Τις αιτίες που οδηγούν στην αύξηση των ουρολοιμώξεων κατά τους θερινούς μήνες, αλλά και τους τρόπους πρόληψης, ανέλυσε στην εκπομπή «Μέρα με Χρώμα», της ΕΡΤ3 ο Ευάγγελος Μουρτζίλας, Γενικός Γραμματέας της Ουρολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος και επιμελητής Α της Ουρολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου «Άγιος Δημήτριος».
Όπως εξήγησε, το καλοκαίρι οι υψηλές θερμοκρασίες, η αφυδάτωση, η παραμονή με βρεγμένο μαγιό και η αυξημένη υγρασία δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη μικροβίων, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα περιστατικά ουρολοιμώξεων, κυρίως στις γυναίκες, χωρίς ωστόσο να εξαιρούνται οι άνδρες, τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι.
Τα βασικά συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοούμε είναι το κάψιμο κατά την ούρηση, η συχνουρία, η έντονη ανάγκη για ούρηση, ο πόνος χαμηλά στην κοιλιά, τα θολά ή δύσοσμα ούρα και, σε ορισμένες περιπτώσεις, η παρουσία αίματος στα ούρα. Εάν συνυπάρχουν πυρετός, ρίγος ή έντονος πόνος στη μέση, απαιτείται άμεση ιατρική αξιολόγηση, καθώς η λοίμωξη μπορεί να έχει επεκταθεί στους νεφρούς.
Ο κ. Μουρζίλας συνέστησε καλή ενυδάτωση, αποφυγή της παραμονής με βρεγμένο μαγιό, σωστή υγιεινή της ευαίσθητης περιοχής, χρήση βαμβακερών εσωρούχων και αποφυγή λήψης αντιβιοτικών χωρίς ιατρική καθοδήγηση. Όπως τόνισε, η έγκαιρη διάγνωση και η σωστή θεραπεία είναι καθοριστικές για την αποφυγή επιπλοκών και υποτροπών.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης έγινε ιδιαίτερη αναφορά και στη συμπλήρωση 100 χρόνων λειτουργίας της Ουρολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου «Άγιος Δημήτριος», μιας από τις ιστορικότερες ουρολογικές κλινικές της χώρας. Ο κ. Μουρτζίλας υπογράμμισε ότι η κλινική, με έναν αιώνα συνεχούς προσφοράς, έχει συμβάλει καθοριστικά στην εξέλιξη της ουρολογίας στη Βόρεια Ελλάδα, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας, εκπαίδευση νέων ιατρών και εφαρμόζοντας σύγχρονες διαγνωστικές και θεραπευτικές μεθόδους.
Όπως σημείωσε, η επέτειος των 100 χρόνων αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να αναδειχθεί η διαχρονική προσφορά της κλινικής στους ασθενείς και στο δημόσιο σύστημα υγείας, αλλά και να τιμηθούν οι γιατροί και οι εργαζόμενοι που υπηρέτησαν και συνεχίζουν να υπηρετούν με αφοσίωση την ουρολογική επιστήμη.
Το μήνυμα που έστειλε ο Γενικός Γραμματέας της Ουρολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος ήταν σαφές: η πρόληψη, η σωστή ενημέρωση και η έγκαιρη επίσκεψη στον ουρολόγο όταν εμφανιστούν τα πρώτα συμπτώματα αποτελούν τα σημαντικότερα «όπλα» απέναντι στις ουρολοιμώξεις, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος