Πρ. Συνδικάτου Οδηγών Φορτηγών στο Πρώτο: Αν η στοιβασία στo γκαράζ του Euroferry ήταν σωστή κανείς δεν θα είχε χαθεί (audio)

Δεν συμβαίνει να κοιμούνται οι οδηγοί φορτηγών σε όλα τα πλοία, είναι κάτι που γίνεται στην συγκεκριμένη γραμμή Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι-Μπάρι, επειδή είναι χαμηλού κόστους σε σχέση με τις άλλες, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας, Μηνά Δερμάτη, ο οποίος μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο. «Λόγω του ανταγωνισμού και όλου αυτού που γίνεται με την μεταφορά, προσπαθούν να μειώσουν το κόστος τους ώστε να βγάλουν ένα μικρό κέρδος από την μεταφορά τους, είτε είναι ιδιοκτήτες είτε είναι εργαζόμενοι» εξήγησε ο κ. Δερμάτης. Ως επί το πλείστον, προσέθεσε, είναι επιλογή των εταιρειών. «Οι μισθωτοί οδηγοί δεν έχουν καμιά επιλογή, εκτελούν εντολές, έτσι λέει ο νόμος» είπε χαρακτηριστικά.

Οι καταγγελίες, ανέφερε, είναι πολλές για την συγκεκριμένη γραμμή από το 2017 αλλά και πιο πριν και πιο μετά και είναι θέμα του λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας και Πάτρας, θέμα Υπ. Ναυτιλίας η επίλυση όλων των ζητημάτων που έχει καταγγείλει το συνδικάτο.
«Η δική μας δουλειά είναι να καταγγέλλουμε όλα αυτά που μας λένε οι εργαζόμενοι οδηγοί. Το ότι είναι φθηνή η γραμμή δεν σημαίνει ότι μπορεί η διαβίωση, η ασφάλεια και η προστασία να είναι ελλιπέστατη. Ως συνδικάτο, αυτό που ζητάμε είναι η καμπίνα που θα μας δώσουν, να μας παρέχει τα ελάχιστα για να ξεκουραστούμε και να συνεχίσουμε το ταξίδι μας. Κινδυνεύει η ζωή του οδηγού στο γκαράζ, αλλά από την στιγμή που αν πάει να κοιμηθεί στην καμπίνα και οι κατσαρίδες και τα ακάρεα του φάνε τα χέρια και δεν μπορεί να κοιμηθεί για να συνεχίσει το ταξίδι του, τι να κάνει; Να πάει να κοιμηθεί στην καμπίνα;» επεσήμανε ο κ. Δερμάτης. Τα πλοία θα πρέπει να πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, υπογράμμισε, ώστε οι εργαζόμενοι οδηγοί να δουλεύουν με τις καλύτερες συνθήκες γιατί μετά συνεχίζουν το ταξίδι τους. «Δεν μπορεί ένας οδηγός να κοιμάται σε μια καρέκλα στο σαλόνι του πλοίου γιατί η καμπίνα δεν έχει νερό να πλυθούν και μετά να έχει να κάνει 2000 χλμ.. Αν δεν ξεκουραστεί ή θα σκοτώσει ή θα σκοτωθεί, δεν είναι μηχανή ο οδηγός. Θα πρέπει να υπάρχει σωστή διαβίωση και έλεγχος».

Τόνισε ακόμα, ότι απαγορεύεται ρητά η στοιβασία των αυτοκινήτων να είναι στους 5 πόντους. «Πρέπει να είναι 50 εκατοστά με ένα μέτρο. Αν η στοιβασία ήταν σωστή κανένας μέσα δεν θα είχε χαθεί. Αν είχαν χώρο να ανοίξουν οι πόρτες των αυτοκινήτων δεν θα είχε χαθεί κανένας».

Όπως περιέγραψε ο κ. Δερμάτης, οι πόρτες στα γκαράζ είναι κλειστές με το που ξεκινάει το πλοίο και υπάρχει βάρδια που κατεβαίνει ανά 1-2 ώρες και ελέγχει. «Αν ξεκίνησε η φωτιά στο δεύτερο γκαράζ θα έπρεπε να δουλέψουν τα κανονάκια με το νερό βεντάλια. Αν ξεκίνησε από πάνω θα έπρεπε να δουλέψουν οι μάνικες. Ο Λιθουανός οδηγός γλίτωσε μάλλον γιατί μπόρεσε να ανοίξει την πόρτα του» υποστήριξε πρόεδρος του Συνδικάτου Οδηγών Φορτηγών.

Επεσήμανε τέλος, ότι πρέπει το Υπουργείο Μεταφορών να σπεύσει να εκδώσει ξανά ταχογράφους, κάρτες διπλώματα των οδηγών, γιατί κάηκαν τα απαραίτητα έγγραφα που είχαν, προκειμένου να συνεχίσουν να εργάζονται όσοι βρίσκονταν στο πλοίο.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος