Μεγάλη έρευνα του Πρώτου για την κίνηση: «Δεν θα αφήσουμε την Αθήνα να γίνει ζούγκλα – Ο δακτύλιος έπρεπε να έχει επιστρέψει χθες» (audio)

«Η κίνηση θα γίνεται χειρότερη κάθε χρόνο, όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία. Πρέπει να δράσουμε άμεσα, αποφασιστικά και ουσιαστικά, όχι με αποσπασματικά μέτρα και πυροτεχνήματα», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, στο πλαίσιο της μεγάλης έρευνας του σταθμού μας για την καθημερινή «Οδύσσεια» για τις μετακινήσεις στους δρόμους. Διεμήνυσε ότι «δεν θα αφήσουμε να γίνει ζούγκλα η Αθήνα».

«Το όραμά μου είναι σε μερικά χρόνια να μην υπάρχει αυτοκίνητο στο κέντρο. Για να γίνει αυτό χρειάζεται ένας σχεδιασμός από τώρα με ορόσημο όταν δοθεί σε λειτουργία η γραμμή 4 του Μετρό σε 8-10 χρόνια, με όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την ενίσχυση των Μέσων Μεταφοράς, τις πεζοδρομήσεις, τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων και την αστυνόμευση της πόλης», είπε χαρακτηριστικά.

«Προτεραιότητά μας είναι να συσταθεί ένας νέος οργανισμός που θα έχει αποκλειστικά την αρμοδιότητα για την κυκλοφορία στο λεκανοπέδιο», από το ποιοι θα κινούνται στις λεωφορειολωρίδες και το που θα υπάρχουν νέες πιάτσες ταξί, μέχρι τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων. Χαρακτήρισε δαιδαλώδες και απολύτως αναποτελεσματικό το σημερινό πλαίσιο, σημειώνοντας πώς ο νέος Οργανισμός μπορεί να θεσμοθετηθεί μέσα σε μερικούς μήνες, μέσα στο χειμώνα, από τη στιγμή που η κυβέρνηση θα πάρει τη σχετική απόφαση.

Ερωτηθείς για τον δακτύλιο, ο κ. Μπακογιάννης είπε ότι «έπρεπε να έχει επιστρέψει από χθες το πρωί», καθώς δεν μπορεί να λειτουργήσει αλλιώς η πόλη, χωρίς το «τερατώδες σύστημα εξαιρέσεων που ισχύει σήμερα» και με κανόνες για το πώς θα κινούνται τα φορτηγά μέσα στην πόλη. Ζήτησε να κινούνται εντός δακτυλίου μόνο τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, χωρίς εξαιρέσεις, για «να κερδίσει και πάλι την εμπιστοσύνη των Αθηναίων», αν και για τα καινούργια οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τόνισε ότι είναι κάτι που πρέπει να συζητηθεί με την κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς. Ο δήμαρχος Αθηναίων έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα της ελεγχόμενης στάθμευσης, λέγοντας πως είναι αναγκαία προϋπόθεση για να υπάρχει μια ισορροπία στο κέντρο. Πρόσθεσε ότι κάθε εβδομάδα, η δημοτική αρχή παραδίδει νέες θέσεις στάθμευσης ιδιαίτερα για δίκυκλα, ώστε «να μην έχουμε την εικόνα αναρχίας με μηχανάκια να παρκάρουν όπου βρουν στα πεζοδρόμια».

«Έως το τέλος του χρόνου θα προστεθούν 100 λεωφορεία στον στόλο του ΟΑΣΑ, ενώ έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για προμήθεια ακόμα 770 λεωφορείων, με τα περισσότερα να διατίθενται στην πρωτεύουσα μέχρι το τέλος του 2022», είπε από την πλευρά του, ο πρόεδρος ΟΑΣΑ, Γιάννης Γκόλιας. Τα τελευταία 2 χρόνια με την πανδημία, παρόλο που έχει πέσει η κίνηση παρά πολύ, έχουν πυκνώσει τα λεωφορεία, βγαίνουν περίπου 1300 κάθε πρωί στις ώρες αιχμής, 08:00-09:00 και 09:00-10:00. Στην απογευματινή αιχμή είναι περίπου 1150, γεγονός που έχει συντελέσει σε έναν βαθμό στην αυξημένη κίνηση.

«Είναι 40%-50% περισσότερα τα λεωφορεία συγκριτικά με το 2019, για την εξυπηρέτηση των πολιτών και για να τηρούνται οι περιορισμοί που έχουν τεθεί σε σχέση με την πληρότητα των λεωφορείων». Στην αρχή της πανδημίας η επιβατική κίνηση είχε μειωθεί κατά 15%, στην συνέχεια έφτασε στο 60% και σήμερα οι επιβάτες που μεταφέρονται με τα λεωφορεία είναι το 70% των επιβατών πριν την πανδημία. «Φαίνεται να ανεβαίνει με πολύ αργούς ρυθμούς η επιβατική κίνηση, ενώ εκτιμάται ότι το 100% των επιβατών στα λεωφορεία, θα επανέλθει μετά από έναν χρόνο», εκτιμά ο κ. Γκόλιας.

Από τα 1300 λεωφορεία στην ώρα αιχμής, σε συνολικά 70 λεωφορεία διαπιστώνεται από 50% πληρότητα και σε λιγότερα από 20, η πληρότητα μπορεί να ξεπερνά το 65%.

Πρέπει, πρόσθεσε, να έχουμε μια μέση ταχύτητα που να επιτρέπει στα λεωφορεία να εκτελούν δρομολόγια γρηγορότερα, άρα να εκτελούν και περισσότερα δρομολόγια.

Αυτές τις ημέρες, η μέση ταχύτητα σε ώρες αιχμής, είναι στα όρια των 10χλμ/ώρα στα κέντρα των περιοχών. Για να διασχίσουμε δηλαδή 5 χλμ που είναι μια συνήθης διαδρομή, θέλουμε μισή ώρα, όταν προ πανδημίας, τα λεωφορεία κάλυπταν γύρω στα 12-13 χλμ/ώρα. «Θα θέλαμε να φτάσουμε στα 15χλμ/ώρα στα λεωφορεία, μια ταχύτητα που προσεγγίζει τον μέσο όρο και στις άλλες πρωτεύουσες του εξωτερικού».

Συμπλήρωσε πως για να αυξηθεί η ταχύτητα των λεωφορείων θα πρέπει να εντατικοποιηθεί και η αστυνόμευση στις λεωφορειολωρίδες ενώ τα ταξί δεν θα πρέπει να σταματούν για επιβίβαση, αποβίβαση, αλλά μόνο να διέρχονται.

Αναφορικά με τον δακτύλιο, με τον τρόπο που παραμένει, ο κ. Γκόλιας, σχολίασε πως θεωρητικά μειώνει την είσοδο των οχημάτων κατά 50%, αλλά θα μπορούσαν να υπάρχουν και άλλα μέτρα, όπως η λογική «ο ρυπαίνων πληρώνει». Πρότεινε, πως κάποιος για να μπει στο κέντρο θα πρέπει να έχει μια οικονομική επιβάρυνση, εάν είναι ώρα αιχμής, ίσως με την χρήση μιας κάρτας. Ένα άλλο μέτρο που θα αποθάρρυνε την είσοδο των οχημάτων, θα ήταν η αυστηροποίηση της αστυνόμευσης της στάθμευσης.

«Θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόζεται ο δακτύλιος που έχει παραμείνει με τα μονά-ζυγά από το 1982, καθώς έχουν διαφοροποιηθεί πολλές παράμετροι τα τελευταία 40 χρόνια, σχολίασε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Παναγιώτης Παπαντωνίου.

«Μια πολύ συνήθης πρακτική για τον πράσινο δακτύλιο, που γίνεται στο εξωτερικό, είναι να υπάρχει μια πολιτική τιμολόγησης για τα ΙΧ ανάλογα με το πόσο ρυπαίνουν». Θα μπορούσε, εξήγησε ο κ. Παπαντωνίου να υπάρχει ένα μικρό αντίτιμο, που να προκύπτει από το πόσο ρυπογόνο είναι το αυτοκίνητο από το τι ώρα θα πηγαίνει στο κέντρο σε σχέση με τις ώρες αιχμής και να καταβάλλεται το ποσό μέσω μιας απλής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος