“Σλάβικη γραφή” από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ανεβαίνει στο Έβερεστ του πιανιστικού ρεπερτορίου. Μία δυνατή συναυλία, που τα έχει όλα, την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου, στις 20:30, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Έναν σπουδαίο πιανίστα διεθνούς ακτινοβολίας, σλάβικο αέρα, σύγχρονο ύφος, αλλά και σεβασμό στην παράδοση.

Ο Βασίλης Βαρβαρέσος αντιμετωπίζει το ακραία απαιτητικό Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο και Ορχήστρα του Ραχμάνινοφ. Η βραδιά συνεχίζει με την εμπνευσμένη Έκτη Συμφωνία του Ντβόρζακ. Στο πόντιουμ επιστρέφει ο δημοφιλής -σε μουσικούς και κοινό- Τσαρλς Ολιβιέρι-Μανρόου.

 “Σλάβικη γραφή” από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο

Το σχόλιο του σολίστ:

«Το Τρίτο Κοντσέρτο του Σ. Ραχμάνινοφ έχει μείνει στην ιστορία του πιανιστικού ρεπερτορίου ως ένα μεγαθήριο επικών διαστάσεων  -και ο λόγος είναι προφανής. Οι τεχνικές και μόνο δυσκολίες του έργου φλερτάρουν με το αδύνατο, και όσοι πιανίστες και πιανίστριες έχουν καταπιαστεί με αυτό, ξέρουν πως αναμετράσαι με ό,τι δυσκολότερο έχει γραφεί για το όργανο. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, εγώ αισθάνομαι ότι η μεγαλύτερη ερμηνευτική πρόκληση για όλους και όλες που αγαπάμε να παλεύουμε με τέτοιους Λεβιάθαν είναι η εξής: η απλή συνειδητοποίηση πως ο συνθέτης δεν έγραψε αυτή τη σύνθεση με σκοπό την ασύλληπτη δυσκολία. Απλώς, ήθελε να εκφράσει ό,τι είχε στην ψυχή του. Μόνο που τυχαίνει να ήταν ίσως ο μεγαλύτερος πιανίστας του 20ού αιώνα. Όταν ακούμε τον ίδιο τον συνθέτη να παίζει τα έργα του, μας είναι ξεκάθαρο ότι ο σκοπός του είναι η βαθιά μελωδία, η κατάθεση ψυχής πάνω στο όργανο, η αγνή γενναιόδωρη μεγάλη μελωδική γραμμή. Αυτό θέλω κι εγώ:  να καταφέρω, με αλλά λόγια, να μιλήσω τη μουσική του συνθέτη με τέτοιο τρόπο που το κοινό να ξεπεράσει το γεγονός ότι το έργο είναι απύθμενα δύσκολο και να μιλήσουν οι μελωδίες στην ψυχή του καθενός και της καθεμιάς ειλικρινά και με όλο το βάθος της μεγάλης ρωσικής ψυχής που αντικατοπτρίζει αυτή η σύνθεση».

“Σλάβικη γραφή” από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο

Το σχόλιο του μαέστρου:

«Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι αναμφίβολα το Κοντσέρτο του Ραχμάνινοφ, που αποτελεί ένα από τα πιο απαιτητικά Κοντσέρτα για πιάνο στο ρεπερτόριο. Εξαιρετικά μεγάλη πρόκληση για τον πιανίστα, όπως και για τον μαέστρο και την ορχήστρα που συνοδεύει. Μουσικά, το να δημιουργήσει κανείς την ποίηση και την πειστική αρχιτεκτονική που είχε στο μυαλό του ο συνθέτης είναι επίσης μια μεγάλη πρόκληση.

Η Έκτη Συμφωνία του Ντβόρζακ απαιτεί μια συγκεκριμένη ευαισθησία στο στυλ και την κουλτούρα της τσέχικης μουσικής, ώστε να δοθεί μία αξέχαστη ερμηνεία. Υπάρχουν στοιχεία τα οποία αντλούν απόλυτα από την τσέχικη παράδοση -όπως οι ήχοι της φύσης και η ζεστή ρομαντική ψυχή της Κεντρικής Ευρώπης».

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΕΡΓΚΕΪ ΡΑΧΜΑΝΙΝΟΦ (1873–1943)

Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 3 σε ρε ελάσσονα, έργο 30

ΑΝΤΟΝΙΝ ΝΤΒΟΡΖΑΚ (1841–1904)

Συμφωνία αρ. 6 σε ρε μείζονα, έργο 60

ΣΟΛΙΣΤ

Βασίλης Βαρβαρέσος, πιάνο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Τσαρλς Ολιβιέρι-Μανρόου

19:45: Εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων

Τιμές εισιτηρίων: 25€, 20€, 15€ και 8€ (εκπτωτικό)

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος