Πρ. Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης στο ΕΡΤnews Radio 105,8 για νέο ΚΟΚ: Πρέπει να διαχωριστεί η ηλικία από τη λειτουργική ικανότητα του οδηγού

Το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) κλήθηκε να σχολιάσει στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τους Βασίλη Αδαμόπουλο και Μαρία Γεωργίου, ο Άρης Ζωγράφος, Πρόεδρος Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης.

Όπως υπογράμμισε στους δημοσιογράφους “Εμείς συμμετείχαμε σε αυτή την επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αλλαγή της διαδικασίας ανανέωσης διπλωμάτων οδηγών μεγαλύτερης ηλικίας (…). Για εμάς λοιπόν, πρέπει να ξεχωρίσουμε διαπαντός (το είπαμε και στην επιτροπή), τη χρονολογική ηλικία από τη λειτουργική ικανότητα ενός οδηγού. Δεν είναι όλα οριζόντια. Εμείς θεωρούμε ότι πρέπει η διαδικασία αυτή, η οποία θα μπει αν θέλετε σε μια οδηγία και θα γίνει και νομοθέτημα στην Ελλάδα, να έχει μία προσωπική αξιολόγηση των μεγαλύτερων σε ηλικίας οδηγών και μάλιστα είχαμε πει και οι ίδιοι ότι θα πρέπει να γίνεται μία επικαιροποίηση των γνώσεων και βέβαια μία αξιολόγηση των αντιληπτικών-κινητικών δεξιοτήτων, έτσι ώστε να δούμε αυτή τη διαδικασία την οποία έτσι κι αλλιώς βλέπουμε καθημερινά στους δρόμους, να μπορέσουμε να την διορθώσουμε ή αν θέλετε να της δώσουμε μία άλλη μορφή”.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Ως προς τα υπόλοιπα μέτρα τώρα, το ότι θα υπάρξουν δύο πρόνοιες, για τις μοτοσυκλέτες όπου θα παίρνει μπρος η μοτοσυκλέτα μόνο εάν ο αναβάτης φοράει κράνος, με ένα νέο τεχνολογικό σύστημα, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης θα υπάρχει δηλαδή ειδικός σένσορας και το δεύτερο με το αλκοτέστ ότι θα είναι υποχρεωτικό, αλλιώς δεν θα παίρνει μπρος η μηχανή επισήμανε “Η πρόταση αυτή είναι δική μας. Εμείς καταθέσαμε πέντε προτάσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι οποίες μάλιστα είναι σε διαβούλευση. Ορισμένες έχουν γίνει. Η μία ήταν για τα 30 και τα 20 χιλιόμετρα. Η άλλη είναι για να κλειδώνει οποιοδήποτε μηχανοκίνητο όχημα αν ανιχνεύσει αλκοόλ ή ψυχοτρόπες ουσίες. Όπως επίσης, είχαμε πει και πολύ πιο έξυπνα συστήματα τα οποία μπορούν να απενεργοποιήσουν το σύστημα στο αυτοκίνητο, έτσι ώστε να μην έχουμε αυτά τα τροχαία συμβάντα που γίνονται με τη διάσπαση προσοχής (…)”.

Και πρόσθεσε “Είναι εύκολο να γίνει. Ήδη υπάρχουν πάρα πολλά πειράματα. Και νομίζω ότι σήμερα ή αύριο θα βγουν και στο δημόσιο τύπο το πως ακριβώς γίνεται αυτό το πράγμα και πως αυτού του είδους η προσέγγιση δεν απενεργοποιεί ούτε την οθόνη, ούτε τον εγκέφαλο (…)“.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος