6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη

Γοητευτικές και εξωτικές εικόνες από την αφρικανική ήπειρο μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη η 6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου, που διεξάγεται από 9 έως 15 Μαρτίου, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος στην Αθήνα, και για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας από 16 έως 22 Μαρτίου.

Ειδικότερα, η 6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου αποτελεί μια συνδιοργάνωση των  διαπιστευμένων στην Ελληνική Δημοκρατία Πρεσβειών και Επίτιμων Προξενείων των Αφρικανικών Χωρών με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για μια μεγάλη γιορτή πολυπολιτισμικότητας, που φιλοδοξεί να γνωρίσει στους Έλληνες άγνωστες πτυχές της ζωής στην αφρικανική ήπειρο και να μας μυήσει στον κινηματογράφο των χωρών αυτών: από την εν πολλοίς άγνωστη κινηματογραφία της Αγκόλας μέχρι την κινηματογραφικά δραστήρια Νότιο Αφρική αλλά και το Νόλιγουντ της Νιγηρίας. Θα έχουμε μια πραγματικά σπάνια ευκαιρία να γνωρίσουμε το σινεμά της Αλγερίας, της Κένυας, της Αιγύπτου, της Τυνησίας, του Μαρόκου, αλλά και του Σουδάν.

Η τελετή έναρξης (είσοδος μόνο με προσκλήσεις) πραγματοποιείται την Πέμπτη 9 Μαρτίου με την προβολή της νοτιοαφρικανικής ταινίας Elelwani παρουσία του σκηνοθέτη Ιντσάμπενι γούα Λουρούλι (Ntshavheni wa Luruli). Το Elelwani (που θα προβληθεί για το κοινό την Παρασκευή 10/3) υπήρξε πριν από μερικά χρόνια η επίσημη πρόταση της Νοτίου Αφρικής για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Η αγαπημένη Αφρική, αλλά και οι λιγότερο γνωστές πλευρές της, αποκαλύπτονται μέσα από ένα μαγευτικό ψηφιδωτό 18 ταινιών από 9 χώρες:

  • Αλγερία: Ζήστε τη συναρπαστική ιστορία του Emir Abd El–Kader (Abd El Kader, Σαλέμ Μπραχιμί), ενός σπουδαίου ανθρωπιστή και της πλέον εξέχουσας μορφής στην ιστορία της Αλγερίας, την καθηλωτική διαδρομή ενός κοριτσιού που καθοδήγησε την αντίσταση ενάντια στην αποικιοκρατία (Fadhma Nsoumer, Μπιλκασέμ Χατζάτζ), αλλά και μια σκληρή πολιορκία (Το πηγάδι, Λατφί Μπουσουσί).

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη

  • Αγκόλα: Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο, όχι όμως όταν παρεμβαίνει ο έρωτας (Κρίνοντας από την εμφάνιση, Άλεν Μαμόνα).
  • Αίγυπτος: Μεγάλοι ηθοποιοί του αιγυπτιακού σινεμά ενσαρκώνουν έξι ανθρώπους που ενώνονται απρόσμενα από τη μοίρα (Ώρα Καΐρου, Αμίρ Ραμσίς), ενώ τα όνειρα και η πραγματικότητα συγκρούονται σε μια γλυκόπικρη ταινία με φόντο τη γειτονιά Κιτ-Κατ (KitKat, Νταούντ Αμπντέλ Σαγιέντ).
  • Κένυα: Μια φανταστική ιστορία για τον δεσμό της οικογένειας και την εσωτερική αναζήτηση (Το ταξίδι της ψυχής, Χάουα Έσουμαν).
  • Μαρόκο: Τρεις συγκινητικές αφηγήσεις για ένα ζευγάρι που το χωρίζει ο πόλεμος (Το κόκκινο Κασκόλ, Μοχάμεντ Λιούνσι), τα όνειρα και τη γυναικεία φιλία (Μικρές Χαρές, Moχάμεντ Σριφ Τριμπάκ) και τους ισχυρούς δεσμούς της οικογένειας (Η ορχήστρα των τυφλών, Μοχάμεντ Μουφτακίρ).
  • Νιγηρία: Ένα αγωνιώδες παιχνίδι κυριαρχίας (CEO, Κούνλε Αφολάνιο) και η διαδρομή του ηθοποιού Ade Love, μιας σημαντικής μορφής της Νιγηρίας (Ade Love, Κούνλε Αφολάνιο).
  • Νότιος Αφρική: Η ουσία που κρύβεται μακριά από τα φώτα και τη λάμψη του Χόλιγουντ (Η πρωταγωνίστρια, Χενκ Πρετόριους) και ένα ρομαντικό φιλμ για τον έρωτα που έρχεται αντιμέτωπος με τις οικογενειακές παραδόσεις (Elewani, Ιντσάμπενι γούα Λουρούλι).
  • Σουδάν: Ένα μαγικό ντοκιμαντέρ για την πανέμορφη έρημο του Β. Σουδάν (Towards the Nubian Oasis, Αμπντουλχαγκαρ Αχμέντ) και ένα απρόσμενο φιλμ για την αρμονική συνύπαρξη των θρησκειών στη χώρα (Reflected Mirrors, Μοχάμεντ Άλι Μεχάουι).
  • Τυνησία: Η μουσική κουλτούρα και ο χορός gougou ενάντια στον ρατσισμό (Made in Gougou, Λατίφα Ντόγρι) και ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για τον αόρατο άνδρα που τρομοκρατούσε της γυναίκες στην Τυνησία (Ο σημαδευτής της Τυνίδας, Κάουθερ Μπιν Χανία).

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Η ΕΡΤ Α.Ε. στηρίζει την Εβδομη Τέχνη και είναι χορηγός επικοινωνίας στην 6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου.


INFO

ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ιερά Οδός 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136

(Μετρό Κεραμεικός) 104 35 Αθήνα

Τ. (210) 36 09 695, 36 12 046 6940099221

tickets@tainiothiki.gr www.tainiothiki.gr

www.facebook.com/tainiothikigr


Αναλυτικά, οι ταινίες που προβάλλονται στην 6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου

ΑΛΓΕΡΙΑ

Abd Ål-Kader

Ντοκιμαντέρ, Αλγερία, 2014, έγχρωμη, 96’

Παραγωγή: AARC

Σκηνοθεσία: Σαλέμ Μπραχίμι. Σενάριο: Salem Brahimi, Audrey Brasseur.

Φωτογραφία: Sebastien Audinelle. Voice over: Kateb Amazigh.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΥπάρχουν ιστορίες που είναι κάτι περισσότερο από ιστορίες.

Υπάρχουν εποχές μακρινές που μοιάζουν πιο κοντά κι απ’ το χθες.

Υπάρχουν ονόματα που κρύβουν κάτι περισσότερο από έναν άνθρωπο.

Αυτή είναι μια τέτοια ιστορία. Η ιστορία ενός άνδρα που ονομαζόταν Abd El-Kader. Αυτή η ιστορία ξεκινά τον 19ο αιώνα στην Αλγερία, αλλά συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Fadhma NSoumer

Μυθοπλασία, Αλγερία, 2014, έγχρωμη, 120’

Παραγωγή: AARC / Machahou Production/ CNERM 54

Σκηνοθεσία: Μπιλκασέμ Χατζάτζ. Σενάριο: Belkacem Hadjadj, Marcel Beaulieu.

Φωτογραφία: Yorgos Arvanitis. Ηθοποιοί: Laetitia Eïdo, Assaad Bouab.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη

Η Φάντμα, ένα όμορφο και απείθαρχο κορίτσι με δυνατή προσωπικότητα, από μικρή ηλικία μοιάζει να έχει επιφορτιστεί με μια «αποστολή».

Καθώς παραβαίνει έναν-έναν τους παλιομοδίτικους κανόνες της βερβέρικης κοινωνίας των Καμπύλ του 19ου αιώνα, αποκτά τον ρόλο του πνευματικού, και στη συνέχεια του κοινωνικού και στρατιωτικού ηγέτη. Έτσι, γίνεται επικεφαλής της αντίστασης εναντίων των Γάλλων.

Το πηγάδι 

Μυθοπλασία, Αλγερία, 2015, έγχρωμη, 93’

Παραγωγή: AARC, BL Film

Σκηνοθεσία: Λοτφί Μπουσουσί. Σενάριο: Yacine Mohamed Benelhadj. Φωτογραφία: Hazem Berrabah. Hθοποιοί: Nadia Kaci, Leila Metssitane, Laurent Maurel, Zahir, Bouzerar, Ourais Achour.

1960: Γάλλοι στρατιώτες υποψιάζονται ότι σε ένα χωριό του Αλγερινού Νότου κρύβεται μια ομάδα αντιστασιακών που έχουν σκοτώσει έναν Γάλλο κομάντο. Οι κάτοικοι του χωριού πολιορκούνται από τον γαλλικό στρατό. Καθώς περνά ο χρόνος, οι χωρικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με τη δίψα. Σε τέτοιο βαθμό ώστε  να τίθεται πλέον το δίλημμα με ποιον τρόπο να πεθάνουν…

ΑΓΚΟΛΑ

Kρίνοντας από την εμφάνιση

Μυθοπλασία, Αγκόλα, 2012, έγχρωμη, 100 ‘

Παραγωγή: Mona Afro Filmes.

Σκηνοθεσία, Σενάριο, Φωτογραφία: Άλεν Μαμόνα. Ηθοποιοί: Bruna Sanches, Vladimiro Castro, Emanuelson Manuel, Ilson Calunga, Efigenia Silva.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηH Naty είναι μια επιτυχημένη νεαρή επαγγελματίας, η οποία, έχοντας μολυνθεί από τον εραστή της με τον ιό του AIDS, αποφασίζει να μολύνει όσο το δυνατόν περισσότερους άνδρες ξεκινώντας από τον γιο του εραστή της. Ωστόσο, το διαβολικό της σχέδιο γίνεται ακόμα πιο περίπλοκο, με την επιστροφή της μικρότερης αδερφής της η οποία ερωτεύεται για πρώτη φορά στη ζωή της. Όλοι κρίνουν από την εξωτερική εμφάνιση, κανείς από την ουσία…

ΑΙΓΥΠΤΟΣ

Ώρα Καΐρου

Μυθοπλασία, Αιγύπτος, 2014, έγχρωμη, 110’

Παραγωγή:  Sameh El-Agamy.

Σκηνοθεσία: Aμίρ Ραμσίς. Σενάριο: Amir Ramses.

Φωτογραφία: Mohamed Abdel Raouf.

Ηθοποιοί: Nour El-Sherif, Mervat Amin, Sherif Ramzy, Karim Kassem.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΤρεις ιστορίες ξετυλίγονται μέσα σε μια μέρα στο Κάιρο. Η Λίλα, συνταξιούχος ηθοποιός, ψάχνει τον Σαμέχ, τον τελευταίο συμπρωταγωνιστή της. Η Σάλμα, που έχει σχέση με τον Βαέλ, βρίσκεται στο διαμέρισμα ενός φίλου του, μετά την κατάρρευση του γάμου τους. Ο Χαζέμ είναι ένας νεαρός έμπορος ναρκωτικών o οποίος, κατά τη φυγή του από την Αλεξάνδρεια για το Κάιρο, περιμαζεύει έναν ηλικιωμένο που πάσχει από Αλτσχάιμερ. Και τους έξι χαρακτήρες, που βρίσκονται σε καθοριστικά σημεία της ζωής τους, ενσαρκώνουν θρύλοι του αιγυπτιακού κινηματογράφου.

Kit Kat

Μυθοπλασία, Αιγύπτος, 1991,  έγχρωμη, 110’

Παραγωγή:  Studio Misr

Σκηνοθεσία: Νταούντ Αμπντέλ Σαγιέντ. Σενάριο: Daoud Abdel Sayed

Φωτογραφία: Mohsen Ahmed. Ηθοποιοί: Mahmoud Abdel Aziz, Sherif Mounir, Ayda Reyad.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΟ τυφλός Σεΐχ Χοσνί ζει με τη γριά μητέρα του και τον απογοητευμένο γιο του στη γειτονιά Kιτ Κατ. Ο γιος του, Ιωσήφ, ονειρεύεται να πάει στην Ευρώπη για να βρει δουλειά και έχει σχέση με μια διαζευγμένη γυναίκα που ονομάζεται Φατιμά. Ο Σεΐχ Χοσνί αρνείται να παραδεχτεί την αναπηρία του: ονειρεύεται ότι οδηγεί μοτοσικλέτα, όπως κάθε άνθρωπος που βλέπει, και περνάει τις νύχτες του καπνίζοντας μαριχουάνα με τους ντόπιους, προκειμένου να ξεχάσει τις δυστυχίες του μετά την απώλεια της συζύγου του και την πώληση του σπιτιού του πατέρα του. Ξέρει τα πάντα για τους γείτονές του, τα μυστικά και τους έρωτες τους.

ΚENYA

Το ταξίδι της ψυχής

Μυθοπλασία, Κένυα, 2010, έγχρωμη,  60’

Παραγωγή: Marie Steinmann, Tom Tykwer, Siobhain “Ginger” Wilson, Guy Wilson, Verena Rahmig, Sarika Hemi Lakhani (One Fine Day Films & Ginger Ink Films).

Σκηνοθεσία: Χάουα Έσουμαν. Σενάριο: Billy Kahora. Φωτογραφία: Christian Almesberger. Ηθοποιοί: Samson Odhiambo, Leila Dayan Opou, Krysteen Savane, Frank Kimani, Joab Ogolla, Lucy Gachanja.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΟ 14χρονος Αμπίλα ζει με τους γονείς του στην Κιμπέρα του Ναϊρόμπι, μία από τις μεγαλύτερες παραγκουπόλεις της Αφρικής. Ένα πρωινό, ο πατέρας του, άρρωστος και όντας σε παραλήρημα, του εκμυστηρεύεται ότι κάποιος έκλεψε την ψυχή του. Παρά τη μεγάλη του αναστάτωση, ο Αμπίλα αποφασίζει να αναζητήσει την κατάλληλη θεραπεία γιατί φοβάται, πως αν δεν κάνει κάτι, ο πατέρας του θα πεθάνει. Μαθαίνοντας πως ο γονιός του τζόγαρε την ψυχή του με μία  γυναίκα μέντιουμ, ψάχνει να την βρει. Όταν τελικά ανακαλύπτει τη μάγισσα στην καλύβα της στη σκοτεινότερη γωνιά του γκέτο, αυτή του ζητά να εκτελέσει επτά άθλους για να σώσει την ψυχή του πατέρα του…

ΜAΡΟΚΟ

Το κόκκινο κασκόλ

Μυθοπλασία, 2015,  έγχρωμη, 100’.

Παραγωγή: Medina Production.

Σκηνοθεσία: Mοχάμεντ Λιούνσι. Σενάριο: Mohammed Lyounsi, Jillali Ferhati.

Φωτογραφία: Jean-Marc Selva. Ηθοποιοί: Mohamed Bastaoui, Karim Saidi, Yousra Tarik, Noura Qouraichi, Jamal Eddine Dkhissi, Said Ait Bajja, Mohamed Choubi.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΟ Μαροκινός Λαμπίμπ, ένας τρυφερός σύζυγος, δεν έχει ξαναδεί ποτέ την Αλγερινή σύζυγό του, Λουίζα, σε παρόμοια κατάσταση. Η Λουίζα περιμένει το πρώτο της παιδί. Ο Λαμπίμπ πανικοβάλλεται. Με τη βοήθεια του Αλγερινού φίλου του, Μπελακντέρ, πηγαίνει τη γυναίκα του στο μαιευτήριο ενός χωριού κοντά στο σπίτι του. Η νοσοκόμα του ζητάει να φέρει μωρουδιακά ρούχα για το μωρό που θα γεννηθεί.

Εκείνη την ημέρα ξεσπάει ο πόλεμος της άμμου. Ο Λαμπίμπ απορροφημένος και ανήσυχος για την κατάσταση της συζύγου του, δεν αντιλαμβάνεται τίποτα και δεν προσέχει καθόλου την ασυνήθιστη αναταραχή στο χωριό. Στο δρόμο του γυρισμού, με τα μωρουδιακά στα χέρια, τον σταματούν στρατιώτες, του ζητούν ταυτότητα και, ανακαλύπτοντας πως είναι Μαροκινός, τον βάζουν σε ένα φορτηγό και τον αφήνουν στα σύνορα…

Η ορχήστρα των τυφλών

Mυθοπλασία, Μαρόκο, 2016, έγχρωμη, 112’

Παραγωγή : Avalanche

Σκηνοθεσία, Σενάριο: Moχάμεντ Μουφτακίρ. Φωτογραφία: Xavier Castro. Ηθοποιοί: Younes Migri, Fehd Benchemsi, Mohamed Bastaoui, Mohamed Choubi, Majdouline Idrissi, El Jihani Ilyas.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΤα πρώτα χρόνια της βασιλείας του Χασάν Β’, ο Χουσίν, υποστηρικτής του καινούργιου του βασιλιά, είναι διευθυντής μιας δημοφιλούς ορχήστρας και ευτυχής πατέρας του Μιμού. Ο Χουσίν και η οικογένειά του ζουν στο πατρικό σπίτι της συζύγου του, Χαλίμα, όπου διάφοροι πολύ ιδιαίτεροι χαρακτήρες ζουν στον ρυθμό της ζωής της ορχήστρας και των παραδοσιακών χορευτριών της. Αυτή η ορχήστρα είναι ιδιαίτερη. Οι άντρες μουσικοί μερικές φορές υποχρεώνονται να περνούν για τυφλοί, ώστε να παίζουν στις πριβέ γιορτές για γυναίκες σε συντηρητικές μαροκινές οικογένειες. Όμως, σύντομα ο δρόμος του Μιμού θα διασταυρωθεί με αυτόν της Σαμά, της καινούργιας υπηρέτριας της γειτόνισσας…

Μικρές χαρές

Mυθοπλασία, Μαρόκο, 2016,  έγχρωμο, 86’

Παραγωγή: Clipper Films.

Σκηνοθεσία, σενάριο: Moχάμεντ Σριφ Τριμπάκ. Φωτογραφία: Cringuta Pinzaru.

Ηθοποιοί: Anissa Lanaya, Farah El Fassi, Maha Daoud, Soumya Amghar, Fama Ferrah, Fatna El Khamari.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΜετά τον θάνατο του πατέρα της, η 17χρονη Νουφίσα αναγκάζεται να εγκατασταθεί με τη μητέρα της στην έπαυλη της Λάλα Αμίνα, συζύγου ενός σημαντικού αξιωματούχου του Τετουάν. Εκεί, αναπτύσσει γρήγορα μια δυνατή φιλία με την Φετούμα, εγγονή της Λάλα Αμίνα. Τα δύο νεαρά κορίτσια δίνουν την υπόσχεση να μη χωριστούν ποτέ. Αλλά όταν η Φετούμα ανακαλύπτει ότι η Νουφίσα είναι αρραβωνιασμένη, θα κάνει τα πάντα  για να μη χάσει τη φίλη της.

ΝΙΓΗΡΙΑ

Ο διευθύνων σύμβουλος

Μυθοπλασία, Νιγηρία, 2016, έγχρωμη, 105’

ΠαραγωγήKunle Afolayan  και Bose Oshin

Σκηνοθεσία Κούνλε Αφολάνιο. Σενάριο: Tunde Babalola.

Φωτογραφία: Dawid Pietkiewicz

Ηθοποιοί: Kemi Lala Akindoju, Hilda Dokubo, Aurelie Eliam, Angélique Kidjo, Peter King Nzioki, Nico Panagio.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΗ ταινία αφηγείται την ιστορία της TransWire Communications, εταιρείας παγκόσμιας τηλεφωνικής δικτύωσης με μεγάλη εμβέλεια στη Νιγηρία. Ο διευθύνων σύμβουλος, ένας απόδημος, έχει πλέον συνταξιοδοτηθεί και ο γενικός διευθυντής αποφασίζει να στείλει πέντε υποψήφιους σε ένα σεμινάριο ηγετικών ικανοτήτων με στόχο να καταλήξει σε αυτόν που θα αναλάβει τα καθήκοντα του νέου διευθύνοντος συμβούλου στη Νιγηρία. Και τα πέντε στελέχη καταφθάνουν στο παραθαλάσσιο θέρετρο όπου διεξάγεται το επιμορφωτικό σεμινάριο. Όλοι τους επιθυμούν διακαώς τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και επιχειρούν να ξεκάνουν ο ένας τον άλλο κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης. Tο σεμινάριο ξεκινά υποχρεώνοντας τα πέντε στελέχη να συμμετέχουν σε ένα γύρο του παιδικού παιχνιδιού «μουσικές καρέκλες». Χρησιμοποιεί αυτή τη μέθοδο για να μελετήσει ψυχολογικά τον τρόπο που λειτουργεί ο κάθε υποψήφιος.

Ade Love

Documentary, Nigeria, 2016, colour, 28.38

Σκηνοθεσία: Kούνλε Αφολάνιο.

Nτοκιμαντέρ με θέμα τη ζωή του ηθοποιού και παραγωγού Αντεγιέμι Τζόσια Ακάνο Αφολάνιο, γνωστού και ως Ade Love –μιας σημαντικής μορφής στη Νιγηρία. Γεννήθηκε στις 14 Μαΐου 1940 από αγρότη πατέρα, τον Νώε Αφολαγιάν Ολουπόνα, και την υφάντρα Ντέμπορα Εφουντογιόλα Ολαοσεμπικάν. Από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής του  έδειξε να ελκύεται από την παρακολούθηση των εορτών Εγκούνγκουν που περιελάμβαναν δρώμενα με  πολύχρωμες μεταμφιέσεις, όπως τα Έγκουν Ελέουε, Πάκα, Έπα και το Αραντούν. Μαζί με άλλους νέους ακολουθούσε τις μασκαράτες για εννέα ημέρες χωρίς να επιστρέφει στο σπίτι του, αποφεύγοντας έτσι το αγρόκτημα του πατέρα του όπου συχνά απαιτούσαν να αναλαμβάνει αγροτικά καθήκοντα. Θα έλεγε κανείς ότι αυτά ήταν τα πρώιμα σημάδια του πάθους του και ο δρόμος που αργότερα στη ζωή του τον οδήγησε στον κόσμο της υποκριτικής τέχνης.

ΝΟΤΙΑ ΑΦΡΙΚΗ

Πρωταγωνίστρια

Μυθοπλασία, Νότια Αφρική, 2014, έγχρωμη, 96 ‘

Παραγωγή: Llewelynn Greeff, Henk Pretorius.

Σκηνοθεσία: Χενκ Πρετόριους.

Σενάριο: Henk Pretorius, Tina Kruger. Φωτογραφία: Trevor Calverley Ηθοποιοί: Bok van Blerk, Katie McGrath, Gil Bellows.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΗ Πρωταγωνίστρια αφηγείται την ιστορία μιας φιλόδοξης βρετανίδας ηθοποιού, της Jodi Rutherford, η οποία πείθει τον Kobus Willemse, έναν αγρότη από το Brandfort, να την προετοιμάσει για το ρόλο μιας ηρωίδας Αφρικάανς σε μία μεγάλου μήκους ταινία. Σε αντάλλαγμα, η Jodi αναλαμβάνει να οργανώσει και να κατευθύνει την ετήσια συναυλία στο αγρόκτημα Willemse. Η επαφή της με τους πολίτες της ιδιόμορφης και μικρής πόλης του Brandfort και με τον πεισματάρη Kobus, της διδάσκει ότι υπάρχουν περισσότερα στη ζωή απ’ ό,τι το χολιγουντιανό “φώτα, κάμερα, πάμε!” ή μήπως όχι;

Elelwani

Mυθοπλασία, Νότια Αφρική, 2012, έγχρωμη, 103 ‘

Παραγωγή: Florian Schattauer.

Σκηνοθεσία, Σενάριο: Ιντσάμπενι γούα Λουρούλι. Φωτογραφία: Lance Gewer, Ηθοποιοί: Florence Masebe, Ashifashabba Muleya, Vusi Kuene.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΗ Elelwani και ο φίλος της είναι ερωτευμένοι και σχεδιάζουν να περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους μαζί. Και οι δύο είναι μορφωμένοι, αστοί, με φιλοδοξίες για ταξίδια στο εξωτερικό. Μετά την αποφοίτησή της από το πανεπιστήμιο, η Elelwani επιστρέφει στην οικογένειά της στο ύπαιθρο, για να παρουσιάσει τον φίλο της και ν’ ανακοινώσει τα μελλοντικά σχέδιά της. Αλλά το βάρος της παράδοσης είναι μεγάλο για την οικογένειά της και αρνούνται να δεχτούν τη σχέση της. Ο πατέρας θέλει η κόρη του να γίνει η σύζυγος του τοπικού βασιλιά παρά την επίμονη άρνηση της κόρης του. Oμως η βασιλική οικογένεια κρύβει πολλά από την κοινότητα και η Elelwani είναι αποφασισμένη να αποκαλύψει  αυτήν την εξαπάτηση.

ΣΟΥΔΑΝ

Reflected Mirrors

Ντοκιμαντέρ, Σουδάν, 2010, έγχρωμο, 23’

Σκηνοθέτης: Μοχάμεντ Άλι Μεχάουι.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΤο ντοκιμαντέρ περιγράφει τη θρησκευτική συνύπαρξη στο Σουδάν και μιλάει για την ιστορία των θρησκειών στη χώρα επικεντρώνοντας στον Χριστιανισμό και στο Ισλάμ. Δείχνει την ειρηνική συνύπαρξη των Σουδανών, ανεξαρτήτως θρησκεύματος και χωρίς διακρίσεις. Η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας Χριστιανής Κόπτριας, από το Ομντουρμάν του Χαρτούμ, η οποία κατάφερε να μείνει έγκυος μετά από πολλές δυσκολίες…

Towards the Nubian Oasis

Ντοκιμαντέρ, Σουδάν, 2010, έγχρωμο, 30’

Σκηνοθέτης: Αμπντουλχαγκαρ  Αχμέντ.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΗ κάμερα καταγράφει ένα μακρύ ταξίδι από το δυτικό Χαρτούμ μέχρι μια μικρή όαση στην έρημο της Νουβίας στο βόρειο Σουδάν. Μέσα από τη διαδρομή, βλέπουμε πολλά αρχαία ορόσημα του αρχαίου σουδανικού πολιτισμού, όπως το Τζέμπελ Μπάρκαλ, στο βόρειο Σουδάν, και τις πυραμίδες στην Μερόη που χρονολογούνται από τον 6ο αι. π.Χ. Το ντοκιμαντέρ καταγράφει επίσης την ποικιλία της άγριας ζωής, τα ζώα που ζουν στην έρημο (από πύθωνες και λαγούς μέχρι ελάφια), τους νομάδες, τον τρόπο που κυνηγούν και τη ζεστή φιλοξενία τους -παρά τη δύσκολη ζωή τους. Μέσα από τις εικόνες αυτές ο θεατής αντιλαμβάνεται ότι το Σουδάν και η έρημος, αποτελούν πόλο έλξης για πολύ διαφορετικούς επισκέπτες.

ΤΥΝΗΣΙΑ

Made in Gougou

Ντοκιμαντέρ, Τυνησία, 2013, έγχρωμη, 40’

Παραγωγή: Machmoum Productions, Salem Trabelsi

Σκηνοθεσία: Λατίφα Ντόγρι. Φωτογραφία: Mehdy Bouhiel.

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη ΘεσσαλονίκηΤο Gougou είναι ένας χορός που βοηθούσε τους πρώην σκλάβους να εκτονωθούν. Η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας μαύρης οικογένειας μουσικών στην Τζέρμπα, που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τον ρατσισμό στην Τυνησία. Τα μέλη της οικογένειας έχουν δημιουργήσει δύο μπάντες: η πρώτη αποτελείται από τους αδελφούς και το θείο (Ouled Sta Jemaa) και η δεύτερη από τις αδελφές (Chouachène). Οι άνθρωποι της οικογένειας είναι συνεχιστές της μουσικής παράδοσης του τόπου, την εποχή της σκλαβιάς, με τη μουσική αυτή κληρονομιά να πηγαίνει από πατέρα σε γιο και από τη μητέρα στην κόρη. Δεν γίνεται γαμήλιο γλέντι στο νησί των Λωτών, χωρίς την εμψύχωση της μουσικής αυτής φαμίλιας. Το όνομά της είναι συνώνυμο με την αυθεντικότητα και την παράδοση.

Ο Σημαδευτής της Τύνιδας

Μυθοπλασία, Τυνησία, έγχρωμη, 2014, 90’

Παραγωγή: Sister Productions, Cinetelefilms, Six Islands Productions.

Σκηνοθεσία, Σενάριο : Κάουθερ Μπιν Χανία. Φωτογραφία: Sofian El Fani.

Ηθοποιοί: Jallel Dridi, Moufida Dridi, Mohamed Slim Bouchiha, Narimène Saidane, Kaouther Ben Hania

6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη

Τυνησία, πριν από την επανάσταση. Ένας άντρας σε μηχανή, οπλισμένος με ένα ξυράφι, σημαδεύει τους γλουτούς των γυναικών που έχουν την ατυχία να βρεθούν στον δρόμο του. Τον αποκαλούν «Challat, ο Σημαδευτής» και στο άκουσμα του ονοματός του ο κόσμος αισθάνεται τρόμο. Αστικός μύθος; Ένας μοναχικός κακοποιός; Ή μήπως όργανο φανατικών θρησκόληπτων; Κανένας δεν τον είδε ποτέ, όμως όλοι μιλούν γι’ αυτόν. Δέκα χρόνια μετά, λίγο μετά την Αραβική Άνοιξη, μια πεισματάρα σκηνοθέτρια είναι αποφασισμένη να λύσει το μυστήριο.

 

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος