Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) η αλλιώς η Αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εντείνει την επίβλεψή της στην Boeing, λέγοντας στην κατασκευάστρια αεροσκαφών την Τρίτη ότι οι ομοσπονδιακοί επιθεωρητές της θα διατηρήσουν την εξουσία να πιστοποιούν κάθε νέο αεροπλάνο 787 Dreamliner ως αξιόπλοο. Αυτό αποτελεί μια σημαντική απόκλιση από τη συνήθη πρακτική να διενεργούν ειδικοί υπάλληλοι της Boeing επιθεωρήσεις πιστοποίησης υπό την επίβλεψη της FAA.
Η Boeing δεν έχει παραδώσει κανένα νέο επιβατικό τζετ 787 σε αεροπορικές εταιρείες από τον Μάιο του 2021, όταν για δεύτερη φορά οι ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας διέκοψαν τις παραδόσεις επειδή βρήκαν ελαττώματα στη φάση παραγωγής των αεροπλάνων , όπως απαράδεκτα κενά μεταξύ των πάνελ της ατράκτου. Η FAA είχε επίσης παγώσει τις παραδόσεις των 787 στα τέλη του 2020 λόγω προβλημάτων παραγωγής.
Η FAA ανέφερε σε δήλωση ότι όταν τελικά επιτρέψει στην Boeing να συνεχίσει τις παραδόσεις 787, «η υπηρεσία θα διατηρήσει την εξουσία να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας για όλα τα αεροσκάφη Boeing 787 Dreamliner. Αυτό θα επιτρέψει στον οργανισμό να επιβεβαιώσει την αποτελεσματικότητα των μέτρων που έχει αναλάβει η Boeing για τη βελτίωση της διαδικασίας κατασκευής του 787».
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η αεροπορική βιομηχανία χρησιμοποίησε ένα πρόγραμμα στο οποίο οι υπάλληλοι που είχαν οριστεί από την κατασκευάστρια εταιρία των αεροπλάνων διενεργούσαν τις τελικές επιθεωρήσεις πιστοποίησης και οι υπάλληλοι της FAA στη συνέχεια εξέταζαν τις εκθέσεις επιθεώρησης. Αυτή η πρακτική ωστόσο επικρίθηκε ευρέως μετά τις συντριβές δύο αεροπλάνων Boeing 737 Max με διαφορά λιγότερο από πέντε μήνες, στην Ινδονησία και την Αιθιοπία, στις οποίες σκοτώθηκαν 346 άνθρωποι.
Οι ερευνητές αεροπορικών δυστυχημάτων διαπίστωσαν ότι και οι δύο συντριβές προκλήθηκαν σε μεγάλο βαθμό από ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου πτήσης, για το οποίο η Boeing και οι υπάλληλοί της έχουν κατηγορηθεί για εξαπάτηση και παραπλάνηση των ρυθμιστών ασφαλείας, ενώ η FAA έχει κατηγορηθεί για χαλαρή εποπτεία του προγράμματος.
Έκτοτε η εποπτεύουσα αρχή της πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ, FAA , διατηρεί την τελική επιθεώρηση και πιστοποίηση κάθε νέου αεροσκάφους 737 Max που παράγεται. Η FAA λέει ότι οι επιθεωρητές της θα συνεχίσουν να πραγματοποιούν τελικές επιθεωρήσεις στα πρόσφατα παραγόμενα 787 έως ότου η υπηρεσία “να είναι βέβαιη ότι:
- Οι διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου και κατασκευής της Boeing παράγουν με συνέπεια 787 που πληρούν τα πρότυπα σχεδιασμού της FAA
- Η Boeing έχει ένα ισχυρό σχέδιο για την εκ νέου εργασία που πρέπει να εκτελέσει σε έναν μεγάλο όγκο νέων 787 στην αποθήκευση
- Οι διαδικασίες παράδοσης της Boeing είναι σταθερές”
Σε απάντηση, ένας εκπρόσωπος της Boeing δήλωσε: «Σεβόμαστε τον ρόλο της FAA ως ρυθμιστή μας και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με διαφάνεια μέσω λεπτομερών και αυστηρών διαδικασιών. Η ασφάλεια είναι η κορυφαία προτεραιότητα για όλους στον κλάδο μας. Για τον σκοπό αυτό, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την FAA για να διασφαλίσουμε ότι ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες της και σε όλες τις ισχύουσες απαιτήσεις».
Από τα τέλη Δεκεμβρίου, η Boeing είχε κατασκευάσει 110 αεροπλάνα 787 Dreamliner, αλλά δεν έχουν ακόμη πιστοποιηθεί, καθώς τα αεροπλάνα ευρείας ατράκτου υποβάλλονται σε επεξεργασία στα εργοστάσια της Boeing τόσο στο North Charleston, της Νότιας Καρολίνας όσο και στο Everett στην Ουάσιγκτον.
Η παραγωγή του 787 συνεχίζεται στη μονάδα της Νότιας Καρολίνας αλλά με χαμηλό ρυθμό, μόλις δύο ή τρία αεροπλάνα το μήνα.
Επιμέλεια – Μετάφραση: Γρηγόρης Τάτσης
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος