είδος επίσημης εκπλήρωσης ή κοινωνικού εθίμου στο οποίο η διάσταση της πίστης παραμένει ελάχιστα ορατή” και συνεχίζει λέγοντας πως “λαμβάνοντας υπόψη ότι η περίπλοκη και ακανόνιστη οικογενειακή κατάσταση τόσων ανθρώπων που προτάθηκαν να εκτελέσουν αυτό το έργο καθιστά την ερώτηση ακόμη πιο ευαίσθητη”.

Όπως επισημαίνει η εφημερίδα La Repubblica, η αναφορά γίνεται επίσης σε εκείνους τους νονούς που δεν έχουν λάβει τα μυστήρια, και γι αυτό – σύμφωνα με το δόγμα της Εκκλησίας – δεν μπορούν να εκπληρώσουν αυτόν τον ρόλο. 

Όπως ήταν αναμενόμενο, το άρθρο της The New York Times προκάλεσε σφοδρότατες αντιδράσεις στην Επισκοπή της Κατάνια. Σύμφωνα με τον Εφημέριο, Monsignor Grenchi “σε αρκετές ενορίες δεχτήκαμε πίεση από εκείνους που ήθελαν να γίνουν ανάδοχοι παρά το γεγονός ότι δεν είχαν λάβει καμία θρησκευτική εκπαίδευση”. 

Παρόλα αυτά, ο ίδιος Monsignor Grenchi επισημαίνει πως “δεν έχουμε δεχθεί ποτέ μαφιόζικες πιέσεις” και δηλώνει πως “τίποτα (από όσα έχουν γραφτεί) δεν θα μπορούσε να είναι πιο αναληθές. Θα ζητήσουμε διόρθωση και είμαστε επίσης πρόθυμοι να μηνύσουμε”.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ