Πρ. Σωματείου ΟΣΕ: Έξι χρόνια μετά από την ιδιωτικοποίησή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υπάρχει εταιρική σύμβαση

«Λειτουργώντας με το 30% των συναδέλφων δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε έναν καινούργιο σταθμάρχη» δήλωσε ο Νίκος Τσικαλάκης

Για τα χρόνια προβλήματα και τις παθογένειες του ΟΣΕ μίλησε στην ΕΡΤ ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας, ο οποίος, μετά την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, υποστήριξε ότι τα αίτια πρέπει να αναζητηθούν τόσο στην υποχρηματοδότηση όσο και στην έλλειψη διαφάνειας στην σύμβαση ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Λέγοντας ότι τα συμπεράσματα που έχουν βγάλει ως Σωματείο δεν έχουν αλλάξει όλα αυτά τα χρόνια, στα οποία με απεργιακές κινητοποιήσεις προσπαθούσαν να τα κοινοποιήσουν στην κοινωνία και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Συγκοινωνιών.

Σχολιάζοντας την έλλειψη προσωπικού και την τοποθέτηση του άπειρου σταθμάρχη στον σταθμό της Λάρισας ο κ. Τσικαλάκης ο οποίος είναι κλειδούχος και γνωρίζει τα προβλήματα, απάντησε ότι «εάν γινόντουσαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα προσλήψεις προσωπικού. -σήμερα το οργανόγραμμα γράφει 2.100 θέσεις και εμείς είμαστε κάτω από 750- θα υπήρχε το περιθώριο κάποιος υπάλληλος να εκπαιδεύσει κάποιον νεότερο. Σήμερα, λειτουργώντας με το 30% των συναδέλφων δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε έναν καινούργιο σταθμάρχη».

Πρ. Σωματείου ΟΣΕ: Έξι χρόνια μετά από την ιδιωτικοποίησή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υπάρχει εταιρική σύμβαση

Όσον αφορά τη φονική σύγκρουση της 28ης Φεβρουαρίου υποστήριξε ότι «οι ευθύνες δεν είναι σημερινές, είναι διαχρονικές. Ο καθένας έχει την ευθύνη του και σαν κυβέρνηση αλλά και σαν υπουργός ξεχωριστά» δήλωσε στην ΕΡΤ.

Εξηγώντας τα αιτια που οδήγησαν στην ανείπωτη τραγωδία σημείωσε ότι τα προβλήματα εντοπίζονται σε τρεις πυλώνες: «Την τελευταία δεκαετία, με πρόσχημα την κρίση, ο σιδηρόδρομος βρέθηκε στα κατώτερα επίπεδα χρηματοδότησης. Υπήρχε υποχρηματοδότηση» είπε προσθέτοντας ότι ο δεύτερος λόγος που οδήγησε στο ανθρώπινο λάθος και τη μοιραία σύγκρουση ήταν ο τρόπος διαχείρισης και παράδοση των έργων. «Κάποια (έργα) δεν έχουν παραληφθεί ακόμα, κάποια έχουν παραληφθεί μερικώς. Τελικές παραδόσεις έχουμε σε ελάχιστα έργα», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.


«Ο τρόπος της διοίκησης, της διαχείρισης αυτών των έργων, το πώς αυτά κατανεμήθηκαν και το πώς διαχειρίστηκαν από τις εταιρείες ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ, είναι και αυτά μέσα στο κάδρο», σχολίασε ο κ. Τσικαλάκης.

Μιλώντας στη δημοσιογράφο Βούλα Μαλλά ο συνδικαλιστής με την πολύχρονη εμπειρία υποστήριξε ότι το τρίτο και το πιο σημαντικό αίτιο είναι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ λέγοντας τα εξής; Έξι χρόνια μετά από την ιδιωτικοποίησή της, δεν υπάρχει μια εταιρική σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να είναι ευκρινώς καταγεγραμμένα τα ποιες είναι οι υποχρεώσεις και ποια είναι τα δικαιώματα της κάθε εταιρείας»
«Υπάρχει ένα θολό τοπίο» είπε και κατήγγειλε ότι όλα τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού δημιουργεί ένα εκρηκτικό μίγμα» στο σιδηρόδρομο, σημείωσε.

Αναφερόμενος στο ρόλο του Επιθεωρητή του ΟΣΕ στον οποίο ασκήθηκε χθες δίωξη ο κ. Τσικαλάκης τόνισε ότι ο επιθεωρητής είχε προβλέψει να υπάρχει και άλλος σταθμάρχης την κομβική στιγμή κάτι, το οποίο θα κρίνει η Δικαιοσύνη καθώς συνεχίζεται η έρευνα. Δεν παρέλειψε να επισημάνει ωστόσο, ότι ήταν δύσκολο να υπάρχει ένας παλιός και ένας νέος στο συγκεκριμένο πόστο.

Πηγή: ΕΡΤ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος