“Hearing” του Amir Reza Koohestani στη Στέγη

Πώς είναι να παίζεις στο θέατρο φορώντας τσαντόρ; Πώς είναι να περνάς τη νιότη σου σε συνθήκες καταστολής; Ένα λιτό και, συνάμα, επικό έργο σχετικά με την καφκική πραγματικότητα του Ιράν, από τον Amir Reza Koohestani, παρουσιάζεται, από 28-30 Απριλίου 2017, στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση.

Όταν ένας πολυβραβευμένος θεατρικός σκηνοθέτης και δραματουργός, όπως ο Ιρανός Αμίρ Ρεζά Κουχεστανί, εμπνέεται από το έργο ενός σπουδαίου ομοεθνούς του κινηματογραφιστή, και πιο συγκεκριμένα του Abbas Kiarostami, το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι συγκλονιστικό. Το Hearing μιλά για την ελευθερία και την καταστολή της, με βάση ένα ιρανικό παράδειγμα «εγκλήματος»: το άκουσμα μιας «απαγορευμένης» ανδρικής φωνής σε μια φοιτητική εστία θηλέων στην Τεχεράνη.

“Hearing” του Amir Reza Koohestani στη ΣτέγηΤέσσερις γυναίκες με τσαντόρ. Μια φωνή που δεν έπρεπε να ακουστεί. Μια ανάκριση. Ο φόβος, η ενοχή και η νιότη που εξορίζεται. Πέντε χρόνια μετά το ονειρικό Μέσα στα σύννεφα, ο πολυβραβευμένος Ιρανός σκηνοθέτης και δραματουργός Αμίρ Ρεζά Κουχεστανί επιστρέφει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, από 28 έως 30 Απριλίου, με ένα συγκλονιστικά λιτό έργο που διερευνά την καφκική πραγματικότητα της χώρας του.

Πηγή έμπνευσής του ήταν το ντοκιμαντέρ του Αμπάς Κιαροστάμι, Homework (1989), το οποίο αποτελούσε μια κριτική του ιρανικού εκπαιδευτικού συστήματος, βασισμένη σε συνεντεύξεις των τρομοκρατημένων μαθητών ενός δημοτικού σχολείου της Τεχεράνης. Με αφορμή αυτή την ταινία, ο Κουχεστανί παρουσιάζει στο Hearing κάτι αντίστοιχο: το πανεπιστήμιο σαν στρατοδικείο και τη νιότη σαν φυλακή.

“Hearing” του Amir Reza Koohestani στη ΣτέγηΗ ελευθερία του λόγου ταυτίζεται με την ελευθερία της ύπαρξης σε μια μυστηριώδη παράσταση ποιητικής πνοής, στημένη στο ημίφως και ανάμεσα στις σιωπές και τους ψιθύρους. Κυρίαρχο στοιχείο είναι ένα κράνος με κάμερα, ένα σκηνικό αντικείμενο που παραπέμπει τόσο σε δυστοπική ταινία επιστημονικής φαντασίας όσο και στις συνθήκες καταστολής που επικρατούν στο Ιράν.

“Hearing” του Amir Reza Koohestani στη ΣτέγηΣυντελεστές
Κείμενο & Σκηνοθεσία: Amir Reza Koohestani
Βοηθός Σκηνοθέτη: Mohammad Reza Hosseinzadeh
Ερμηνεύουν: Mona Ahmadi, Ainaz Azarhoush, Elham Korda, Mahin Sadri
Βίντεο: Ali Shirkhodaei
Μουσική: Ankido Darash & Kasraa Paashaaie
Ήχος: Ankido Darash
Σχεδιασμός Φωτισμών: Saba Kasmaei

Σχεδιασμός Σκηνής: Amir Reza Koohestani, με τη βοήθεια της Golnaz Bashiri
Κοστούμια & Σκηνικά αντικείμενα: Negar Nemati
Δεύτερος Βοηθός: Mohammad Khaksari
Διευθυντής Σκηνής: Mohammad Reza Najafi
Βοηθός Ενδυματολόγου: Negar Bagheri
Παραγωγή: Mehr Theatre Group
Συμπαραγωγή: La Bâtie – Festival de Genève (Ελβετία), Künstlerhaus Mousonturm Frankfurt am Main (Γερμανία), BOZAR – Centre for Fine Arts Brussels (Βέλγιο)
Διεύθυνση παραγωγής: Mohammad Reza Hosseinzadeh & Pierre Reis
Διεύθυνση ομάδας & περιοδείας: Pierre Reis

Το Hearing γράφτηκε στη διάρκεια φιλοξενίας στην Akademie Schloss Solitude, στη Στουτγάρδη της Γερμανίας (Οκτώβριος 2014-Μάρτιος 2015).

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Σάββατο 29 Απριλίου
Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές
Συντονισμός:
Γρηγόρης Ιωαννίδης, κριτικός θεάτρου και επίκουρος καθηγητής του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών

Σάββατο 29 & Κυριακή 30 Απριλίου
Masterclass από τον Amir Reza Koohestani

Πληροφορίες

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

Πληροφορίες: 210 900 5 800

28-30 Απριλίου 2017
Μικρή Σκηνή

Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Εισιτήρια

Κανονικό: 7 – 12 €

Μειωμένο, Φίλος ή Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 10 €

Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 9 €

ΑΜΕΑ & Άνεργοι: 5 € | Συνοδός ΑΜΕΑ: 7 €

Ομαδικές κρατήσεις στο groupsales@sgt.gr

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ