Κλείνουν 204 καταστήματα ΕΛΤΑ – Τι λένε Διοίκηση και Εργαζόμενοι στο ΕΡΤnewsRadio 105,8 (audio)

Από τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν από την ερχόμενη Δευτέρα, περίπου τα 40 βρίσκονται στην Αττική και από το σύνολο των 1040 καταστημάτων σήμερα, θα παραμείνουν σε λειτουργία τα 830 καταστήματα“, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας μιλώντας στο ΕΡΤnews Radio 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου, για το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του Οργανισμού.

Όπως είπε “Είναι γεγονός ότι το προϊόν της αλληλογραφίας έχει πρακτικά μηδενιστεί στα τελευταία δέκα χρόνια, ιδιαίτερα μετά τον covid έχει πέσει τουλάχιστον 50%, 90% στα 10 χρόνια, 50% μετά τον covid, ιδιαίτερα το κομμάτι της αλληλογραφίας των ιδιωτών. Πρέπει να πω ότι η αλληλογραφία που προέρχεται από επιχειρήσεις για επικοινωνία με τους πελάτες, τους ιδιώτες παραμένει να είναι ένα ισχυρό σημείο. (…) Είδαμε τα τελευταία δύο χρόνια ότι η φυσική επικοινωνία με τον πελάτη ανακτά έδαφος. Μπορεί να μην στέλνει λογαριασμό, αλλά στέλνει μια επικοινωνία επιβράβευσης, αναγνώρισης νέων προϊόντων κλπ. Σαφώς δεν πρόκειται να αποκαταστήσει το παρελθόν, αλλά φαίνεται το κομμάτι των επιχειρήσεων σχετικά να ισορροπεί. Εκείνο το οποίο έχει χάσει όλη του τη δυναμική είναι το κομμάτι της ιδιωτικής αλληλογραφίας ή έναν προς έναν”.

“Κάποτε μας έστελνε η εφορία τους φακέλους για να γράψουμε τις φορολογικές μας δηλώσεις. Τώρα δεν το στέλνει, φυσικά και ο ιδιώτης δεν το στέλνει πίσω. Αυτό λοιπόν σήμερα στο σύνολο των Ελληνικών Ταχυδρομείων είναι κάτι λιγότερο από 10 εκατομμύρια στα 250 εκατομμύρια τζίρο, αλλά κοστίζει στην εταιρεία περίπου το 50% των εξόδων. Και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, όπως και γενικότερα τα ταχυδρομεία στον κόσμο, επειδή λειτουργούν σε ελεύθερο ανταγωνισμό, πρέπει να χρηματοδοτούνται από το ίδιο έργο τους. Δεν μπορεί λοιπόν να υπάρχει μια τέτοια αναντιστοιχία του κόστους σε σχέση με την συμβολή του προϊόντος” εξήγησε ο κ. Σκλήκας. Σχετικά με το τι θα συμβεί στην περιφέρεια όπου εκφράζεται μεγαλύτερη ανησυχία καθώς κάποιοι συνταξιούχοι πληρώνονται μέσω των ΕΛΤΑ, ο κ. Σκλήκας είπε χαρακτηριστικά «να τονίσω με όλους τους τρόπους ότι το κατάστημα δεν είναι το ταχυδρομείο. Η λειτουργία του ταχυδρομείου δεν αναστέλλεται. Η εξυπηρέτηση του πελάτη θα συνεχίσει και τον επόμενο μήνα να είναι όπως τον προηγούμενο μήνα. Οι συντάξεις επιδίδονται, δηλαδή ο ταχυδρόμος και τον προηγούμενο μήνα και τον προ προηγούμενο μήνα, επιδίδει τις συντάξεις. Αυτή λοιπόν η επίδοση συντάξεων μαζί με τα γράμματα, μαζί με όλες τις λοιπές λειτουργίες, συνεχίζει απαρέγκλιτα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Εκείνο το οποίο αναστέλλεται είναι η δυνατότητα να πάει να αγοράσει κάποιος γραμματόσημο ή να στείλει ένα γράμμα σε μια θυρίδα. Ωστόσο, αυτό έχει υποκατάστατα. Δεν χρειάζεται να έχεις ολόκληρο κατάστημα για να στείλεις ένα γράμμα. Μπορείς να κάνεις μια συνεργασία με ένα βιβλιοπωλείο, με ένα τουριστικό κατάστημα, όπως και γίνεται και έχει γίνει σε όλες τις σχετικές περιοχές”.

Ως προς το μέλλον των εργαζόμενων στα καταστήματα που κλείνουν, είπε «οι εργαζόμενοι θα χρησιμοποιηθούν σε λοιπές λειτουργίες της υπηρεσίας, κατά κύριο λόγο στην υποστήριξη της διαδρομής και διανομή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θέλω να πω ότι υπάρχει και μία φροντίδα, ενδεχομένως για ανθρώπους οι οποίοι είναι άνω των 57 και θα τους δοθούν κάποια κίνητρα αποχώρησης στην περίπτωση που τους ενδιαφέρει να κάνουν κάτι τέτοιο». «Αυτό είναι ένα από τα ζητήματα το οποίο πολλές φορές το λέω ότι αυτός είναι ένας Οργανισμός που πρέπει να γίνει επιχείρηση. Και πρέπει να γίνει επιχείρηση και πρέπει να γίνει με σεβασμό σε όλο το κοινό το οποίο υπάρχει γύρω γύρω.

Το πιο σημαντικό είναι να λέει κανείς τις αλήθειες που πρέπει να γίνουν. Εάν δεν τις λέει, δεν πρόκειται να αλλάξει και τίποτα γι’ αυτό και τα ΕΛΤΑ είναι σε αδράνεια για 30 χρόνια. Σκεφτείτε ότι η εφαρμογή του καθεστώτος ιδιωτικής λειτουργίας ισχύει ήδη από το 2008 και σήμερα έχουμε 2026. Η αδράνεια 18 χρόνων προφανώς αυτή τη στιγμή ξενίζει, αλλά για να μπορέσουμε να πάμε στον επόμενο τόνο, πρώτον, πρέπει να ειπωθούν τα πράγματα όπως είναι και δεύτερον, να γίνουν με την απαραίτητη φροντίδα και ενδιαφέρον, έτσι ώστε να γίνουν σταδιακές προσαρμογές, απαιτητικές αλλά σταδιακές. (…) Όπως ανέφερα προηγουμένως, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία λειτουργούν υπό ιδιωτικό καθεστώς, αλλά καθόλου επιτυχημένα εδώ και 20 χρόνια. Όντως πρέπει να γίνουμε αντάξιοι της ιδιωτικής αγοράς, το οποίο αυτή τη στιγμή για τα τελευταία 20 χρόνια δεν το καταφέρνουμε καλά. Τώρα αν φτάσουμε να γίνουμε αντάξιοι της ιδιωτικής αγοράς και μπορέσουμε να ανταποκριθούμε με τον τρόπο που λειτουργούν οι ιδιωτικές εταιρίες, τότε φυσικά υπάρχουν συμμαχίες. για ποιο λόγο να μη γίνουν; Αλλά δεν είναι κάτι το οποίο είναι προσανατολισμός, ούτε η συγκεκριμένη στόχευση» συμπλήρωσε ο κ. Σκλήκας. Εξηγώντας που ανήκουν τα ΕΛΤΑ και απαντώντας στο αν είναι κρατικά, ανέφερε «έχουν μέτοχο κάποιον που λέγεται κράτος, αλλά είναι μέχρι αυτού η επαφή. Δηλαδή δεν παίρνουν χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Δεν μπορείς να έχεις ελλειμματική λειτουργία, δεν μπορείς να είσαι μόνιμα με αρνητικό πρόσημο γιατί μετά, απλά θα κλείσεις».

Το κράτος είναι 100% μέτοχος, εξήγησε. «Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία από το 2017, ακριβώς για να βοηθηθεί αυτή η προσαρμογή τους στις απαιτήσεις της αγοράς, είναι κάτω από τη λειτουργία του Υπερταμείου. Είναι μια λειτουργία η οποία σαφώς βάζει μέσα στη διαδικασία τον έλεγχο, την προσαρμογή των δεδομένων, την παρακολούθηση των δεδομένων, τη στρατηγική, έτσι ώστε να μπορέσουν να γίνουν αυτές οι αλλαγές που δεν έχουν γίνει επί δεκαετίες» περιέγραψε. Σαφέστατα απαγορεύεται η κρατική χρηματοδότηση, διευκρίνισε, γιατί θα είναι στρέβλωση του ανταγωνισμού. «Οποιοσδήποτε καλός ανταγωνιστής μας προφανώς δεν θα μπορούσε να δεχθεί τα Ελληνικά Ταχυδρομεία να χρηματοδοτούνται εις βάρος των δικών του επιχειρήσεων. Εκείνοι δεν έχουν αντίστοιχα τις υποχρεώσεις να καλύπτουν» είπε καταλήγοντας.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Για το ίδιο θέμα μίλησε επίσης στο ΕΡΤnews Radio 105,8 και στην εκπομπή «Έχουμε και Λέμε» με τον Στέλιο Βραδέλη και τον Γιώργο Πίκουλα, ο Νικόλαος Λιέας, Γραμματεας Οργανωτικού της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε στους δημοσιογράφους “Σαφώς το προϊόν του πιστωτικού ταχυδρομείου βρίσκεται σε ραγδαία πτώση και τα ΕΛΤΑ το γνωρίζουν αυτό πριν από το ’13, όπου ήταν προγραμματισμένη η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς και θα έπρεπε να έχουν προσαρμοστεί. Αυτό που γίνεται τώρα με ακαριαίο τρόπο έχει δημιουργήσει ένα σοκ και στις τοπικές κοινωνίες και τους τοπικούς παράγοντες και βεβαίως και στους εργαζόμενους, οι οποίοι μπορεί να έχουν ειδοποιηθεί από τη Δευτέρα ότι θα διακοπεί η λειτουργία του καταστήματος που εργάζονται (…)”.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr
Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος