«Η Όλγας έχει γίνει τώρα εντελώς πολιτικό το θέμα, είναι ξεκάθαρο. Στο τεχνικό κομμάτι, κατά τη γνώμη μου θα μπορούσαν να συνυπάρχουν στην Όλγας, τα Ι. Χ. μία λωρίδα κίνησης ήπιας κυκλοφορίας μαζί με τους πεζούς και το τραμ γιατί η Όλγας έχει ένα πλάτος 30 μέτρων» ανέφερε ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής Παναγιώτης Παπαντωνίου, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Σεμνά και Ταπεινά» με τον Γιώργο Κακούση και τον Δημήτρη Πετρόπουλο.
«Είναι πάρα πολύ μεγάλο το πλάτος. Δεν αναμένουμε τεράστια κίνηση πεζών, δεν νομίζω ότι περιμένει κανένας και το είδαμε αυτό πριν ξεκινήσει η ανάπλαση που λειτουργούσε σαν με τον μεγάλου περιπάτου» εξήγησε ο κ. Παπαντωνίου.
«Το ένα ρεύμα που πηγαίνει προς το Σύνταγμα θα πηγαίνει από τη δεξιά μεριά, από τη μεριά του Ζαππείου και το άλλο ρεύμα θα πηγαίνει από τη γραμμή που είναι το τραμ. Επομένως έχουμε πάνω από 20 μέτρα, τα οποία είναι πεζοδρόμια. Και ξαναλέω, δεν θα έχουμε και τόσες χιλιάδες πεζών να βαδίζουν την Όλγας. (…)
Υπάρχει το Ζάππειο καταρχήν δίπλα, που πολύς κόσμος πηγαίνει μέσα από το Ζάππειο, αλλά και ο κόσμος ο οποίος θα μετακινηθεί στην Όλγας δεν συνδέει δύο πολύ μεγάλους πόλους έλξης μετακινήσεων, για παράδειγμα. Επομένως εγώ θα έλεγα το ανάποδο. Ότι το να υπάρχουν και κάποια ΙΧ μέσα, ακόμα και το βράδυ, στην οποία πιθανά αν δεν υπήρχε καθόλου κυκλοφορία, να είχαμε και ένα φαινόμενο ερημοποίησης. Να είχαμε έναν τεράστιο πεζόδρομο στον οποίο να μην κινείται άνθρωπος» συμπλήρωσε ο κ. Παπαντωνίου.
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα του κυκλοφοριακού στην Αθήνα, επισήμανε ότι με τα δεδομένα που υπάρχουν, η διαχείριση της κυκλοφορίας θα μπορούσε να φέρει κάποια αποτελέσματα.
«Χωρίς να θέλω να είμαι δυσοίωνος, δε νομίζω ότι θα είναι καλύτερα τα πράγματα. Θα είναι μάλλον χειρότερα, όπως σταδιακά είναι χειρότερα κάθε χρονιά. Και ο βασικός λόγος είναι ότι δεν έχει αλλάξει και τίποτα στην πραγματικότητα ως προς το θέμα κάποιας απόφασης, κάποιου μέτρου για το κυκλοφοριακό. (…)
Έχουμε αυξανόμενο, συνεχώς, στόλο οχημάτων γιατί περάσαμε την οικονομική κρίση, βελτιώνεται η οικονομία, έχουμε περισσότερα οχήματα στο δρόμο και οι υποδομές είναι ακριβώς ίδιες. Δεν έχει αλλάξει κάτι και ούτε μπορούμε να περιμένουμε τη νέα γραμμή του μετρό σε 5- 6 χρόνια που προφανώς θα βοηθήσει, αλλά θα είναι σε 5-6 χρόνια. Επομένως, εκεί που θα έπρεπε να δώσουμε το βάρος θα έπρεπε να είναι η διαχείριση της κυκλοφορίας, όχι οι υποδομές, στην οποία διαχείριση κυκλοφορίας δεν βλέπουμε να έχει αλλάξει κάτι» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαντωνίου.
Δίνοντας μερικά παραδείγματα, εξήγησε ότι διαχείριση κυκλοφορίας σημαίνει «από το να αλλάξει η φωτεινή σηματοδότηση σε κάποιους κόμβους στους οποίους τα φανάρια είναι από πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, εδώ και 20 χρόνια είναι ακριβώς οι ίδιοι χρόνοι φαναριού, μέχρι να πάμε και σε κάποια πιο οριζόντια μέτρα, όπως είναι να πάμε σε ένα κλιμακωτό ωράριο εργασίας».
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος