Κατάρρευση γέφυρας στη Βαλτιμόρη: Μπορεί να οδηγήσει στη μεγαλύτερη θαλάσσια ασφαλιστική αποζημίωση που έχει υπάρξει

Σύνοψη
  • Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες ζημίες από την καταστροφή θα ανέλθουν σε δισεκατομμύρια, μετά τη συντριβή ενός τεράστιου φορτηγού πλοίου στη γέφυρα την Τρίτη
  • Η Βαλτιμόρη είναι το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι στις ΗΠΑ και το πιο πολυσύχναστο της χώρας για την εισαγωγή και εξαγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών.

Η κατάρρευση της γέφυρας «Francis Scott Key» στη Βαλτιμόρη και οι επιπτώσεις της θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη μεγαλύτερη πληρωμή ναυτασφαλίσεων όλων των εποχών, δήλωσε την Πέμπτη ο πρόεδρος του ασφαλιστικού γίγαντα Lloyd’s του Λονδίνου.

Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες ζημίες από την καταστροφή θα ανέλθουν σε δισεκατομμύρια, μετά τη συντριβή ενός τεράστιου φορτηγού πλοίου στη γέφυρα την Τρίτη. Έξι άνθρωποι πιθανολογείται ότι έχασαν τη ζωή τους.

«Αρχίζουμε να αναπτύσσουμε πόρους αναμένοντας ότι πρόκειται για μια πολύ σημαντική απαίτηση για τον κλάδο. Και για την αγορά των Lloyd’s, θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για να ξετυλιχθεί η πολυπλοκότητα της κατάστασης», δήλωσε ο Bruce Carnegie-Brown του CNBC.

«Είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε με αριθμούς. Δεν προβλέπω σε αυτό το σημείο ότι είναι εκτός του ρεαλιστικού σχεδιασμού μας για τα σενάρια καταστροφής. Αισθάνομαι ότι πρόκειται για μια πολύ σημαντική απώλεια, ενδεχομένως τη μεγαλύτερη θαλάσσια ασφαλιστική ζημιά όλων των εποχών».

Ο Carnegie-Brown πρόσθεσε ότι, ενώ σίγουρα θα υπήρχαν απαιτήσεις για το πλοίο, το φορτίο και τη γέφυρα, είναι  «δευτερογενείς επιπτώσεις» που θα μπορούσαν να αποδειχθούν σημαντικές.

«Πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες θα σταματήσουν, αλυσίδες εφοδιασμού θα διακοπούν από τα πλοία που είναι παγιδευμένα μέσα στο λιμάνι και φυσικά από τα πλοία που προσπαθούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο λιμάνι και δεν μπορούν πλέον. Αυτές οι δευτερογενείς επιπτώσεις θα χρειαστούν κάποιο χρόνο για να αντιμετωπιστούν», δήλωσε.

Η Βαλτιμόρη είναι το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι στις ΗΠΑ και το πιο πολυσύχναστο της χώρας για την εισαγωγή και εξαγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών. Οι φορείς της αλυσίδας εφοδιασμού προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις στο εμπόριο.

Οι αναλυτές της Morningstar DBRS ανέφεραν σε σημείωμά τους την Τετάρτη ότι οι ασφαλισμένες απώλειες θα μπορούσαν να ανέλθουν μεταξύ 2 και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανάλογα με το χρονικό διάστημα που το λιμάνι θα είναι αποκλεισμένο. Ένα τέτοιο ποσό θα ξεπερνούσε το σημερινό υψηλότερο ποσό, το οποίο καταβλήθηκε από την ανατροπή του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia το 2012.

Η Barclays τοποθετεί τις πιθανές ασφαλιστικές αποζημιώσεις μεταξύ 1 και 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος