«Να πεισθεί ο Μακρόν»: Η Ισπανία προσέρχεται στις Βρυξέλλες με στόχο την αναβίωση του αγωγού MidCat

Array

Ανταπόκριση: Δώρα Μακρή

Η άρνηση της Γαλλίας για την αναβίωση του αγωγού MidCat που θα συνδέει την Ισπανία με την Γαλλία και την υπόλοιπη κεντρική Ευρώπη εκφράζεται συνεχώς το τελευταίο διάστημα μέσω των δημόσιων δηλώσεων του Εμανουέλ Μακρόν με κάθε ευκαιρία.

Η Ισπανία αντίστοιχα δεν έπαψε ποτέ να πιέζει, να αναζητά συμμάχους και να τους βρίσκει.

Η συνάντηση Μακρόν, Σάντσεθ και Κόστα λίγο πριν από τη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες πραγματοποιείται για τον ίδιο σκοπό :

Ο αγωγός MidCat, αποτελεί ένα σημαντικό τρόπο μείωσης της εξάρτησης της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό αέριο, και θα επέτρεπε στην Ισπανία, που διαθέτει το 30% των ευρωπαϊκών δυνατοτήτων επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), να εξάγει φυσικό αέριο προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Η Γερμανία έχει ανάγκη το φυσικό αέριο και στηρίζει την πρόταση και μάλιστα για τον ίδιο στόχο ο Πέδρο Σάντσεθ συναντήθηκε με τον Πορτογάλο ομόλογό του Αντόνιο Κόστα  και τον Όλαφ Σολτς προκειμένου από κοινού να πιέσουν τη Γαλλία.

«Δεν μιλάμε μόνο για διασυνδέσεις φυσικού αερίου, αλλά και για υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια» αναφέρει συνεχώς τις τελευταίες εβδομάδες ο Πέδρο Σάντσεθ.

Το σχέδιο αυτό – που εγκαταλείφτηκε το 2019 λόγω της περιβαλλοντικής του επίδρασης – θα μπορούσε επίσης να επιτρέψει πιο μακροπρόθεσμα τη μεταφορά του “πράσινου υδρογόνου”, ενέργειας του μέλλοντος που παράγεται χάρη στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, του οποίου η Ισπανία θέλει να είναι μεταξύ των πρωτοπόρων.

Ο πρόεδρος Μακρόν εκτιμά από την πλευρά του ότι η ανάγκη για μια τέτοια υποδομή “δεν είναι προφανής”, αναφέροντας ότι η Ιβηρική χερσόνησος χρησιμοποιεί κυρίως σήμερα τους αγωγούς που τη συνδέουν με τη Γαλλία για την “εισαγωγή” του φυσικού αερίου.

Ο αγωγός MidCat αποτελεί μια διασύνδεση φυσικού αερίου μεταξύ Ισπανίας και Γαλλίας, της οποίας το βασικό στοιχείο είναι ένας αγωγός μήκους 227 χιλιομέτρων μέσω των Πυρηναίων που συνδέει τα δίκτυα και των δύο χωρών. Η υποδομή θα εκτείνεται από την καταλανική πόλη Hostalric έως τη γαλλική πόλη Barbaira -η οποία θα προστεθεί στους δύο υπάρχοντες αγωγούς στο δυτικό τμήμα- και θα μπορούσε να αυξήσει τις εξαγωγές φυσικού αερίου στην υπόλοιπη Ευρώπη από το φθινόπωρο/χειμώνα του 2023 -ημερομηνία που θα ήταν έτοιμη, σύμφωνα με κυβερνητικές εκτιμήσεις.

Η Ισπανία, η χώρα με το μεγαλύτερο δίκτυο μονάδων επαναεριοποίησης στην ΕΕ, θα μπορεί να στείλει 18% περισσότερο φυσικό αέριο στους υπόλοιπους Ευρωπαίους εταίρους της. Ο σταθμός συμπίεσης στην Irún (Gipuzkoa), μια θεμελιώδης υποδομή για τη μεταφορά φυσικού αερίου στη Γαλλία, θα επιτρέψει τη διέλευση 1,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων (bcm) περισσότερο από ό,τι μέχρι τώρα από την επόμενη 1η Νοεμβρίου, που συμπίπτει με την έναρξη της υψηλής κατανάλωσης θέρμανσης.

Οι δύο διασυνδέσεις μεταξύ της Ιβηρικής Χερσονήσου και της Γαλλίας —Irun και Larrau (Ναβάρα)— έχουν επί του παρόντος μέγιστη ετήσια χωρητικότητα 7 bcm, περίπου επτά δεξαμενόπλοια μεθανίου το μήνα, η οποία θα αυξηθεί στα 8,5 σε λίγο λιγότερο από έξι εβδομάδες. Ωστόσο, εάν απαιτείται η ζήτηση, η επέκταση θα μπορούσε να αρχίσει να χρησιμοποιείται νωρίτερα. «Τεχνικά είναι ήδη διαθέσιμο», υπογραμμίζουν πηγές από το υπουργείο Οικολογικής Μετάβασης και Δημογραφικής Πρόκλησης.

( Η συναντηση Μακρόν, Σάντσεθ, Κόστα ξεκίνησε πριν λίγα λεπτά)

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος