Από τον Τύρναβο μέχρι τον Ορχομενό και την Ικαρία, οι κάτοικοι συγκεντρώνονται έξω από τα ταχυδρομεία, ζητώντας να ανακληθεί η απόφαση για το κλείσιμό τους. Εκεί πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, εκεί μεταφέρονται οι συντάξεις και τα επιδόματά τους.
Όπως αναφέρουν: «είναι πάρα πολύ δύσκολο. Τώρα αν το κλείσουν, γιατί από πού θα πάμε να πάρουμε τώρα; Ένα ταχυδρομείο έμεινε Μας πήραν τη ΔΕΗ, μας πήρανε τον ΟΤΕ, μας πήραν τις τράπεζες».
Συνολικά 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα βάζουν αιφνιδίως λουκέτο.
Περισσότερους από 30.000 πολίτες εξυπηρετεί το κατάστημα των ΕΛΤΑ στον Τύρναβο που κλείνει σήμερα.
«Θα πηγαίνουμε στη Λάρισα όπως κάνουμε με τη ΔΕΗ, άμα θέλουμε κάτι», αναφέρουν οι κάτοικοι της περιοχής.
Πρόκειται για αναγκαία εξοικονόμηση, τονίζει η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, υποστηρίζοντας ότι τα συγκεκριμένα καταστήματα εισφέρουν μόλις το 10% του τζίρου της εταιρείας, ενώ απορροφούν το 50% των συνολικών εξόδων. Διαβεβαιώνει πάντως, ότι στις περιοχές όπου καταργούνται καταστήματα οι πολίτες θα εξυπηρετούνται από τον Αγροτικό Ταχυδρόμο.
«Υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα δύο ή τριών φορών την εβδομάδα, που πηγαίνει ο ταχυδρόμος στη συγκεκριμένη περιοχή», αναφέρει ο Γρηγόρης Σκλήκας, διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ.
Η Ομοσπονδία των Ταχυδρομικών κάνει λόγο για κυβερνήσεις και διοικήσεις κατώτερες των περιστάσεων και για σταθερή υποχρηματοδότηση των ΕΛΤΑ, καθώς δεν έχουν λάβει κρατική αποζημίωση μετά το 2020.
«Αναμένουμε μέσα από το σχέδιο να δούμε αν θα υπάρχουν εξοντωτικές κινήσεις ενάντια στους εργαζομένους», δήλωσε ο Γιάννης Μώρος, Γ.Γ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών.
Να ανακληθεί η απόφαση ζητά η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΕ). Ο Δήμαρχος Τεμπών, Γιώργος Μανώλης αναφέρει πως: «Επειδή τα ΕΛΤΑ πλέον είναι στο Υπερταμείο, ας έρθουν να πάρουν να βάλουν και τους δήμους στο Υπερταμείο, να αφήσουμε τα κλειδιά εμείς οι δήμαρχοι και ας έρθουν αυτοί να κάνουν κουμάντο στην περιοχή μας».
Για την ανάγκη λήψης δύσκολων αποφάσεων έκανε λόγο ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης: «Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα. Έχουν πάρα πολλά ζητήματα τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουν στην αναδιάρθρωση τους. Τα χρήματα που έχουν μπει και η μέριμνα της κυβέρνησης είναι για να επιβιώσει ο Οργανισμός.
Όχι το ανάποδο. Αλίμονο».
Το θέμα έχει προκαλέσει έντονη πολιτική αντιπαράθεση.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, μιλώντας στα Παραπολιτικά FM, δήλωσε: «Ολοκληρώνεται ο εξορθολογισμός του δικτύου που είχε ξεκινήσει τα προηγούμενα χρόνια. Να πούμε εδώ ότι διασφαλίζονται πλήρως οι θέσεις εργασίας των υπαλλήλων των ΕΛΤΑ».
Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Κώστας Τσουκαλάς, τόνισε: «Υπήρξε γνωμοδότηση; Ποιος είναι ο σχεδιασμός, πως θα διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και πως θα διασφαλιστεί ότι δεν θα έχουμε περαιτέρω ερημοποίηση της υπαίθρου»;
«Από τώρα καταθέτω μια προειδοποίηση Μην τολμήσει ο κύριος Μητσοτάκης να κλείσει τα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ πριν γίνει η συζήτηση στη Βουλή», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος.
«Αντί για λουκέτα, απολύσεις και ιδιωτικοποίηση απαιτείται στήριξη των ΕΛΤΑ με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και βελτίωση των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση όλων των πολιτών σε κάθε γωνιά της χώρας», επισημαίνει το ΚΚΕ.
«Έτσι λοιπόν οδηγούνται τα ΕΛΤΑ στο κλείσιμο σε όλη την Ελλάδα, στην πτώχευση των ΕΛΤΑ και κυρίως να πλουτίζουν οι δικοί τους οι φίλοι», σχολίασε ο Κυριάκος Βελόπουλος πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης.
«Λιτόχωρο και Λεπτοκαρυά κλείνουν τα ΕΛΤΑ είναι 50 με 60 χιλιόμετρα από την Κατερίνη», είπε ο πρόεδρος του κόμματος ΝΙΚΗ, Δημήτρης Νατσιός.
Την ερχόμενη Τρίτη προγραμματίζεται στη Βουλή ειδική συνεδρίαση για τα ΕΛΤΑ.
Ρεπορτάζ: Άκης Αθανασόπουλος, Μαρίνα Δεμερτζιάν, Μάνια Γκουσιάρη
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος