Φ. Καραϊωσηφίδης στο ΕΡΤΝews: Εμφανίζονται προβλήματα ποιοτικού ελέγχου στη Boeing

Σύνοψη
  • Καταγγελίες πρώην εργαζομένων ότι δεν τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες, οι οποίοι διασφαλίζουν τον ποιοτικό έλεγχο.

Στα προβλήματα που εμφανίστηκαν στην εταιρία Boeing αναφέρθηκε μιλώντας στο ΕΡΤΝews και την εκπομπή News Room, ο αεροναυπηγός και εκδότης Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Το πρόβλημα που υπάρχει είναι με την ίδια την εταιρεία, η Boeing είναι μια μεγάλη ασθενής και αυτό το παραδέχεται και η ίδια. Βλέπουμε τα αποτελέσματα, βλέπουμε τις αστοχίες, βλέπουμε τα προβλήματα. Αυτό όμως που δεν μπορούμε να δούμε και η ίδια η εταιρεία δεν παραδέχεται και εδώ υπάρχει κάτι εντυπωσιακό, αλλά είναι μια παρωνυχίδα αυτό που βλέπουμε, δηλαδή εντάξει, είναι ένα συμβάν το οποίο θα μπορούσαμε να το αναλύσουμε.
Θα σας εξηγήσω ποιο ήταν το πιο σημαντικό συμβάν του χρόνου που μας ανησύχησε όλους.
Για να ξαναγυρίσω όμως στην Boeing, 20 χρόνια έχτιζε ένα προφίλ μιας πολύ επιτυχημένης εταιρείας.


Οι μετοχές της αυξήθηκαν 1000%. Αυτή την στιγμή το 40% των αεροπλάνων που πετάει στον πλανήτη είναι Boeing.
Από την άλλη πλευρά, άλλο είναι να χτίζεις ένα επιχειρηματικό προφίλ, δηλαδή πόσο πουλάς τις μετοχές σου για να φτάσεις μέσα σε 20 χρόνια να έχεις αυξήσει την επιχειρηματική σου και χρηματιστηριακή σου αξία 1000%.
Αυτό όμως που συνέβη, ήταν ότι όπως την κατηγορούν και μάλιστα βγαίνουν άνθρωποι στις Ηνωμένες Πολιτείες, αυτούς που τους ονομάζουμε δηλαδή πληροφοριοδότες, που την κατηγορούν ότι η διοίκηση εδώ και 20 χρόνια επεδίωκε συνεχώς την αύξηση της επιχειρηματικής αξίας εις βάρος πρακτικών που διασφαλίζουν την ποιότητα».

Συνέχισε λέγοντας: «Θεωρούμε και δεν υπάρχει ένδειξη περί του αντιθέτου, ότι ότι πετάει είναι ασφαλές και οι επιχειρήσεις των αεροπλάνων επαφίενται στις αεροπορικές εταιρείες. Αυτό όμως που μας θορύβησε και δεν θα σας το κρύψω, είναι αυτό που συνέβη με την Αλάσκα.
Η απώλεια στον αέρα μιας πόρτας και η οποία δεν ήταν πόρτα για να ανοίγει, ήταν ένα σφράγισμα πόρτας η οποία όταν πήγε η υπηρεσία η ομοσπονδιακή στις Ηνωμένες Πολιτείες, διερεύνησης αεροπορικών περιστατικών να το ψάξει, έπεσε μπροστά σε κάτι πολύ μεγάλο.


Αποδείχθηκε για πρώτη φορά πέραν πάσης αμφιβολίας το πρόβλημα ποιοτικού ελέγχου το οποίο είχε η Boeing με το συγκεκριμένο αεροπλάνο. Να θυμίσουμε πάρα πολύ σύντομα τι είχε γίνει. Έχασε την πόρτα.
Όταν το διερεύνησαν βρήκαν ότι έλειπαν τέσσερα μπουλόνια. Όταν πήγαν στο εργοστάσιο και έψαχναν, οι ομοσπονδιακοί ανακάλυψαν ότι το συγκεκριμένο αεροπλάνο, το οποίο παρεμπιπτόντως, σε ό, τι αφορά την άτρακτο, είχε έρθει από το Κάνσας, διότι στο Κάνσας υπάρχει μια εταιρεία, η οποία κατασκευάζει πρακτικά το μεγαλύτερο μέρος.

Εδώ τι είχε συμβεί. Υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας οι οποίες φτιάχνουν αυτό το οικοδόμημα, την αλυσίδα της ασφάλειας πτήσεων. Το συγκεκριμένο αεροπλάνο είχε έρθει ημιτελές με τρένο από το Κάνσας στην Ουάσινγκτον.

Εδώ συνέβη κάτι ακόμη πιο απίθανο. Στη διάρκεια της συναρμολόγησης δημιουργήθηκε ένα πρόβλημα στο σημείο δίπλα στην πόρτα. Δηλαδή υπήρξε μια ζημιά. Ήρθε ένα συνεργείο, την αποκατέστησε, αλλά για να την αποκαταστήσει αφαίρεσε την πόρτα. Όταν την ξανάβαλε πίσω ξέχασε τα μπουλόνια, αλλά πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία άλλαξε η βάρδια.
Εκεί υπάρχει σαφής οδηγία για το πώς πρέπει να παραδίδεται.

Και η διερεύνηση η οποία γίνεται πάντοτε για τα περιστατικά, είναι για να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα στην προκειμένη περίπτωση.

Αυτός δεν κατήγγειλε το συγκεκριμένο, το συγκεκριμένο το βρήκε η ομοσπονδιακή υπηρεσία και του ζήτησε τα χαρτιά. Εδώ έχει σημασία.
Το πρόβλημα είναι ότι κατηγορούν την Boeing και το βαθύ λαρύγγι δεν είναι ένα, είναι μερικές εκατοντάδες πρώην εργαζόμενοι ότι δεν τηρεί τους προβλεπόμενους κανόνες, οι οποίοι διασφαλίζουν τον ποιοτικό έλεγχο.


Η αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διερευνά την Boeing εδώ και 5 – 6 χρόνια. Το κακό είναι το ότι τα αίτια που οδήγησαν σε αυτό το πλαίσιο είναι πολλά.
Ένα από αυτά είναι το ότι η Boeing κάποτε κατασκεύαζε η ίδια τα αεροπλάνα και σήμερα τα δίνει σε υπεργολάβους.
Οι υπεργολάβοι είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν κανόνες ασφαλείας και να διπλοελέγχονται, αλλά αποδεικνύεται ότι όλο αυτό το πλαίσιο δεν τηρείται ή τουλάχιστον αυτή είναι η κατηγορία.


Δεν σημαίνει ότι η Boeing στέλνει ελαττωματικά αεροπλάνα και κανείς δεν τα ελέγχουμε. Οι αεροπορικές εταιρείες είναι ο τελευταίος κρίκος ο οποίος είναι υπεύθυνος. Αυτό όμως που ανακαλύπτουμε, που ανακαλύπτει δηλαδή η Αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στην προκειμένη περίπτωση, είναι το ότι υπάρχουν τόσα συμβάντα τα οποία δεν δικαιολογούνται, Εάν το πλαίσιο κινείτο».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος