NewNew: Μια εφαρμογή “χρηματιστήριο” για αγορά… επιλογών στη ζωή των άλλων

Θα δεχόσασταν να πληρώσετε για να ελέγξετε τη ζωή κάποιου άλλου; Μια νέα εφαρμογή σάς προσφέρει την ευκαιρία να κάνετε ακριβώς αυτό.

Όταν ο συγγραφέας Μπράντον Γουόνγκ δεν μπορούσε να αποφασίσει τι θα παραγγείλει να φάει ένα βράδυ, ζήτησε από τους ακολούθους του στην εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης NewNew, να επιλέξουν αντί για αυτόν.

Εκείνοι που ήθελαν να συμμετάσχουν έπρεπε να πληρώσουν 5 δολάρια για να ψηφίσουν.

«Δεν μπορούσα να αποφασίσω μεταξύ κινέζικης ή κορεάτικης κουζίνας, οπότε ήταν πολύ χρήσιμο», λέει ο Γουόνγκ, ο οποίος ζει στο Έντμοντον του Καναδά. «Έχω χρησιμοποιήσει το NewNew για να αποφασίσω τι ρούχα θα φορέσω αλλά και για άλλα προσωπικά θέματα.

«Μπήκα ξανά τον Μάρτιο και κάνω δημοσκοπήσεις τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα. Τώρα είχα περισσότερες από 1.700 συνολικές ψήφους».

Το NewNew είναι ιδέα της Κόρτνυ Σμιθ με έδρα το Λος Άντζελες. Η εφαρμογή, η οποία βρίσκεται ακόμα στο στάδιο “beta“, είναι μια «ένα ανθρώπινο χρηματιστήριο όπου αγοράζετε μετοχές στη ζωή πραγματικών ανθρώπων, προκειμένου να ελέγχετε τις αποφάσεις τους και να παρακολουθείτε το αποτέλεσμα».

Μπορεί αυτό να ακούγεται δυστοπικό, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ λιγότερο ανησυχητικό. Απευθύνεται σε δημιουργούς, συγγραφείς, ζωγράφους, μουσικούς, σχεδιαστές μόδας, bloggers κ.λπ.

Ο Γουόνγκ, ο οποίος γράφει μυθιστορήματα στον ιστότοπο και εφαρμογή Wattpad, χρησιμοποίησε το NewNew για να αποφασίσει με ποιο λογοτεχνικό είδος θα ασχοληθεί, καθώς και τα ονομάτων  χαρακτήρων και την πλοκή.

Όταν ένας δημιουργός ανοίγει έναν λογαριασμό NewNew και προσελκύει ακολούθους, η εφαρμογή τον ενθαρρύνει να τους ζητήσει μέσω βίντεο, να ψηφίσουν για θέματα που αφορούν τη δουλειά τους ή την προσωπική τους ζωή. Κάθε φορά που λαμβάνει ψήφους ο δημιουργός, εισπράττει τα χρήματα μείον την ακοινοποίητη προμήθεια του NewNew.

Ο δημιουργός θέτει ένα ερώτημα και δίνει την επιλογή δύο απαντήσεων. Οι ακόλουθοι ψηφίζουν και μπορούν να πληρώσουν για να το κάνουν όσες φορές θέλουν. Ωστόσο, δεν παίρνουν τα χρήματά τους πίσω, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα.

Εκτός από την ψηφοφορία, οι ακόλουθοι μπορούν επίσης να πληρώσουν επιπλέον – από 20 δολάρια και πάνω – για να ζητήσουν από έναν καλλιτέχνη να δημιουργήσει ένα έργο κάτι ειδικά για αυτούς. Ωστόσο, ο δημιουργός μπορεί να απορρίψει όλες τις προσφορές, και τότε ο ακόλουθος δεν θα χρειαστεί να πληρώσει.

NewNew: Μια εφαρμογή “χρηματιστήριο” για αγορά… επιλογών στη ζωή των άλλων

Το NewNew κυκλοφόρησε μόλις πριν από δύο μήνες και έχει επί του παρόντος λιγότερους από 100 δημιουργούς. Ο ειδικός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Ματ Ναβάρα λέει στο BBC ότι δεν είναι σίγουρος για την απήχηση της συγκεκριμένης εφαρμογής.

«Το NewNew είναι σαν ένας συνδυασμός TikTok και Big Brother», λέει.

«Ωστόσο, αναρωτιέμαι αν η καινοτομία του θα αποδειχθεί βραχύβια. Ωστόσο, αν το να επιλέξει κανείς τι ρούχα θα φορέσει ένας άγνωστος ενθουσιάζει τη Γενιά Z, τότε θα μπορούσε να πετύχει».

Η συνιδρύτρια και διευθύνων σύμβουλος Κ. Σμιθ, έχει μεγάλα σχέδια για το NewNew και έχει κάποιους σημαντικούς υποστηρικτές. Οι επενδυτές της περιλαμβάνουν τον Πίτερ Θίελ, τον δισεκατομμυριούχο συνιδρυτή του PayPal και τον χολιγουντιανό ηθοποιό Γουίλ Σμιθ, ενώ η Snapchat παρέχει τεχνική υποστήριξη.

«Πέντε δολάρια είναι ένα μικρό χρηματικό ποσό για να διασκεδάσετε και να λάβετε ανταμοιβή», λέει η Σμιθ.

Για παράδειγμα, θα ήταν πολύ ωραίο εάν ξέρετε ότι με την ψήφο σας, ένας από τους αγαπημένους σας καλλιτέχνες θα ζωγραφίσει ένα έργο τέχνης με μπλε και ροζ χρώμα.

«Έτσι, όταν θα είστε έτοιμοι να πουλήσετε το βιβλίο ή το έργο τέχνης σας, οι ακόλουθοι θα σας βοηθήσουν να το προωθήσετε, γιατί, κατά κάποιο τρόπο, συνέβαλλαν στη δημιουργία του».

Ενώ πολλοί άνθρωποι μπορεί να αμφισβητήσουν την αξία της εφαρμογής, η Σμιθ ισχυρίζεται ότι ενισχύει τον δεσμό και των δύο πλευρών. Η συνιδρύτρια εργάζεται πάνω στην εφαρμογή NewNew, την οποία εμπνεύστηκε από μια προηγούμενη εφαρμογή της, τα τελευταία δύο χρόνια. Πριν γίνει επιχειρηματίας, πέρασε περισσότερα από 10 χρόνια δουλεύοντας για τον Καναδό ράπερ Drake.

Ο ψυχολόγος επιχειρήσεων Στιούαρτ Νταφ, συνεργάτης της βρετανικής εταιρείας Pearn Kandola, λέει ότι το NewNew ακούγεται διασκεδαστικό και μπορεί να «δημιουργήσει δεσμούς μεταξύ των δημιουργών και των ακολούθων τους». Αλλά προσθέτει ότι σε σπάνιες περιπτώσεις αυτή η σχέση μπορεί να γίνει τοξική.

«Μπορεί, μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα, ένας δημιουργός να κάνει όλο και πιο ακραίες προσπάθειες για να προσελκύσει ψήφους, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε δυνητικά αυτοκαταστροφικά ή ταπεινωτικά σενάρια», λέει.

Εκπρόσωπος του NewNew λέει ότι η εταιρεία «διατηρεί το δικαίωμα να μπλοκάρει οποιοδήποτε άτομο και περιεχόμενο, σε περίπτωση παράβασης των οδηγιών».

«Η ασφάλεια όλων των χρηστών στην πλατφόρμα αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για εμάς. Η εταιρεία εξετάζει όλο το περιεχόμενο που δημοσιεύεται για τυχόν ακατάλληλο περιεχόμενο».

ΠΗΓΗ: BBC

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος