Χρ. Ρετσινάς (πρ. Δ/ντής Ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ) στο Πρώτο: Ο σταθμάρχης δεν είχε «χαράξει» το δρομολόγιο- Έπρεπε οι σταθμάρχες να περνούν ψυχοτεχνικά τεστ (audio)

Νέα στοιχεία για τους χειρισμούς που προφανώς δεν έκανε ο μοιραίος σταθμάρχης Λάρισας και μια σειρά παραλείψεων και άλλων προσώπων, που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, ανέφερε ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της  Επιτροπής Ερευνών, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα.

Η χάραξη αυτόματου δρομολογίου στον τοπικό πίνακα χειρισμού στον Σταθμό της Λάρισας, είναι σύμφωνα με τον  κ. Ρετσινά, μία ακόμα από τις παραλείψεις του σταθμάρχη.

«Το σύστημα σου δίνει τη δυνατότητα να χαράξεις δρομολόγιο. Όταν χαράξεις δρομολόγιο από τον πίνακα που έχεις, όλα τα κλειδιά πηγαίνουν στην άνοδο για να φύγουν για Θεσσαλονίκη και το φωτόσημο γίνεται πράσινο. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν ξέρει να χαράζει δρομολόγια. Φαίνεται δεν εκπαιδεύτηκε, δεν τα κατάλαβε, είναι ψυχασθενής, δεν ξέρω τι, δεν ξέρει και πάει χειροκίνητα να τα χειριστεί, τα οποία δεν τα χειρίστηκε» είπε χαρακτηριστικά.

Όταν δεν χαράζεις δρομολόγιο, εξήγησε ο ίδιος, «θα πρέπει να γυρίσεις το συγκεκριμένο κλειδί που έχει πάνω στο ταμπλό με τον διακόπτη που έχει το κλειδί, για να κολλήσει η αλλαγή ηλεκτρικά προς την άνοδο και να του δώσεις τηλεγράφημα με κόκκινο, να περάσει».
«Το ξεχνάει αυτό, νομίζει ότι το στέλνει το τρένο στην άνοδο και του δίνει ένα τηλεγράφημα “πέρασε με κόκκινο φωτόσημο” χωρίς να του λέει από ποια γραμμή φεύγει. Κανονιστικά απαράδεκτο. Υπάρχει ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας που πρέπει να τον εφαρμόζει» ανέφερε ακόμα ο κ. Ρετσινάς.

Επιπλέον, υποστήριξε ακόμα ότι ο προηγούμενος σταθμάρχης, έπρεπε να είχε καθίσει και μετά την λήξη του ωραρίου του να έφευγε μετά τις 11 για να φύγει το intercity, προκειμένου να συνδράμει τον άπειρο συνάδελφό του.  

«Έπρεπε να ήταν δύο σταθμάρχες σε όλη τη νύχτα, νυχτερινή βάρδια, η οποία είναι από τις 10 μέχρι τις 6 το πρωί. Ήταν απαράδεκτο. Και αν ήταν τέτοιες οι ελλείψεις σε προσωπικό που έπρεπε να είναι ένας, αυτός έπρεπε να ήταν έμπειρος και όχι ο άπειρος» υπογράμμισε ο κ. Ρετσινάς, υποστηρίζοντας ότι ο έμπειρος σταθμάρχης έπρεπε να περιμένει να φύγει το intercity, πριν αποχωρήσει από τον σταθμό.

«Κάνεις τη χάραξη στον πίνακα, όλα τα κλειδιά στρέφονται στην σωστή κατεύθυνση και το φωτόσημο γίνεται πράσινο. Δεν το έκανε. Δεν έγινε χάραξη, οπότε εναλλακτικά το πας με το χέρι, να γυρίσεις το κλειδί, τη συγκεκριμένη αλλαγή να κουμπώσει προς την άνοδο. Ούτε αυτό το έκανε. Το ξέχασε. Κάτι συμβαίνει με το μυαλό του. Επειδή σήμερα έχουν βγει οι φωνές που πάνε να διασπείρουν από δω και από κει τις ευθύνες και μάλιστα και από εκπροσώπους συνδικαλιστές που λένε ότι έφταιγε ο πίνακας, αυτά που λένε, να το πω χοντρά είναι αηδίες. Η εταιρεία το παρέδωσε το σύστημα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης στον ΟΣΕ προς χρήση τον Νοέμβριο του 22. Λειτουργούσε άριστα ο πίνακας. Και ο προηγούμενος που έφυγε, είχε κάνει χάραξη. Έπρεπε να καθίσει για να χαράξει και το 62. Εγώ λέω για κάποιους που λένε αηδίες ότι δεν δούλευε το σύστημα. Το σύστημα δούλευε. Δεν μιλάω τυχαία, Αυτό φαίνεται από το μαύρο κουτί, δηλαδή από το καταγραφικό» συμπλήρωσε ο κ. Ρετσινάς.

Ακόμα αναφέρθηκε και στον άτυχο μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, προσωπικός του φίλος μάλιστα, σημειώνοντας ότι και εκείνος δεν εφάρμοσε τον κανονισμό λειτουργίας, νομίζοντας ότι παίρνει την άνοδο.
«Όταν είδε ότι πάει στην κάθοδο, έπρεπε να πεδήσει ακαριαία την αμαξοστοιχία και μετά να καλέσει τηλέφωνα. Δεν έκανε πέδηση. Αν έκανε δεν θα είχαμε το δυστύχημα. Συνέχισε να πορεύεται και έγινε η τραγωδία» τόνισε.

Ο κ. Ρετσινάς έκανε και μια πρόσθετη επισήμανση, ότι οι σταθμάρχες έπρεπε να περνούν από ψυχοτεχνική εξέταση, όπως συμβαίνει με τους μηχανοδηγούς. «Εμείς τους μηχανοδηγούς τους στέλνουμε στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας που υπάρχει ψυχοτεχνικό κέντρο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ρετσινάς και τόνισε ότι το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και για τους σταθμάρχες, καθώς είναι στην πρώτη γραμμή.

«Στους γερμανικούς σιδηρόδρομους η εκπαίδευση είναι 9 μήνες σχολείο και 1 χρόνο πρακτική στο συγκεκριμένο πόστο που θα πας να δουλέψεις ως βοηθητικός και επίσης περνάνε από δύο εξετάσεις, ψυχοτεχνική εξέταση και μια άλλη εξέταση καταλληλότητας που σε κρίνουν αν είσαι κατάλληλος για να δουλεύεις στην πρώτη γραμμή. Είναι πολύ απλά. Δεν επιτρέπεται το 2023 να γίνονται αυτά στην Ελλάδα» προσέθεσε ο κ. Ρετσινάς.

Τέλος, σχετικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης, διευκρίνισε ότι είναι άλλο το σύστημα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισας και άλλο το συνολικό σύστημα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης από τη Λάρισα μέχρι την Κατερίνη. Όπως ανέφερε, το συνολικό σύστημα από τη Λάρισα μέχρι την Κατερίνη δούλευε μέχρι το 2011, με προβλήματα που διορθώνονταν. «Μετά μπήκαν συμμορίες και το έκλεψαν και διαλύθηκε. Και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας που είχε πάλι βάρδιες με σταθμάρχες στη Λάρισα κάηκε, δεν δούλεψε, βγήκε εκτός από δύο πυρκαγιές, μία το 2016 και μία το 2019. Και έφαγε την ολοκληρωτική καταστροφή η σηματοδότηση τηλεδιοίκηση και δεν φτιάχτηκαν αυτά» είπε καταλήγοντας ο κ. Ρετσινάς.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος