Πρ. Εργαζομένων ΟΑΣΑ στο Πρώτο: Με βλάβες το 50% των νέων λεωφορείων – Πάρκινγκ οι λεωφορειολωρίδες (audio)

«Από τα 293 λεωφορεία που έχουμε προμηθευτεί με συμφωνία leasing, έχουν έρθει τα 180 με 190 και τα υπόλοιπα πιστεύω ότι θα έρθουν μέσα στον επόμενο μήνα. Από αυτά ένα 50%-60% θα κυκλοφορούν στους δρόμους, καθώς τα υπόλοιπα έχουν διάφορες βλάβες και θέλουν μια συντήρηση την οποία την έχει αναλάβει ιδιώτης», τόνισε ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, Μιχάλης Σιορίκης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Έχουμε και λέμε» με τον Στέλιο Βραδέλη και τον Γιώργο Πίκουλα, αναφορικά με τις καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία των επιβατών στις καθημερινές μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Διευκρίνισε ότι δεν είναι καινούργια οχήματα, αλλά δεκαετίας και τα περισσότερα έχουν έρθει από σκανδιναβικές χώρες.

«Έχουν βγει περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους, αλλά επειδή έχει αυξηθεί πολύ η κίνηση δεν είναι αξιόπιστα τα δρομολόγια. Αθήνα-Αγία Παρασκευή, εάν το λεωφορείο έκανε παλαιότερα 45 λεπτά, σήμερα κάνει μια ώρα», υπογραμμίζοντας πως οι λεωφορειόδρομοι δεν λειτουργούν ή έχουν μετατραπεί σε πάρκινγκ, σε πάρα πολλούς οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου. Πρόσθεσε, δε, ότι πολύ σπάνια κόβονται κλήσεις, ενώ δεν λειτουργούν και οι κάμερες.

 

«Χρειαζόμαστε περισσότερους οδηγούς. Είχαν 13 χρόνια να γίνουν προσλήψεις, το 2008 ήταν η τελευταία πρόσληψη οδηγού και το 2008-2009 το τελευταίο λεωφορείο που εντάχθηκε στο στόλο μας», ανέφερε ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, λέγοντας πως δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη ο διαγωνισμός για τους  νέους οδηγούς.

Σύμφωνα με τον κ. Σιορίκη, ο αρχικός μισθός ενός οδηγού λεωφορείου, χωρίς οικογένεια, με τα νυχτερινά του, είναι 700-750 ευρώ καθαρά. Αν δουλέψει Κυριακές, αργίες ή ρεπό θα πάρει άλλα 100-150 ευρώ. «Από το 20210 έχουμε μια μείωση 50%-55% στα εισοδήματά μας. Εγώ με 36 χρόνια προϋπηρεσίας, παίρνω 1.180 ευρώ», επισήμανε.

Ο ίδιος επικαλέστηκε μελέτες, που δείχνουν ότι το 25% του επιβατικού κοινού θα αργήσει να επιστρέψει στα Μέσα Μεταφοράς, υπό το φόβο του κορονοϊού. «Πριν την πανδημία, είχαμε καθημερινά ένα εκατομμύριο επιβιβάσεις στον ΟΣΥ, και 400.000 μετεπιβιβάσεις, σήμερα έχουμε γύρω στις 600.000 επιβάτες», είπε χαρακτηριστικά. Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι παλαιότερα υπήρχαν 16 λεωφορειακές γραμμές από τα νότια προάστια προς το κέντρο, ενώ τώρα έχουν μείνει μόνο 3-4 γραμμές.

Αναφορικά με τις ευθύνες που επέρριψε ο Περιφερειάρχης Αττικής στον οδηγού του λεωφορείου που βυθίστηκε στην Ποσειδώνος, ο κ. Σιορίκης τόνισε ότι «ο κ. Πατούλης, είτε είχε λάθος ενημέρωση, είτε έκανε μια πρόχειρη εκτίμηση». Υπενθύμισε την εισαγγελική παρέμβαση για τα αντιπλημμυρικά έργα που δεν έγιναν και την απόδοση ευθυνών, λέγοντας πως περιφερειάρχης, «πριν καταλογίσει ευθύνες στον οδηγό, θα έπρεπε προληπτικά και εφόσον το έργο δεν έχει τελειώσει και λόγω των ακραίων φαινομένων , να απαγορεύσει τη διέλευση στο συγκεκριμένο σημείο».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος