Οι διαδικασίες αποξήλωσης του δικτύου των τρόλεϊ έχουν ήδη ξεκινήσει και με αφορμή αυτό το γεγονός μίλησαν στο ενημερωτικό ραδιόφωνο της ΕΡΤ, τόσο ο Θανάσης Καραμητόπουλος, Πρόεδρος Σωματείου Τεχνικών και Υπαλλήλων ΟΣΥ όσο και ο Ορφέας Καρούντζος, επιστημονικός συνεργάτης του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ.
Μιλώντας αρχικά, στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τους Βασίλη Αδαμόπουλο και Μαρία Γεωργίου, ο κ. Καραμητόπουλος επισήμανε “Ως Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων θέλω να εκφράσω την έντονη αγανάκτηση όλων των συναδέλφων για το βεβιασμένο ξήλωμα των γραμμών στον Πειραιά, χωρίς καμία ουσιαστική ενημέρωση και χωρίς προηγούμενο διάλογο με τους εργαζόμενους και βέβαια και με την τοπική κοινωνία. Δυστυχώς, η κατάργηση ενός τόσο μεγάλου μέρους του δικτύου ηλεκτροκίνησης δεν είναι τεχνική λεπτομέρεια, αλλά είναι μια σοβαρή πολιτική επιλογή που επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών και θα επηρεάσει βέβαια και την ποιότητα των δημόσιων συγκοινωνιών και το περιβάλλον”.
Και συμπλήρωσε “Το υπουργείο (…) δεν μας εξήγησε όμως, πού είναι τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία που βλέπουν σήμερα οι πολίτες του Πειραιά είναι ηλεκτρικά λεωφορεία που τα πήραμε από γραμμές της Αθήνας και δρομολογήσαμε σήμερα θερμοκίνητα λεωφορεία σε εκείνες τις γραμμές. Δεν έχει ακόμα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τα λεωφορεία που θα αντικαταστήσουν το τρόλεϊ. Γι’ αυτό διαμαρτυρόμαστε“.
Παράλληλα, επισήμανε “Εμείς έχουμε ζητήσει τα στοιχεία όλα αυτά να τα τεκμηριώσουν. Δεν τεκμηριώνονται όμως, πουθενά (…). Εμείς έχουμε στείλει από το καλοκαίρι που ξεκίνησε τις δηλώσεις ο κ. Κυρανάκης στα ΜΜΕ να μας δώσουν όλες τις μελέτες και πώς το τεκμηριώνουν όλο αυτό για να καταργήσουν ένα μέσο μαζικής μεταφοράς που το ξέρει η Αθήνα εδώ και 80 χρόνια και δεν έχει απαντήσει. Δεν υπάρχει διοικητική πράξη, δηλαδή η υπουργική απόφαση που να λέει ξήλωμα, την οποία τις ζητάμε εμείς για να προσφύγουμε εναντίον της. Είναι μονάχα με δηλώσεις. Ακόμα και χθες οι εργαζόμενοι και όλο αυτό που στήθηκε στον Πειραιά στήθηκε με απόλυτη μυστικοπάθεια και εμείς το μάθαμε από τους δημοσιογράφους. Δεν το μάθαμε από την υπηρεσία μας, ότι αύριο θα πάνε να ξηλώσουν (…)”.
“(…) Πρέπει να αγοραστούν κι άλλα λεωφορεία ή τρόλεϊ. Οτιδήποτε είναι οικολογικό να αντικαταστήσει το οικολογικό μέσο”, κατέληξε στο τέλος ο κ. Καραμητόπουλος.
Τη δική του άποψη σε αυτό το θέμα έδωσε και ο κ. Καρούντζος, συζητώντας με τους Γιώργο Κακούση και Δημήτρη Πετρόπουλο στην εκπομπή «Σεμνά και Ταπεινά» λέγοντας χαρακτηριστικά τα εξής “Κοιτάξτε, τα τρόλεϊ τώρα με το ξήλωμα των καλωδίων επί της αρχής υπάρχουν κάποιες περιοχές που έχουμε νεκρά καλώδια, που τι σημαίνει; Ότι έχουμε αυτή τη στιγμή μία οπτική όχληση, ας την πούμε έτσι, η οποία πρέπει να φύγει διότι δεν εξυπηρετεί και σε τίποτα (…)”.
Και πρόσθεσε “Έχουμε λοιπόν, μία μεγάλη οπτική όχληση. Δηλαδή, αν πάμε στο σταθμό των Άνω Πατησίων, ας πούμε απ’ έξω και δείτε το χάος ουσιαστικά με τα καλώδια, εκεί γίνεται ένας χαμός. Τώρα αν πάμε σε άξονες όπως η Λεωφόρος Συγγρού ωστόσο, που είναι ένας άξονας ο οποίος είναι πολυσύχναστος και μπορεί να εξυπηρετήσει μία γραμμή όπου μπορεί να μπει μία νέας τεχνολογίας και υποδομή αλλά και το υλικό ουσιαστικά που είναι τα νέα τρόλεϊ, τα οποία έχουν μπαταρίες όπως τα ηλεκτρικά μας, μικρότερες και είναι λίγο πιο ευέλικτα στην πόλη (…). Εδώ ουσιαστικά γίνεται μία αξιοποίηση. Τώρα σε άλλες περιοχές όπως είπαμε, που έχουμε νεκρά καλώδια, εννοείται δεν μπορούμε να αξιοποιήσουμε“.
Μεταξύ άλλων, τόνισε “Δεν υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση, ως προς τα τρόλεϊ τα νέου τύπου (…). Απλά έχουν κάποια προτερήματα που είναι πολύ βασικά. Δηλαδή, είναι ελαφρύτερα, έχουν μικρότερες μπαταρίες (άρα, λιγότερο κόστος), επίσης, έχουμε απεριόριστη αυτονομία πρακτικά όσο έχουμε το δίκτυο, δηλαδή έχουμε δίκτυο και μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε, δεν χρειάζεται να γυρνάμε στο αμαξοστάσιο, να φροντίζουμε. Άρα, ναι μεν μπορούμε να τα υποκαταστήσουμε, αλλά να γίνει με μια καλή αξιολόγηση. Να γίνει δηλαδή, με τρόπο που μπορούμε να αξιοποιήσουμε όλες τις τεχνολογίες“.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος