Κ. Κεπαπτσόγλου- Ν. Ντάσιου για το κυκλοφοριακό «έμφραγμα» στους δρόμους της Αθήνας στο Πρώτο: Έως 1000€ ετησίως χάνουμε από τις καθυστερήσεις-Ο δακτύλιος πρέπει να επαναπροσδιοριστεί (audio)

«Μια καθυστέρηση δεκαλέπτου στην δουλειά, υπολογίζεται ότι κοστίζει στον καθένα από εμάς 2€-3€. Εάν αυτό το αθροίσουμε σε ετήσια βάση, χάνουμε από 500 έως 1000 ευρώ λόγω της απώλειας χρόνου», τόνισε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «To GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, ο αναπληρωτής καθηγητής στο ΕΜΠ Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, σχολιάζοντας τις καθυστερήσεις που προκαλεί η ασφυκτική κίνηση στους δρόμους.

Ο δύσκολος καιρός σήμερα, το σοκ της πρώτης μέρας με δακτύλιο, η οικονομική δραστηριότητα που βελτιώνεται συνέχεια, η πανδημία, και βασικότερη αιτία ότι δεν έχουμε αρκετό χώρο για όλα τα αυτοκίνητα, δημιούργησαν το κυκλοφοριακό κομφούζιο στο οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας. «Με 2.500.00 αυτοκίνητα σε αυτή την πόλη, δεν χωράνε άλλα και όσες περισσότερες εξαιρέσεις βάζουμε, τόσο το χειρότερο. Ο κόσμος δεν μπορεί να περιμένει θαύματα από το οδικό δίκτυο, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι οι πολίτες να αρχίσουμε τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Δεν υπάρχουν πολλές τεχνικές δυνατότητες», είπε ο κ. Κεπαπτσόγλου.

Και συμπλήρωσε πως από τους δύο ρόλους του δακτυλίου, της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης και της μείωσης των ρύπων, η πρώτη έχει προτεραιότητα. «Η οποιαδήποτε εξαίρεση, γιατί κάποιο αυτοκίνητο είναι πιο «καθαρό» δεν λύνει το πρόβλημα της συμφόρησης σε κάθε περίπτωση και έχουμε περίπου 500.000 οχήματα σε αυτή την κατηγορία στην Αθήνα».

Ν. Ντάσιου

«Είναι αυτονόητο ότι ο δακτύλιος θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί. Πρέπει να γίνει ένας κεντρικός σχεδιασμός για το σύνολο της Αττικής, δεν μπορούμε να κοιτάμε μόνο το κέντρο της Αθήνας και να μεταφέρουμε το πρόβλημα εκτός δακτυλίου» τόνισε μιλώντας στην εκπομπή «Στο Πρώτο Αλλιώς» με την Μαρία Γεωργίου, η Αντιπρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Νάντια Ντάσιου.

Ο σύλλογος, προτείνει μεταξύ άλλων, την δημιουργία ενός μηχανισμού αποτελεσματικής παρακολούθησης και αξιολόγησης άμεσα, για να καταγράφονται συγκεκριμένοι δείκτες όσο αφορά το μέτρο του δακτυλίου, προκειμένου να εντοπίζονται έγκαιρα τα σημεία που χρήζουν βελτίωσης. Επίσης, έκανε λόγο για τα έξυπνα φανάρια που λειτουργούν με βάση τον κυκλοφοριακό φόρτο. «Υπάρχει τρόπος να μετριέται ο φόρτος στους κόμβους, οπότε οι φάσεις τους να μεταβάλλονται σε σχέση με την ζήτηση. Είναι ήδη σε εξέλιξη από το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, μια μελέτη σχετικά με τις φάσεις των φαναριών» σημείωσε η κ. Ντάσιου.

Μάλιστα, η αιχμή έχει επεκταθεί αρκετά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, με την πρωινή πλέον να έχει διευρυνθεί από τις 07:00 έως τις 10:00 χοντρικά και την απογευματινή από τις 15:00 έως τις 18:00 σχεδόν.

Παράλληλα, πρόσθεσε πως θα πρέπει να ενισχυθεί η χρήση των μέσων μεταφοράς με ταυτόχρονη εξυγίανση του συστήματός τους, με αναδιάρθρωση δρομολογίων, ώστε να είναι πιο εξυπηρετικές οι μετεπιβιβάσεις από λεωφορεία σε μετρό, με πύκνωση των συρμών των σταθερών μέσων.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος