Με μαθήματα προσανατολισμού συνεχίστηκαν σήμερα, Τετάρτη, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων.
Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι τα εξήςς:
Ο σχολιασμός της ΟΕΦΕ για τα Λατινικά
Σύμφωνα με τον σχολιασμό της ΟΕΦΕ για τα Λατινικά «οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν».
Αναλυτικά η ΟΕΦΕ αναφέρει:
Τα σημερινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται ως σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 24 και 39 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα. Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές παρόλο που υπεισήλθε σε λεπτομέρειες. Η λεξιλογική άσκηση (Β2) κινήθηκε σε αναμενόμενα επίπεδα. Ζητήθηκε από τους μαθητές να αντιστοιχίσουν τις λατινικές λέξεις της μιας στήλης με τις ελληνικές της άλλης όπου όμως περίσσευαν δύο λέξεις.
Οι ερωτήσεις της Γραμματικής (Γ1, Γ2), εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση. Οι ασκήσεις του Συντακτικού (Δ1, Δ2), δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Η Δ1 κινήθηκε στο κλασικό μοτίβο αφού ζητούσε αναγνώριση συντακτικών όρων και αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης. Η Δ2α ζήτησε τη μετατροπή από τον πλάγιο λόγο σε ευθύ, άσκηση που δε ζητήθηκε τα τελευταία 4-5 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, ζητήθηκε να μετατραπούν δύο πλάγιες ερωτήσεις σε ευθείες κι ένα ειδικό απαρέμφατο σε κύρια πρόταση κρίσεως. Η Δ2β ήταν συνηθισμένη μεν, επρόκειτο για μια απλή μετατροπή από ενεργητική σε παθητική σύνταξη, αρκετά απαιτητική δε γιατί έπρεπε να αλλάξουν 9 λέξεις.
Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν.
«Μέτριας δυσκολίας» τα θέματα στη Χημεία
Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ «Τα θέματα της Χημείας μπορούν να χαρακτηριστούν μέτριας δυσκολίας, με αναμενόμενη διακύμανση των λεπτομερειών κατά την επίλυση των ερωτημάτων κάθε θέματος.
Το πρώτο θέμα δεν παρουσιάζει δυσκολίες για τους υποψηφίους οι οποίοι έχουν ασχοληθεί επαρκώς όλη τη χρονιά.
Το δεύτερο θέμα στην πλειονότητα των ερωτημάτων του έχει αναμενόμενες απαντήσεις με λίγες λεπτομέρειες, οι οποίες χρειάζονται προσοχή.
Το τρίτο και τέταρτο θέμα απαιτούν καλή γνώση των αντίστοιχων δεδομένων των κεφαλαίων και προσοχή στις λεπτομέρειες στο τέλος των απαντήσεων».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΕΦΕ για την Πληροφορική «Τα σημερινά θέματα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, που απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές με κριτική σκέψη.
Αναλυτικότερα: Θέμα Α΄ και Θέμα Β΄ χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες ή παγίδες.
Θέμα Γ΄: Θέμα με διπλή επανάληψη άγνωστου πλήθους, το οποίο ενδεχομένως θα δυσκολέψει σε κάποια σημεία του τους υποψηφίους.
Θέμα Δ΄: Άσκηση με πίνακες που περιείχε αρκετές κλασικές μεθοδολογίες, αλλά και κάποια σημεία που έδιναν το κάτι παραπάνω. Κυρίως λόγω του θέματος Γ΄ το διαγώνισμα χαρακτηρίζεται μεγαλύτερης δυσκολίας από το περσινό».
Σημειώνεται, ότι από αύριο, Πέμπτη 5 Ιουνίου 2025, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ θα συνεχίσουν τις Πανελλαδικές με εξετάσεις σε μαθήματα ειδικότητας.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος