Γ. Κωνσταντέλλος στο ΕΡΤNews για την τραγωδία στη Νότια Κορέα: Τα σύγχρονα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν και να προσαρμόζονται σε προκλήσεις

Στην εκπομπή NEWSROOM του ΕΡΤNews, και στην δημοσιογράφο Στέλλα Παπαμιχαήλ, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος Κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας και Δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, ανέλυσε την πρόσφατη αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα, φωτίζοντας κρίσιμες πτυχές της αεροπορικής ασφάλειας και των τεχνικών διαδικασιών. Ο κ. Κωνσταντέλλος τόνισε: «Τα αεροπλάνα δεν πέφτουν. Όταν προκύπτει δυσλειτουργία, ενεργοποιούνται δεύτερα και τρίτα συστήματα για την αντιμετώπισή της. Τα σύγχρονα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν και να προσαρμόζονται σε πολλαπλές προκλήσεις».

Τα βασικά ερωτήματα που εγείρονται

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο, τα κρίσιμα ερωτήματα της συγκεκριμένης τραγωδίας περιλαμβάνουν:

  1. Η θέση του συστήματος προσγείωσης:
    «Γιατί το αεροσκάφος προσέγγισε με το σύστημα προσγείωσης σε κλειστή θέση; Ακόμα και αν το κύριο υδραυλικό σύστημα δυσλειτουργούσε, υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι για την ενεργοποίησή του».
  2. Τα πτερύγια καμπυλότητας:
    «Γιατί δεν βγήκαν τα πτερύγια καμπυλότητας, τα οποία επιτρέπουν στο αεροσκάφος να προσεγγίσει και να προσγειωθεί με χαμηλότερη ταχύτητα;» Σύμφωνα με τον ίδιο, η μεγάλη ταχύτητα κατά την προσγείωση ήταν κρίσιμη παράμετρος που συνέβαλε στην τραγωδία: «Το αεροσκάφος πετούσε με 100 μίλια την ώρα παραπάνω από την κανονική ταχύτητα προσγείωσης, με αποτέλεσμα να χάσει το μισό διάδρομο».

Η ασφάλεια στην πολιτική αεροπορία

Ο κ. Κωνσταντέλλος υπογράμμισε ότι η πολιτική αεροπορία παραμένει ο ασφαλέστερος τρόπος μετακίνησης: «Τα αεροπλάνα υπόκεινται σε εξαντλητικούς ελέγχους σε κάθε στάδιο της πτήσης, από την απογείωση έως την προσγείωση. Οι κανονισμοί είναι τόσο αυστηροί που ακόμα και αν ένα αεροσκάφος πετάει συνεχόμενα για 17 ώρες, οι προβλεπόμενοι έλεγχοι διασφαλίζουν την ασφάλειά του». Αναφερόμενος στο ζήτημα του αναχώματος που χτύπησε το αεροσκάφος, εξήγησε: «Δεν πρόκειται για τσιμεντένιο τοίχο, αλλά για ανάχωμα που στηρίζει κεραίες προσγείωσης. Υπό κανονικές συνθήκες, αυτά τα εμπόδια είναι σχεδιασμένα να συμπαρασύρονται σε περίπτωση ανάγκης».

Ολοκληρώνοντας, ο κ. Κωνσταντέλλος σχολίασε ότι παρά τα περιστατικά ατυχημάτων, η στατιστική της πολιτικής αεροπορίας παραμένει εξαιρετική: «Η αεροπορία συνεχίζει να είναι πολύ ασφαλέστερη από οποιοδήποτε άλλο μέσο μεταφοράς».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος